Offtopic: Ik weet niet of dit hier hoort, of op hardware, maar als het niet goed staat moeten jullie het maar goed zetten.
Ik heb al een aantal keren een topic aangemaakt over dit probleem, maar er is nog nooit een oplossing uitgekomen. Ook andere topics over dit probleem hebben geen oplossing, dus daarom maak ik een nieuw topic aan hierover.
Dan nu wat het probleem is. Tijdens het spelen van spellen valt mijn monitor uit. Ik krijg dan de boodschap: Power enable monitor will shut down in a few seconds. Dan springt mijn monitor ook op standby, terwijl mijn pc wel gewoon door blijft lopen. Ik weet niet of het spel enzo door blijven lopen, want ik hoor geen muziek meer, maar ik hoor ook niet dat het spel blijft hangen. Ik heb dit probleem vooral met nieuwere spellen zoals: fable, farcry, gta vice city, enz.. Met de oudere spellen (quake 2, unreal tournament, enz.) komt het zo goed als niet voor, alleen met unreal tournament 2 gebeurt het zo mee en dan ook. Om weer te kunnen werken op de computer moet ik hem resetten zodat hij weer opnieuw opstart. In windows zelf en met een aantal zware programma's werkt het wel goed.
Ik heb al vanalles geprobeerd om dit op te lossen, maar tot nu toe heeft nog niets gewerkt. Wat ik geprobeerd heb:
- nieuw moederbord
- nieuw ram geheugen
- nieuwe harde schijf
- nieuwe videokaart
- alle onderdelen van de pc schoon gemaakt met een busje perslucht
- alle pci-kaarten op een ander pci-slot gezet
- alle usb apparaten op een ander usb slot gezet
- de pc uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet
- de pc met zo min mogelijk kaarten en randapparatuur aangesloten, maar wel dat de spellen nog moeten draaien
- een ander beeldscherm
- de pc een aantal keren geformateerd en opnieuw geïnstalleerd
Maar waar ik vandaag achter kwam is dat er in het logboek rond de tijd van de crash er 4 fouten komen te staan, waar van het 2 dezelfde zijn, namelijk deze:
- Gebeurtenis 51: Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk2\DR4 tijdens een wisselbestandbewerking.
- Gebeurtenis 34: Het stuurprogramma heeft de schrijfcache op apparaat \Device\Harddisk2\DR4 uitgeschakeld.
Deze 2 fouten worden op precies hetzelfde ogenblik in het logboek gezet. Hierdoor denk ik dat er iets mis is met mijn harde schijf, maar zou ik dan niet tijdens gewoon gebruik er ook last van moeten hebben en niet alleen als ik spellen aan het spelen ben?
Dan nog even de samenstelling van mij pc:
- asus a7v880
- Coolermaster 450watt voeding
- 2x 512mb kingston ddr400
- amd semprn 3000+
- 2 extra fans (op mobo aangesloten)
- cd-rom schrijver
- dvd schrijver
- 2 harde schijven
- 8 usb poorten in gebruik
- windows 2000 (helemaal up-to-date)
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen!! Alvast bedankt.
Frank.
Laatst gewijzigd op 25-01-2006 om 23:39.
|