Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2006, 19:26
moon
moon is offline
Zijn er hier meer mensen waarbij de relatie op dit moment slecht gaat?en wat verwacht je dan van valentijsdag?
Tussen mij en mijn vriend gaat het op dit moment slecht. Ik ben de gene die het niet meer ziet zitten en dat weet hij, hij wil het alleen niet onder ogen zien. Ik ben bang dat hij wel met allemaal dingen aankomt zetten op valentijsdag en ergens weet ik nou niet of ik het lullig vind om hem dan niks te geven. Dus vroeg ik me af (voor de mensen die op dit moment ook geen goede relatie hebben) : hoe overleef jij valentijnsdag?
Oud 09-02-2006, 19:37
Verwijderd
Eh, ik doe er eigenlijk niet aan. En ik spreek meestal met hem af dat hij dat ook niet doet. Maar ja, meestal is ie zo eigenwijs dat ie dat wel doet maar goed.
Overigens lijkt dat me wel een rotsituatie, dat het niet goed gaat en dat hij je dan dingen gaat geven... maar aan de andere kant is het toch ook wel weer heel erg lief?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:43
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-02-2006 @ 20:37 :
Overigens lijkt dat me wel een rotsituatie, dat het niet goed gaat en dat hij je dan dingen gaat geven... maar aan de andere kant is het toch ook wel weer heel erg lief?
Hangt er vanaf met welke intentie het is. Als hij het doet in de hoop nog te kunnen redden wat er te redden valt, dan is het voor haar heel vervelend natuurlijk, omdat ze al heeft aangegeven dat het niet goed gaat. Dus met dat soort overtuigingsacties kan ze dan weinig lijkt me. En hoe moet ze daar op reageren? Als ze er heel lief over doet, krijgt hij misshien valse hoop en als ze eerlijk is over hoe ze er over denkt, moet ze hem als het ware afwijzen en kwetst ze hem. Hij maakt de situatie dan dus niet erg makkelijk voor zichzelf...
Oud 09-02-2006, 20:23
Verwijderd
Ja, je hebt ook wel een punt...
maar als hij het niet doet, heb je kans dat de TS zegt 'zie je wel, hij geeft niet om me'. Niet dat ik zeg dat dat gebeurt. Maar het kan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:35
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik zou mijn telefoon uitzetten, deur op slot doen en doen alsof je er niet bent.
Oud 09-02-2006, 21:09
Verwijderd
Gewoon leven zoals je iedere dag doet. En als je je toch zielig voelt, dan neem je gewoon een chocoladereep
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 21:32
Mara
Mara is offline
Ik zie hem dan niet en we hebben allebei een hekel aan valentijnsdag, verder gaat onze relatie goed dus dat wordt makkelijk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 21:33
Iduna
Iduna is offline
Je bent niet verplicht iets te doen op valentijnsdag.

Als het slecht gaat met je relatie, waarom praten jullie dan niet met elkaar? Wil je nu bij hem blijven of denk je dat het beter zal zijn als het uit is?

En als je 'm spreekt kun je aangeven dat je liever geen cadeaus wil of zo. Verder neem ik aan dat je wel om hem geeft en daarom zou je hem best wat kunnen geven, maar het hoeft dus niet per se.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 21:44
flipsyde
flipsyde is offline
ik ken indd nog een paar mensen die dit probleem hebben..
zij gaan het gewoon wel echt vieren..
Oud 09-02-2006, 21:47
Nienna*
Nienna* is offline
Waarom praat je niet met hem óver dit probleem?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 22:07
Warsocket
Warsocket is offline
adem in...
adem uit...

en een keer eten en drinken
Oud 09-02-2006, 22:18
Verwijderd
Net zoals iedere andere dag misschien?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 22:54
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 09-02-2006 @ 20:26 :
Zijn er hier meer mensen waarbij de relatie op dit moment slecht gaat?en wat verwacht je dan van valentijsdag?
Tussen mij en mijn vriend gaat het op dit moment slecht. Ik ben de gene die het niet meer ziet zitten en dat weet hij, hij wil het alleen niet onder ogen zien. Ik ben bang dat hij wel met allemaal dingen aankomt zetten op valentijsdag en ergens weet ik nou niet of ik het lullig vind om hem dan niks te geven. Dus vroeg ik me af (voor de mensen die op dit moment ook geen goede relatie hebben) : hoe overleef jij valentijnsdag?
Als ik jou was zou ik gewoon van tevoren duidelijk maken dat je niks wilt doen met Valentijnsdag.

