Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Voordat ik een heel verhaal tik m.b.t. vertrouwen, wanprestatie, ingebrekestellingen enz....ben je bereidt hiervoor naar de rechter te stappen?
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 16:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En of het zin heeft om door te zeuren, zoals vaak het geval is, heb je in dit geval niet een juist of onjuist standpunt. Maar als je niet naar de rechter gaat, dan kan je uiteraard wel door blijven zeuren (in het geval dat je gelijk hebt), maar zo te zien is het aangesproken bedrijf duidelijk niet van plan jou die gratis dienst te verlenen. Dus ik denk dat het weinig zin heeft om door te blijven zeuren. Voor de academici is het wel een leuke discussie, maar ik moet er nou vandoor. Dus even afwachten of iemand alvast een voorzetje geeft. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik zou zeggen dat je wel een punt hebt. Bij consumentenovereenkomsten wordt veel gewicht toegekend aan de verwachtingen die de consument van het product mocht hebben op grond van de aanprijzingen van de verkoper. Als er op de website duidelijk staat dat dat ding nul euro kost, dan mag je ervan uitgaan dat dat een actie is, dus dat het gratis is. Er wordt tenslotte in de consumentenverkoop heel vaak gebruik gemaakt van zinsconstructies als 'nu vanaf nul euro' of iets dergelijks.
Aan de andere kant het algemeen contractenrecht, waarin natuurlijk voorop staat dat opgewekt vertrouwen beschermd moet worden, maar vertrouwen dat je iets gratis krijgt is minder snel beschermenswaardig (tenminste in mijn ogen) dan wanneer je al financiële offers hebt gebracht gebaseerd op opgewekt vertrouwen (in de 'common law' is het zelfs zo dat je in veel gevallen alleen een actie hebt als je je positie al ten nadele hebt gewijzigd op grond van vertrouwen, de zgn. 'doctrine of estoppel'). Verder heb je ook een (beperkte) onderzoeksplicht; wie een auto aangeboden ziet voor 10,000 euro begrijpt natuurlijk dat dat een komma moet zijn, dus 10.000 euro; je kunt dan niet zeggen dat je echt dacht dat die auto maar een tientje kostte. Het is dus een zaak waarbij je beide gevallen kunt verdedigen (wanneer is het dat nu niet ![]() |
![]() |
|
Als ze niet akkoord gaan, is het grond voor ontbinding. Dat gaat natuurlijk een beetje ver, maar claimen dat je er redelijkerwijs vanuit mag gaan dat een betaalde factuur ook betekent dat je de "items" geleverd krijgt die op de factuur staan, gaat je wel helpen. Ik neem aan dat ze, als het gaat om 12 euro, wel de verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen "fouten". Schrijf gewoon een lekker lange brief waarin je op alles ingaat wat door Grimmetje en nare al is gezegd en ik weet zeker dat ze niet moeilijk gaan doen. Als dat bedrijf al de poot stijf gaat trekken als het gaat om 12 euro, lijkt het me niet dat het een bedrijf is dat z'n klanten continuiteit kan garanderen, in ieder geval wekken ze de verkeerde indruk
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op zich is het wel leuk om een brief te sturen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|