Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2006, 09:28
Suuzel
Suuzel is offline
Hallo mensen!

Iedere maand wordt er van mijn rekening automatisch een bedrag afgeschreven naar een goed doel. Ik heb hier spijt van (ik kan geen nee zeggen) en wil dit graag stopzetten maar ik weet niet hoe. Je moet dan toch gewoon een brief schrijven? Wat kun je daar het beste inzetten? De reden waarom hoef je toch niet te vermelden?

Groetjes,

Suzanne
Oud 12-02-2006, 09:30
Verwijderd
Mij lijkt dat je er gewoon in kunt zetten dat je het stop wilt zetten, het waarom gaat ze niets aan. Je zit alleen vaak wel met een soort 'opzegtermijn', het kan dus wel dat je na je brief nog een maand of een aantal maanden moet betalen (ik weet niet precies hoe dat zit, zal misschien ook per organisatie verschillen).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:29
remy476
remy476 is offline
als het goed is kun je het per direct opzeggen. ik weet niet bij welke bank je zit maar hoe ze dat doen kun je het beste even daar aan de balie vragen
Oud 12-02-2006, 10:36
Pierreke
Pierreke is offline
Daarom heb ik een hekel aan automatische afschrijvingen..
Gewoon een brief sturen en dan komt het in orde!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:55
Suuzel
Suuzel is offline
Bedankt mensen!
Ik heb net op de site van de Rabobank een formulier gevonden waarmee je een machtiging kan intrekken:

https://www.rabobank.nl/formulier/Sh...rint_formulier (misschien handig voor andere mensen)

Je moet hier wel een reden opgeven. Wat voor reden zou ik kunnen invullen? 'Geen geld' of 'kon geen nee zeggen' is een beetje stom of niet!

Suuz
Oud 12-02-2006, 11:25
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
waarom doe je dat via de bank? Regel het gewoon met het goede doel?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 11:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
wijziging financiele situatie

En inderdaad regel het via het goede doel op de website daarvan staat meestal wel hoe je moet opzeggen
Oud 12-02-2006, 11:55
Flijn
Flijn is offline
Je kunt ook gewoon bellen, dat werkte ten minste bij mij wel. Maar een brief is natuurlijk helemaal netjes.
Oud 12-02-2006, 12:13
Suuzel
Suuzel is offline
Op de site staat hier helemaal niks over. En waarom zou je gaan bellen/brief schrijven als je gewoon zo'n formulier kunt invullen? Das toch veel makkelijker! Dat formulier moet je zelf invullen en naar de betreffende instantie opsturen per post. De bank heeft hier niks mee te maken, zij hebben alleen het formulier gemaakt. Je hoeft dus ook geen brief op te stellen.
Oud 12-02-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-02-2006 @ 12:28 :
wijziging financiele situatie
Dat is wel het slapste excuus dat je altijd hoort als je voor goede doelen werft: 'ik kan het niet missen'. Riight, die twee euro in de maand
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 15:36
Verwijderd
Net of ze echt naar de reden gaan kijken Als je opschrijft 'ik hou van smurfen' dan vinden ze 't geen goede reden en mag je 't niet terug nemen?

Ik zou eerst een brief naar 't goede doel sturen, en dan afwachten of ze 't zelf stopzetten. Op een of andere manier is dat toch netter dan 't via de bank te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 19:14
Suuzel
Suuzel is offline
Als je op de site kijkt die ik vanochtend hier postte zie je dat je wat gegevens over jezelf en over het goede doel moet invullen. Als je dat hebt gedaan en je drukt op volgende krijg je een zelfde soort brief als die je zelf zou sturen.
Oud 12-02-2006, 19:22
vixen
vixen is offline
Ik bel naar dat goede doel en zeg 'Hoi, sorry hoor, maar ik wil graag mn donatie stop zetten.' Dan zeggen ze dat ze het jammer vinden en waarom ik dat dan zo graag wil. Dan geef ik mijn overweldigend goede reden, en tot slot hartelijk dank. En dan kan ik die 5,- per maand zelf houden.
Oud 12-02-2006, 19:32
Hakuna
Hakuna is offline
Mag toch niet moeilijk zijn om een automatische incasso stop te zetten, gewoon even een ''rode'' kaart invullen bij bank of postkantoor, en dan moet als alles goed gaat geen geld meer van je rekening worden afgeschreven!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 19:44
Verwijderd
Ik heb gewoon een mail gestuurd naar de Novib en die hebben na een dag of twee een reactie terug gestuurd en er is nooit meer iets afgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 20:20
Roos
Roos is offline
Bel anders gewoon naar het goede doel, dat is veel makkelijker. En dan weten die mensen ook waarom ze opeens geen geld meer krijgen.

Bovendien kunnen ze je dan ook uit het adresbestand halen, zodat je geen foldertjes enzo meer krijgt. Lijkt me veel effectiever.
Reageren

Regels voor berichten