Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 08:39
Verwijderd
Zaterdag heb ik tijdens de wedstrijd met een elleboog een klap gehad onder mijn kin, daarna had ik last van m'n kaak en was ik suffig. Eén van de choaches (zij is fysiotherapeut) dacht dat het iets met mijn kaakgewricht was. Na de wedstrijd ben ik naar de huisartsenpost geweest, de dokter daar heeft voornamelijk naar de sufheid gekeken en een klein beetje naar m'n kaak (waar ik eigenlijk voor kwam, maar dat had ik niet echt duidelijk gemaakt, geloof ik ). Zaterdagavond voelde ik iets schieten bij m'n kaak, daarna was de stijfheid grotendeels weg. Ik hoopte dus dat er iets weer goed geschoten was. Had die avond nog wel last van hoofdpijn ed, maar dat leek me logisch.

Nu voelde ik gisteravond dat er links toch wel iets heel anders zit dan rechts. Zeg maar aan de onderkant naast mijn linkeroor voel ik echt een flinke bobbel bewegen als ik m'n mond open en dicht doe, rechts is dat niet zo. Links knakt het ook. Het is ook nog steeds gevoelig (soms doet het ook wel pijn) en ik heb soms ook last van m'n nek ed, maar het doet niet vreselijk veel pijn oid.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Ik snap dat ik het best (weer) naar de dokter kan gaan, dat ga ik ook doen, maar hij is er niet op woensdag.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:08
M@rco
M@rco is offline
Ik zou gewoon een paar daagjes wachten en niet meteen naar de dokter rennen. Die bobbel kan toch best een zwelling oid zijn van de klap? Gaat vanzelf wel weer weg.
Oud 01-02-2006, 09:21
Verwijderd
Of iets een zwelling is of niet kun je volgens mij wel duidelijk zien/voelen...?

Ik twijfelde al langer en heb al een paar dagen gewacht. En die bobbel voelt niet aan als een zwelling (of het moet wel een hele aparte zijn...maar dat denk ik niet).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:23
Verwijderd
Waarom denk je dan dat dat niet zo is?

Ik denk ook dat het wel weer kan verdwijnen, zaterdag is nou ook weer niet zo lang geleden.

Maar als je je ongerust maakt moet je natuurlijk gewoon morgen naar de huisarts gaan Maar dat was je dus ook van plan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 01-02-2006 @ 10:23 :
Waarom denk je dan dat dat niet zo is?
Omdat het heel anders voelt dan een zwelling? Het is keihard en ik voel het alleen bewegen als ik mijn mond open en dicht doe (en aan de rechterkant voel ik qua vorm hetzelfde, alleen beweegt het daar niet zo).

Het gaat er niet om of ik wel of niet naar de huisarts moet gaan: dat doe ik sowieso. Ik zou alleen graag willen weten of mensen hier misschien een idee hebben wat het kan zijn. En optie één is dus een zwelling.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:24
Koen M
Koen M is offline
Misschien eens een foto laten maken voor de zekerheid. kan altijd een breukje zijn of zo. En een kaakgewricht is nogal iets delicaat. dus dat kan beter goed gecontroleerd worden... Het zekere voor het onzekere nemen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:03
Roos
Roos is offline
Op de plek die jij beschrijft, zit je kaakkopje. Dit kopje verbindt je onderkaak met de rest van je schedel. Daarom verschuift hij ook als je je mond open doet.

Als bij jou nu de linkerkant duidelijk verschilt van rechts, en je hebt niet het idee dat het een (zachte) zwelling is, zou ik even naar de huisarts gaan.

Het is best mogelijk dat je kaak verschoven is of 'uit de kom'. Dus naar de huisarts gaan is helemaal niet zo raar. Gebroken lijkt me minder waarschijnlijk, dat schijnt meestal erg veel pijn te doen.

Edit: oh ik las het verkeerd. Je kaakkopje zit tussen je wang en je oor in. Maar dan nog is het goed mogelijk dat er iets mis is met het kaakgewricht!

Sterkte ermee!
Oud 01-02-2006, 17:08
Verwijderd
Gebroken leek me ook stug, dan had ik dat idd wel gevoeld.

Ik ga morgen de huisarts iig ff bellen voor een afspraak...er verschuift duidelijk iets als ik m'n mond open en dicht doe (en een flink stuk...je voelt en ziet het) en ook als ik m'n mond gewoon dicht heb is er verschil... Maar goed, we zien wel wat de dokter zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:14
Roos
Roos is offline
Mja het kan ook zo zijn dat er altijd al wat verschil was, maar inderdaad, ik zou ook maar wat zekerheid verschaffen bij de HA
Oud 01-02-2006, 17:17
Verwijderd
Kan idd, nu ga ik er op letten, terwijl ik dat voorheen natuurlijk niet deed. Hopelijk weet ik het morgen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 08:41
Koen M
Koen M is offline
Er schijnt ook een kraakbeetje tussen je kaakgewricht te zitten.Bij een vriendin van mij is dat eens verkeerd gefloept en is dat helemaal verbrijzeld geraakt. Dat losten ze op door een stukje kraagbeen uit haar oor te nemen en dat op die plaats te zetten. Haar kaak doet het weer prima
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:33
Verwijderd
Ben je naar de huisarts geweest, en hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:34
Verwijderd
Er bewoog wel iets raar, maar hij kon niet beoordelen of er iets echt beschadigd was oid (dat was lastig, zei hij, ook omdat je kaakgewricht een lastig gewricht was). Hij heeft een verwijsbriefje geschreven om foto's te laten maken, dat ga ik morgen laten doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten