Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 12:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
7.30: In de keuken

*Welk beleg moet ik voor jou meenemen?
-Ik weet het niet, wat neem jij?
*Jam.
-O, dát hoef ik niet. Blegh…
*Ik neem toch altijd jam, wat is daar mis mee?
-Niets, maar ik zat zo te denken… Eigenlijk is dat nogal vies, jam is zo vloeibaar en dan maakt het je brood nat en nat brood is echt walgelijk, vind je niet?
*Je moet het gewoon opeten voordat het in je brood is getrokken.
-Nou, ik weet niet, hoor. Voortaan eet ik geen jam meer. Ik gruwel ineens van het idee. Geef mij maar beleg dat stevig is.
*Dan kun je ook geen honing meer eten en daar houd je nog wel zo van.
–Ha! Honing maakt je brood juist hard, zo korrelig. Dat vind ik juist lekker. Jam daarentegen…
*Jaja, ik weet het. Houd nu maar op met dat gezeur, je bederft mijn eetlust.
-Sorry… Dat was niet mijn bedoeling.
*Maar wat wil je nu hebben dan? Vlees, pindakaas, chocoladehagelslag?
-Ehm…
*Wat is er nu toch? Normaal twijfel je daar ook niet zo lang over. Ik word hier een beetje moe van, hoor. Wees nu eens gewoon duidelijk.
-Wil je met me trouwen?

(ik wilde proberen meteen op de computer te tikken, dat doen we voorts ook maar niet meer. En ik zit nog steeds te twijfelen of het zo niet nogal onrealistisch overkomt. Het is best lastig een dialoog uit te schrijven, omdat mensen woorden nooit helemaal zo zeggen als dat je ze schrijft.)
Oud 01-02-2006, 13:02
Verwijderd
Ik vind het opzich wel leuk gedaan, het "Wil je met me trouwen?" komt heerlijk onverwachts, lekkere anticlimax.

Offtopic: Ik wil ook op een onverwacht moment te huwelijk gevraagd worden, niet in een kamer met kaarsen, of op het topje van de eiffeltoren, das allemaal zo cliché.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:12
Verwijderd
Ik vind het wel grappig, lekker melig. Een beetje kort wel, maar het is maar een VO hè.
Of onrealistisch het goede woord is weet ik niet, maar het lijkt niet echt over twee volwassen mensen te gaan of zo, tot het aanzoek dan.

(offtopic: mijn VO heb ik trouwens bedacht vóór ik dit las, dus geen ideeën gepikt
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 01-02-2006 @ 16:12 :
Of onrealistisch het goede woord is weet ik niet, maar het lijkt niet echt over twee volwassen mensen te gaan of zo, tot het aanzoek dan.
Ja! Dat had ik ook een beetje. Voor mijn gevoel was het een moeder/dochter relatie. Of iig iets in de trend.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 02-02-2006 @ 13:21 :
Ja! Dat had ik ook een beetje. Voor mijn gevoel was het een moeder/dochter relatie. Of iig iets in de trend.
Het blijft lastig om over mensen te schrijven waar je je niet echt goed in kan inleven

Bedankt voor jullie reacties
Oud 02-02-2006, 15:33
Verwijderd
vies vloeibaar nat walgelijk stevig hard korrelig
of hoort dit bij een andere vingeroefening?

Wel leuk trouwens, ik vond het alleen meer overkomen als een stel dat al getrouwd was, in elk geval als twee gezinsleden, maar dat maakt niet uit . En ik geef hier normaal nooit commentaar omdat ik daar niet goed in ben, dus nuttiger dan dit wordt het niet.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-02-2006 @ 16:33 :
vies vloeibaar nat walgelijk stevig hard korrelig
of hoort dit bij een andere vingeroefening?

Wel leuk trouwens, ik vond het alleen meer overkomen als een stel dat al getrouwd was, in elk geval als twee gezinsleden, maar dat maakt niet uit . En ik geef hier normaal nooit commentaar omdat ik daar niet goed in ben, dus nuttiger dan dit wordt het niet.
De opdracht was: een dialoog.

Die woorden wekken echt walging bij me op als ik ze zo achter elkaar lees

En je bent heus wel goed in commentaar leveren
Oud 02-02-2006, 17:50
I C U
I C U is offline
Als VO is 'ie geslaagd! Verder vind ik het niet zo heel bijzonder, hoewel dat laatste zinnetje wel als een lekker tegendraads iets overkomt
Reageren

Regels voor berichten