Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2006, 19:41
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
heey mensen...

ik wil graag een iMac G5 kopen maar ik heb een paar twijfels..

ik wil graag op msn kunnen en ik weet bijna zeker dat het kan maar kan iemand het bevestigen?

ik wil ook heel graag met 3dsmax blijven werken.. maar weet iemand of deze programma ook op een iMac werkt?.. of zal ik echt op zoek moeten gaan naar een andere programma?

thnx

IS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2006, 19:48
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
jup er is msn

jup volgens mij is de nieuwst versie max ook voor mac os x
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 19:49
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 30-01-2006 @ 20:48 :
jup er is msn

jup volgens mij is de nieuwst versie max ook voor mac os x
thnx voor snelle response.. maar... als ik dit hoor... krijg ik dus echt de neiging om zo'n ding te kopen...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 19:54
freyk
freyk is offline
Er is iemand op hardware die twijfelt om een ibook te kopen.
Misschien is het handig om die topic eens door te lezen, InDoSaiYaN.
(Tip: lees de post van Chili dude en mij)

Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:13
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
yeah thnx... maar... kan iemand met 100% zeggen dat je 3dsmax kan draaien... want ik wil vooral gaan renderen op die imac...en niet gamen..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:31
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
InDoSaiYaN schreef op 30-01-2006 @ 21:13 :
yeah thnx... maar... kan iemand met 100% zeggen dat je 3dsmax kan draaien... want ik wil vooral gaan renderen op die imac...en niet gamen..
Ja dat kan, ik zie mensen op school die het hebben draaien
Oud 30-01-2006, 22:14
LB06
LB06 is offline
Waarom een G5?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 22:40
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Bullshit

3dsmax bestaat niet voor mac
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 23:35
Nietzman
Nietzman is offline
3Dmax is er inderdaad niet voor de Mac. Dus dan zul je over moeten naar een Blender, modo, Maya, Cinema 4D of een van de vele andere 3Dapplicaties.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 00:02
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Max roeleert. Blijf gewoon bij de Pc!. Buiten het design is mac shit
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 31-01-2006 @ 01:02 :
Max roeleert. Blijf gewoon bij de Pc!. Buiten het design is mac shit
Je hebt er duidelijk nooit mee gewerkt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 00:30
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
********** schreef op 31-01-2006 @ 01:18 :
Je hebt er duidelijk nooit mee gewerkt
Jawel. Ik heb een paar projecten moeten maken op de mac, ik werd helemaal gek van die muis...

En sommige dingen zijn zo lomp en onlogisch ingedeeld, nah, pc is toch beter.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 07:47
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-01-2006 @ 23:14 :
Waarom een G5?
waarom niet?.. kom eens met argumenten?.. ik wil wel die nieuwe iMac he.. met die intel dual core =)..

Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 30-01-2006 @ 23:40 :
Bullshit

3dsmax bestaat niet voor mac
dus moet ik overstappen naar een ander programma?..

ik wil gewoon dan een soortgelijk programma... want ik kan best redelijk met 3dsmax overweg =)...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 08:10
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 31-01-2006 @ 01:30 :
[B]Jawel. Ik heb een paar projecten moeten maken op de mac, ik werd helemaal gek van die muis...
Misschien moet je er dan een andere aanhangen. :{.

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 09:28.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 08:11
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
InDoSaiYaN schreef op 31-01-2006 @ 08:47 :
dus moet ik overstappen naar een ander programma?..
Yup.

Al zijn veel van die programma's -in ieder geval in mijn onervaren ogen- in grote lijnen hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 31-01-2006 @ 01:30 :
Jawel. Ik heb een paar projecten moeten maken op de mac, ik werd helemaal gek van die muis...

En sommige dingen zijn zo lomp en onlogisch ingedeeld, nah, pc is toch beter.
Pak dan een muis die je wel fijn vind Dat is je eigen schuld niet die van de Mac.

En het is wel logisch ingedeeld, jijzelf ben alleen anders gewend dat is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:44
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 31-01-2006 @ 09:11 :
Yup.

Al zijn veel van die programma's -in ieder geval in mijn onervaren ogen- in grote lijnen hetzelfde.
oke... dan ga ik wel eerst op zoek naar een programma voordat ik besluit zo'n iMac te kopen...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:02
dragonstorm
dragonstorm is offline
http://www.blender.org is gratis en voor pc, mac linux.
Mss kun je daar naar kijken, kijken of je ermee kunt werken. Veel succes
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:46
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Nogmaals: professioneel 3D op een mac is gewoon nutteloos:

Denk eens aan die belachelijk slome gpu's die standaard bij een mac worden meegeleverd: zal lekker gaan als je 200.000 poly in je viewport hebt staan. Veel plugins zijn niet bruikbaar in OSX. Ook bij Pixar werken ze op pc's icm Unix systemen en Maya, terwijl Maya altijd gepropageerd wordt als hét 3Dpakket voor OSX. En natuurlijk is dat wel deels zo, aangezien Maya toch wel het beste 3dpakket is voor in OSX. Renderen zal ook minder snel gaan waarschijnlijk. Koop van dat geld dat je anders in een dure designmac steekt gewoon een MP Xeon...moet je dan nog eens kijken wat sneller is, die mac of die grijze bak met die dual proc en 2GB Ram

Ik zou ook best nog wel een keer een imac willen, maar dan heb ik dat ding niet omdat ik er zo graag op wil werken.

