Ben dus tijdje geleden flink genaaid door de IB i.v.m. mijn OV-kaart. Ik woon in Belgie en dan krijg je in principe OV-vergoeding (a 80 euro in de maand). Het probleem was dat ik ook gewoon mijn OV-kaart had opgehaald, aangezien ik verwachtte toch nog wel aardig wat met de trein door Nederland te reizen.
Dus IK belde de IB om te zeggen dat dat niet klopte, maar aangezien ik al vrij snel een auto had gekocht, ik mijn OV niet meer nodig had. En dat ik die dus gelijk wel wilde opzeggen.
Zegt die telefoonmiep: Nee hoor, aangezien je in Belgie studeert, maakt het niet zoveel uit dat je én je OV-kaart heb én je vergoeding.
"Weet U dat zeker, mevrouw? Ik hoef mijn kaart dus niet in te leveren?"
Nee hoor, hij vervalt per 1 december en als je hem dan gewoon niet meer ophaalt, is het goed.
Ik vond het al vreemd, maar ja, je gaat er toch vanuit dat zo'n mens het wel weet. En ik ben niet helemaal op de hoogte van al die regeltjes t.o.v. studeren in het buitenland studeren enzo.
En wat denk je, volgende maand..... 136 euro boete en de vergoeding terugbetalen --> Zou me dus totaal 3 maanden maximale boete (136 euro) opleveren ongeveer.... Heb t uiteindelijk zo weten te praten dat 'ze net doen alsof ik die vergoeding nooit heb gehad' en dus nog een 160 euro moet terugbetalen aan OV-vergoeding. En dat vind ik nog steeds behoorlijk wat geld, naast het feit dat het me puur om het principe gaat.
Ik vind het serieus belachelijk! Ten eerste ben ik degene die contact met hen heb opgenomen over een fout van hen... Want ik had die OV-vergoeding in eerste instantie nooit willen hebben. Dan wordt ik opnieuw door een fout van hen, fout voorgelicht en aan het einde van het verhaal ben ik nog steeds de dupe. Heb ook gebeld en dergelijke, maar het enige wat ik kan doen is een klachtenformulier invullen en hopen dat er iemand nog de zin heeft om dit in behandeling te nemen.
Dat heb ik dus inmiddels gedaan en een aantal weken geleden opgestuurd. Tot nu toe niets van gehoord.
Ik verwacht dus ook niet dat ik mijn geld nog terugkrijg. Heeft iemand misschien iets soortgelijks gehad en op andere manieren nog wel je geld gekregen?