Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 09:30
SexyLady
SexyLady is offline
Ik heb er nl een boekverslag van gemaakt, maar heb het boek niet gelezen. In het boek komt veel bedrog in voor alleen ik weet niet wat voor bedrog. Weet iemand mij enkele voorbeelden te geven?? Het staat nl niet bij de boekverslagen
Alvast bedankt..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 10:14
M@rco
M@rco is offline
Ik heb het gelezen en er zelfs een heel verslag van gemaakt voor m'n scriptie vorig jaar
Citaat:
De hoofdgedachte achter dit boek is, denk ik, “leugens en bedrog”. Heel Berry’s leven is uiteindelijk één grote leugen; hij liegt werkelijk tegen iedereen over van alles en nog wat. Hij liegt tegen zijn moeder over het feit dat hij zijn school niet heeft afgemaakt; zijn moeder leeft gedurende het verhaal in de heilige overtuiging dat haar zoon een gymnasiumdiploma heeft behaald. Hij liegt tegen zijn vrienden over zijn relatie met Thera en over waar hij woont; hij vertelt liever niet dat hij uit een rijke familie komt. Op het einde toe komt het leugenaspect nog eens naar voren, als hij erachter komt dat zelfs het beeld dat hij van zijn vader had, een leugen blijkt te zijn. Hij maakt min of meer wel duidelijk dat hij eigenlijk niet wíl liegen, maar het is intussen al zover gekomen dat er geen weg terug meer is, dat hij zich er niet meer toe kan zetten om de waarheid nog te vertellen.
Dat was 't volgens mij wel
Oud 08-10-2003, 10:32
Boogie
Boogie is offline
---> Letteren
Oud 08-10-2003, 12:53
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
SexyLady schreef op 08-10-2003 @ 10:30:
Ik heb er nl een boekverslag van gemaakt, maar heb het boek niet gelezen. In het boek komt veel bedrog in voor alleen ik weet niet wat voor bedrog. Weet iemand mij enkele voorbeelden te geven?? Het staat nl niet bij de boekverslagen
Alvast bedankt..!

Hmm... als dat 't onderwerp is/ zou zijn... zoek dan gewoon naar een beter boekverslag!
Oud 08-10-2003, 16:19
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
uit mijn boekverslag:

Citaat:
Een belangrijk motief in ‘De Oesters van Nam Kee’ zijn leugens. Berry heeft altijd gelogen tegen zijn moeder. Ze heeft altijd geloofd dat hij naar school of naar de universiteit ging, terwijl hij met De Laatste Mode jointjes zat te roken. Hij had ook naar het gymnasium waar hij op zat, een brief gestuurd dat de familie met onmiddellijke ingang naar het buitenland verhuisde, met een nagemaakte handtekening van zijn moeder eronder. Verdere correspondentie zou niet nodig zijn, omdat de brieven toch niet meer zouden aankomen.
leuk boek overigens, en succes

verder klopt wat M@rco zegt overigens ook
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:05
Firefly182
Firefly182 is offline
is leuk boek, als ik 'm wat miner lang geleden had gelezen had ik het je kunnen vertellen.
Oud 11-10-2003, 21:36
Anne
Anne is offline
Waarom maak je een boekverslag van een boek dat je zelf niet gelezen hebt?
Oud 30-01-2006, 13:10
Corossi
Corossi is offline
Ja ik weett, ik haal dit topic onder n hele dikke laag stof vandaan.
Ik ben nu met n boekverslag voor dit boek bezig, ik moet nog maar 2 dingen hebben:

Het centrale van de schrijver is ..
De schrijver wil dat de lezer na het lezen van het verhaal weet dat …

Citaat:
M@rco schreef op 08-10-2003 @ 11:14 :
Ik heb het gelezen en er zelfs een heel verslag van gemaakt voor m'n scriptie vorig jaar Dat was 't volgens mij wel
Zou ik die hoofdgedachte kunnen gebruiken als het centrale van de schrijver?
Eigenlijk moet ik een betrouwbare bron hebben voor deze laatste 2 dingen, maar ik kan het niet vinden

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten