![]() |
|
Wij hadden een logal gewenste film op de server van onze website The Indy Experience.Com staan, en dat slokte een beetje teveel bandbreedte op. Het ging om een hartstikke legale film, dus begin niet te sturen over de copyrights, want die hadden wij, alles in die film is verzonnen door creatieve breinen.
Maar goed, het probleem is juist dat heel veel mensen tegelijk die film willen downloaden. Is er niet een script dat je kan tegengaan dat er niet toevallig 100 mensen tegelijk die film aan het downloaden is, maar dat er een bepaald scriptje komt dat je in de wachtlijst neerzet, net zoals bijvoorbeeld bij file planet. Ook zouden wij graag de download snelheid automatisch verdeeld word naarmate het aantal request toeneemt, maar toch voor iedereen prettig blijft. Bijvoorbeeld: We willen maar dat 5 mensen maximaal die film kunnen downloaden. Als de wachtlijst vol is kunnen ze in de rij gaan staan of intekenen op een lijst zodat ze als er weer plaats is een mailtje krijgen met een link waar ze hem meteen kunnen downloaden. Natuurlijk willen wij een soort beveiliging inbouwen dat je niet fraude kan plegen als je dat mailtje al gehad hebt en daarna aan andere kan doorspelen. Als het idee van de lijst niet mogelijk is valt die dus af en willen wij dus dat je net zoals bij file planet zo in de rij kan blijven staan. Voor alle 5 de mensen is er een download snelheid van 10 kb/s, dus in totaal 50 kb/s is er vrij. Als er iemand weg gaat en er is nog plaats over dan heb je 4 mensen dus willen we met een scriptje, programatje of weet ik het, die 4 mensen automatisch een gelijke snelheid van 12,5 kb/s geven. Voor de slimme mensen die mij taaltje snappen heb ik de volgende vraag: 1. Is dit mogelijk 2. Met welk script, programma of weet ik het, lukt het dan? Het gaat, zoals ik al eerder zei, over een eigen server van 50 GB. De server staat in zijn eigen kamer dus kan hij meteen alles snel instaleren. Het is een Windows ISS server. Kom met zoveel mogelijk oplossingen, dus laat je niet beperkt voelen. Als het niet mogelijk is met een ISS server kom dan met een andere mogelijk idee. De film waar het trouwens om gaat is een kei leuke parodie op vele films zoals 'Indiana Jones', 'The Mummy' en een aantal andere klassieke films (waar Tomb Raider niet bij hoort ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Hoe anoniem ben je nou eigenlijk op internet Purgatori | 13 | 15-06-2007 23:40 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Vraagje wat betreft het modem en de lijnmeting Orion16 | 27 | 16-06-2003 02:53 |