![]() |
||
RTL Nieuws 18-01-2006 14:43
Citaat:
Wat denken jullie van deze voorgenomen wetswijziging? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Nou ja, dat vind ik dus geen goed idee. |
![]() |
|||
Citaat:
Laten we de volgende ruimtes voorzien van camera's: - Kantoorruimtes - Gangen - Receptie - Kluis - Archief - Serverruimte - Toilet - Etc. Moet dat onze samenleving worden...? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De wetgever zou natuurlijk best in de Wgb ook een gedeelte over procesrecht kunnen opnemen, en daar bijvoorbeeld in bepalen dat als een klacht wordt ingediend wegens seksuele intimidatie, dat de rechter dan verplicht is het bewijsrecht van die afdeling toe te passen. Maar dat zijn eigenlijk praktijken waar je je als wetgever niet aan moet wagen, omdat je dan de afwegingen die de rechter op de zitting moet maken, uit zijn handen neemt en in de wet vastlegt. Dat is heel kwalijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de toelichting bij dit artikel worden vier fundamentele principes benadrukt. 1. De veronderstelling van onschuld. Dit betekent dat een persoon die verdacht wordt van een misdaad, beschouwd wordt als onschuldig tot zijn/haar schuld bewezen is. Bron |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een ander verhaal wordt inderdaad het als het gaat om een strafzaak, maar vooralsnog weet ik niet of dat hier het geval is. Ik ga ervan uit dat, omdat het gaat om arbeidsrecht en aanranding etc. al een strafbaar feit is, dit civiele procedures betreft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt weer zo'n typisch voorbeeld van mensen die op zich - hóóp ik - het beste voorhebben met de maatschappij, maar gewoon niet goed weten wat ze wel en niet kunnen doen. |
![]() |
|
zolang er Dit soort mensen bestaan:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1333594 vind ik zo'n wet erg gevaarlijk ![]() als je iemand niet moet kan je 'm dus gewoon van seksuele intimidatie beschuldigen en hij hangt. het is immers onmogelijk om te bewijzen dat je iets NIET gedaan hebt |
![]() |
|
Afijn, iedereen die daarvan beschuldigt wordt zal dus vanaf nu standaard de klager op zijn beurt beschuldigen van seksuele intimidatie, zie maar eens aan die aanklacht te ontkomen.
Vet trouwens als je hogerop wil, je gaat gewoon naar je baas en verteld hem dat je x% erbij wilt, of je hem aan zult klagen, en dat ook doet mocht hij je voor die chantage ontslaan. Fantatisch toch? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik verwacht grootste omkomst van sexuele intimidatie van mannen... ![]() This plan is made by a frustrated man who wants to strike back on all women who accused him of sexual harrassment ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Redelijk belachelijk wet, naar mijn inzien. Maar goed, zo ongeveer 3 op de 4 voorstellen en besluiten van ons huidige kabinet doet me stijl achteroverslaan. Ik wist dat er achterlijke mensen bestonden, maar dat ze ze allemaal hebben kunnen vinden in Den Haag verbaast me toch een beetje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vrouwelijke managers die geconfronteerd worden met klachten over seksuele intimidatie afkomstig van lager, mannelijk personeel, puur uit rancune, hoeven zich inderdaad geen zorgen te maken. Daar treedt helemaal geen imagoschade op en dat verstoort de arbeidsverhoudingen inderdaad helemaal niet.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar veeleer was het een voorbeeld om te laten zien hoe achterlijk het omdraaien van bewijslast in zo'n geval is. Omkering van de bewijslast is prima, als degene die beschuldigd wordt dan ook maar een reeële mogelijkheid heeft om te bewijzen dat hem geen blaam treft. Bijvoorbeeld bij werkgeversaansprakelijkheid, daar is ook omkering, maar daar kan de werkgever aan ontsnappen als hij aantoont dat hij alles heeft gedaan dat redelijkerwijs mogelijk was om het ongeval te voorkomen. Maar hoe moet je bewijzen dat je iets als seksuele intimidatie niet hebt gedaan? Je kunt niet bewijzen dat je je hand daar niet hebt gehad, in zulke situaties moet je gewoon niet omkeren. Dat is echt hartstikke fout, en ik snap prima dat de politiek vrouwen die geintimideerd worden op de werkvloer tegemoet wil komen, maar doe dat dan op een beetje doordachte manier. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 12:07. |
![]() |
||
Citaat:
Nu is het al zo dat intimidatie niet serieus wordt genomen en dat zal alleen nog maar erger worden. Ik denk dat de maatregel vooral is genomen om het taboe op te heffen. Voor het slachtoffer zal het nu inderdaad makkelijker zijn om er over te praten aangezien. Maar vergeten wordt dat de slachtoffers zelf de zaak niet op eigen kracht beginnen. Ik denk dat het taboe rond seksuele intimidatie zeker niet minder op wordt. Bewijzen dat iemand schuldig of onschuldig is aan seksuele intimidatie op de werkvloer blijft hoe dan ook lastig. In zowel de oude als nieuwe wetgeving. Ik denk dat er veel betere maatregelen zijn te nemen om het tegen te gaan, maar dat die aan de kant geschoven zijn omdat het te veel geld kost.
|
Verwijderd
|
Het is inderdaad heel moeilijk. Elke onderneming is al verplicht een klachtenreglement seksuele intimidatie te hebben, er wordt in de regel een vertrouwenspersoon ingesteld, er worden cursussen en voorlichting gegeven, er wordt gezorgd dat in achterafhoekjes licht brandt, en dergelijke.
Maar je moet ook rekening houden met een gezonde werksfeer. Als je in elke kamer in een kantoorgebouw vier camera's ophangt, in elke hoek één, is dat dan nog lekker werken? Als je beleid opstelt dat (bijvoorbeeld) een mannelijke collega die alleen in een kamer is met een vrouwelijke collega nooit de deur dicht mag doen, is dat prettig werken? Je moet ook rekening houden met arbeidspsychologie en die is dat mensen zichzelf niet keihard in een systeem van regels gedrukt willen zien. Je kunt het daarom beter aanpakken via de mensen zelf, door ze toch voor te lichten en met ze te praten. Het is een bekend feit dat als mensen zelf het nut van dingen inzien, er ook minder regels nodig zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
aanranding of niet? Bequiristain | 157 | 18-04-2006 10:15 |