Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 09:41
Sysy
Sysy is offline
mn ooglid boven één oog is wat dikker en pijnlijk. Zeer irritant, ik heb wel gehoord dat je dan geen make up meer op moet doen, mar ik heb deze week allemaal examen feestjes en loop nooit over straat zonder make up.

Maar weet iemand wat ik hier mee moet doen?
Oud 19-06-2002, 09:51
Gatara
Gatara is offline
Even naar de dokter, die kan dan wat voorschrijven.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:23
Roos
Roos is offline
Je hebt er oogdruppels voor, als je de dokter belt, schrijft hij een repect, dan kan je die druppels zo ophalen bij de apotheek.

Maak je anders wat lichter op, minder mascara, een beetje oogschaduw. Of maak je mond feller op, als je toch graag make-up draagt.
Oud 19-06-2002, 10:23
Da King
Da King is offline
ik heb zelf een ontstoken talgklier aan de binnenkant van mijn ooglid gehad. Het deed bij mij niet pijn, maar na 3 keer teruggekomen te zijn heeft de dokter toch maar besloten dat het weggehaald moest worden. Het werd gewoon verdoofd en daarna weggesneden, en na 10 minuten kon ik weer naar huis. Ik zou gewoon even naar de dokter gaan als ik jouw was.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:28
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
ík doe er altijd een zakdoekje met koud water op; na 1 of 2 uur is ie meestal niet meer zo erg ontstoken
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:15
Sysy
Sysy is offline
mn moeder zei dat ik het even moest schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een watje, nou dat heb ik gedaan, als het over twee dagen ofzo nog steeds zo is ga ik wel ff naar de dokter.....
Oud 20-06-2002, 11:05
Verwijderd
Er bestaat een heel goede ooggel, maar ik weet even niet meer hoe het heet... Zit in een klein wit met blauw tubetje, met een leeuwtje als logo. Moet je maar aan de dokter vragen, na 2 keer druppelen ben je er vanaf. Je kan ook beter van die mascara e.d. kopen die voor gevoelige ogen en lensdragers is bedoeld. En altijd alles eraf halen voor je gaat slapen scheelt ook een hoop.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 11:56
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Er bestaat een heel goede ooggel, maar ik weet even niet meer hoe het heet... Zit in een klein wit met blauw tubetje, met een leeuwtje als logo. Moet je maar aan de dokter vragen, na 2 keer druppelen ben je er vanaf. Je kan ook beter van die mascara e.d. kopen die voor gevoelige ogen en lensdragers is bedoeld. En altijd alles eraf halen voor je gaat slapen scheelt ook een hoop.

Sterkte
THNX
ja al mn make up er af halen voor ik ga slapen doe ik altijd, das een gewoonte geworden en wel zo goed ook.

XXX
Oud 20-06-2002, 12:53
Da King
Da King is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Er bestaat een heel goede ooggel, maar ik weet even niet meer hoe het heet...
fucithalmic misschien?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:36
Pippeloentje
Pippeloentje is offline
Citaat:
Da King schreef:

fucithalmic misschien?
Ja dat is het. Die heb ik een maand geleden ook gebruikt toen ik oogontsteking had. Gewoon 3 of 4 x daags druppelen en dan is t ( bij mij dan) na een week weg.
Oud 21-06-2002, 22:45
nouk16
nouk16 is offline
het kan inderdaad een ontstoken talgklier zijn zoals Da King al zei. Hebik ook een aantal keer gehad maar gelukkig verdween het binnen een aantal uur.

Is het toevallig schilferig en trekt het een beetje? Ik heb namelijk ook last gehad van allergische reacties op make-up( vanwege ijzer dat erin zit?zoiets zei de dokter) en kreeg daar een cortisonenzalf voor die heelgoed hielp. je mag het alleen niet teveel opsmeren omdat het je huid dunner maakt.

succes in ieder geval(weet hoe het is om met zo''n oog naar een feestje te moeten)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 12:03
Sysy
Sysy is offline
Citaat:
nouk16 schreef:
het kan inderdaad een ontstoken talgklier zijn zoals Da King al zei. Hebik ook een aantal keer gehad maar gelukkig verdween het binnen een aantal uur.

Is het toevallig schilferig en trekt het een beetje? Ik heb namelijk ook last gehad van allergische reacties op make-up( vanwege ijzer dat erin zit?zoiets zei de dokter) en kreeg daar een cortisonenzalf voor die heelgoed hielp. je mag het alleen niet teveel opsmeren omdat het je huid dunner maakt.

succes in ieder geval(weet hoe het is om met zo''n oog naar een feestje te moeten)
ik ben gisteren naar de dokter geweest, omdat ik het sinds woensdag had en donderdag was het dikker geworden en vrijdag nog dikker dus ik heb de huisarts ff opgezocht, het was gewoon ontstoken, een bacterie infectie ofzo, heb er nu een oogzalfje voor, maar helaas is mn oog nog steeds dik..

Regels voor berichten