Ik maak zelf architectonische (re)presentaties (aangeleverd in CAD) , ik kan 3dsMax gewoon niet missen. Er zijn zoveel dingen waarbij een pc zoveel logischer is...

"switchen" vind ik echt geen doen, ik vindt het eigenlijk belachelijk dat mensen het uberhaupt al overwegen en het andere mensen aanbevelen om het te doen. Als je alleen office doet kan een mac wel voldoende zijn. Voor DTP is een mac niet eens een slechte keus, al is een pc tegenwoordig net zo bruikbaar voor die taak. Maar als je bezig gaat met videomontage, 3d én compositing heb je echt niets aan een mac, je loopt dan altijd tegen compatibiliteitsproblemen, dus een pc met windows is dan een betere keus.

Het is trouwens niet uitgesloten dat er nog een 3dsMax voor OSX gaat komen, maar het is vrij onwaarschijnlijk omdat er nooit rekening is gehouden met een platformonafhankelijke code.

Tot slot:

Maya is nu in eigendom van Autodesk, dus waarschijnlijk vloeien Max en Maya wel samen binnen een jaar of 5.

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:35
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-02-2006 @ 20:46 :
Maar als je bezig gaat met videomontage, 3d én compositing heb je echt niets aan een mac, je loopt dan altijd tegen compatibiliteitsproblemen, dus een pc met windows is dan een betere keus.
Heb je überhaupt ooit van Final Cut Studio gehoord? Dat is zo'n beetje de standaard op dat gebied.

Alé, 3dMax is er niet voor de Mac, maar verkondigen dat het platform er totaal ongeschikt voor is is je reinste stierenpoep.

Citaat:
Maya is nu in eigendom van Autodesk, dus waarschijnlijk vloeien Max en Maya wel samen binnen een jaar of 5.
Ah, mooi. Maya werkt namelijk naadloos samen met Shake.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:52
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 02-02-2006 @ 18:35 :
Heb je überhaupt ooit van Final Cut Studio gehoord? Dat is zo'n beetje de standaard op dat gebied.

Alé, 3dMax is er niet voor de Mac, maar verkondigen dat het platform er totaal ongeschikt voor is is je reinste stierenpoep.

Ah, mooi. Maya werkt namelijk naadloos samen met Shake.
Ik zei ook "én". M.a.w. :een combinatie van die zaken 3d, montage, FX gaat gewoon makkelijker op de pc.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:17
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-02-2006 @ 19:52 :
Ik zei ook "én". M.a.w. :een combinatie van die zaken 3d, montage, FX gaat gewoon makkelijker op de pc.
Dat jij het fijner vind werken op een PC... Tof, veel plezier met je Windows, maar ga geen onwaarheden over de Mac zitten te verkondigen.

Ik vind het een beetje vreemd dat je het beter zijn van de PC op het gebied van montage en compositing als absolute waarheid neerzet zonder (obviously) voldoende geïnformeerd te zijn over Final Cut Studio en Shake in combinatie met Maya. (Daarmee noem ik maar even de key players op de Mac.)

Overigens zijn die zogenaamde compatibiliteitsproblemen tussen Mac en PC wel heel erg 1995 als argument hoor...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:47
dragonstorm
dragonstorm is offline
Ik vind het voorbeeld van Pixar een beetje raar in deze context. Natuurlijk gebruikt Pixar UNIX/Linux, evenals Dreamworks, dat is namelijk omdat legacy 3d render programma's (waarbij legacy hier betekend: bijzonder goed ontwikkeld) vroeger allemaal op UNIX draaiden. (Deze renderstudio's zijn ook de enige reden dat er linux nvidia drivers zijn).

Maar ik neem aan dat de TS niet overweegt om 2 uur lange films te renderen met + 1 miljoen objecten per frame? Want dan heeft wat pixar doet weinig met de rest te maken.

Nogmaals: ik zou eerst eens uitvogelen of je andere programma's als 3dsmax kunt gebruiken (bijvoorbeeld blender, waar ik al naar gewezen heb) alvorens +1000 euro uit te geven aan een Mac + Final Studio weetikveel. Tenzij je geld teveel hebt natuurlijk.

OT:
Persoonlijk ben ik niet zo mega voor de mac, hoewel ik erg veel respect heb voor de dev enviroment (NeXTSTEP/Cocoa) die ze daar hebben ontwikkeld. Smalltalk + C, de gektste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten