![]() |
||
![]() |
Hallo allen,
Ik heb een vrijwel soortgelijk probleem, ik zit met 2 front, 2 rear speakers en een subwoofer. Deze geven een soort ruis, tikkend, pruttelend geluid, alsof er een pan sperziebonen op het fornuis staat te pruttelen. Ook wanneer ik een headset oid aansluit op een van de uitgangen van de boxen, krijg ik deze ruis. Ik heb al een ander PCI slot geprobeerd, Citaat:
Verder enkele keren opnieuw geïnstalleerd. Data: - Windows 2000 - Pentium III 450 mHz, 392 MB RAM - A-trend Harmony 6000 5.1 speakerset + geluidskaart + inbouw console voor geluidsregeling - Randapparatuur zoals USB scanner en USB webcam (conflicteerd misschien?) Heeft iemand ook maar enig idee wat ik zou kunnen doen? De ruis is ook enigszins afhankelijk van de computer prestaties; als ik een programma (bv MS Word) opstart stokt de ruis even, als ik een forumpagina scroll, wordt de ruis iets zachter en rustiger... Alvast bedankt... (NB. center speaker doet het niet in de zin van geluid, doch geeft wél nog deze ruis. ook headset aangesloten op uitgang voor center speaker geeft enkel ruis.) |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee. Dat is gewoon een kenmerk van een wat mindere kwaliteit geluidskaart.
Op het moment dat de harde schijf data over de bus verstuurt pikt de geluidskaart dat op en stuurt het naar de geluidskaart. Ik merkte het vroeger ook wel 'ns met een oude OPTi931 kaart. Er was niet echt een oplossing voor...het enige wat ik kon doen was 'Dempen' inschakelen bij Volumeregeling van de CD-muziek. Dan hoor je iig geen geluid meer als je CD-ROM bezig is (spin up, lezen). Bij mijn weten zou het met een goede kwaliteit geluidskaart en moederbord dus wel verholpen moeten zijn. Ik heb nu een Soundblaster Live! en daar hoor ik niks vreemds is, ook niet als ik de harddisk 100% stress en het volume helemaal open draai... [edit] Het kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van je luidsprekers liggen...als je een subwooferset van brakke kwaliteit hebt waar een niet echt stabiele voeding inzit, dan lijkt het me dat je ook gekraak/geruis enz kunt horen, simpelweg omdat de 220v netspanning niet constant en 'schoon' is...een goede netvoeding (oa zoals in de Cambridge Soundworks duurdere modellen van Creative) vangt dat op, maar sommige (goedkope) speakersets hebben hier wel last van. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nog andere suggesties behalve dat mijn hardware goedkope zooi is? |
![]() |
|
heb je een microfoon??
als die in de pc zit kan dit een soort ruis/gepruttel veroorzaken, plug de mic eruit en een gepruttel meer (werkte bij mij iig wel)
||
![]() |
Citaat:
Nog iemand een idee? Bij voorbaat dank. (PS. de officiële URL met specs van geluidskaart en speakers is hier) [Dit bericht is aangepast door Jose Cuervo (26-02-2002).] |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nog steeds gestoord geluid Verwijderd | 12 | 25-09-2006 00:06 | |
Software & Hardware |
Slecht geluid Verwijderd | 11 | 10-08-2006 09:57 |