Als ie dan niet meer luistert, hoef je je tenminste niet zo nodig lullig te voelen dat jij niks voor hem hebt gedaan als hij wel iets voor jou heeft gedaan/gekocht.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 22:55
Vice
Vice is offline
Onze hond wordt dan 9 jaar, dus waarschijnlijk een grote (strand)wandeling maken.
Oud 09-02-2006, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 09-02-2006 @ 23:55 :
Onze hond wordt dan 9 jaar, dus waarschijnlijk een grote (strand)wandeling maken.
Gefeliciteerd alvast
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 22:56
Jolt
Jolt is offline
koken!
Oud 09-02-2006, 23:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 09-02-2006 @ 23:56 :
Gefeliciteerd alvast
bedankt
Ik zal het doorgeven.
Oud 10-02-2006, 10:07
2B!
2B! is offline
We hebben allebei totaal geen behoefte aan valentijnsdag dat scheelt, ik denk dat je dat het beste met je vriend kan bespreken,
dit lijkt een beetje op dezelfde situatie die je met kerst ook hebt e.d.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 13:20
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 09-02-2006 @ 22:33 :
Je bent niet verplicht iets te doen op valentijnsdag.

Als het slecht gaat met je relatie, waarom praten jullie dan niet met elkaar? Wil je nu bij hem blijven of denk je dat het beter zal zijn als het uit is?

En als je 'm spreekt kun je aangeven dat je liever geen cadeaus wil of zo. Verder neem ik aan dat je wel om hem geeft en daarom zou je hem best wat kunnen geven, maar het hoeft dus niet per se.
Het is indd handiger om er duidelijk met hem over te praten. Het is voor hem ook erg lullig als hij dadelijk met cadeautjes aan komt zetten terwijl jij ze niet wilt eigenlijk. *tenzij hij het weet en gewoon erg eigenwijs is*
En ik ben het ook helemaal eens met de zin hierboven, dat je elkaar toch wel wat kunt geven...Je hoort en ziet steeds vaker dat ook goede vrienden elkaar een kaartje of een kleinigheidje geven. Hoewel het voor jou in dit geval misschien nogal dubbel is om voor hem iets te kopen omdat je het niet meer ziet zitten.
Bij hem zou dat misschien ook verwachtingen oproepen onbewust.

Ik zit zelf op het moment in een erg goede relatie, geen ruzies of iets dergelijks en wij ZOUDEN niets aan valentijn doen, tot ik er per ongeluk achterkwam dat ie toch iets gekocht had (weet gelukkig niet wat ) dus nu ga ik ook nog maar even iets zoeken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 13:39
Verwijderd
Als je nu bang bent dat hij straks aan komt zetten met allerlei valentijnsdingen zou ik daar met hem nu vast over praten, anders is het straks zo lullig he..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 14:54
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Surprise schreef op 10-02-2006 @ 14:39 :
Als je nu bang bent dat hij straks aan komt zetten met allerlei valentijnsdingen zou ik daar met hem nu vast over praten, anders is het straks zo lullig he..
Inderdaad, laten weten hoe je erover denkt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 15:30
ijoghurtf
ijoghurtf is offline
Ik ben een kaartje waardf
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:22
saartjeh
saartjeh is offline
je kunt gewoon zeggen dat je geen kado's wil, klinkt wel gelijk zo van; want we hebben geen relatie. maar desnoods zeg je dat je er ook niet zo van houd of dat je hoofd er niet naar staat ook om andere dingen.

je kunt doen alsof je er niet bent, tel uit, eten in huis en doen alsof je weg bent.

je kunt doen alsof en een beetje oppervlakkig reageren als hij iets geeft
Oud 10-02-2006, 21:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
Bij ons gaat het ook niet zo goed.
We hebben niks afgesproken over valentijnsdag. Ook geen idee hoe hij er over denkt. Maar ik stuur wel een klein kaartje, dat kan vast geen kwaad
Oud 10-02-2006, 21:11
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 10-02-2006 @ 21:22 :
je kunt doen alsof je er niet bent, tel uit, eten in huis en doen alsof je weg bent.
Dit zou ik sowieso niet doen, het is zo kinderachtig.

Praat het valentijnsgebeuren uit z'n kop en zeg gewoon waar het opstaat. Dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2006, 21:27
mcflem
mcflem is offline
Zeg tegen hem wat je er van vindt?!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:45
druiveke
druiveke is offline

hier gaat het ook slecht
deze week hadden we onze twijfels over de relatie.
mijn vriend toonde deze week dat ik echt veel voor hem waard ben dus ga ik met een goed gevoel verder...
maar daarnet komt hij bij me en verteld me dat hij zelf twijfelt
ik weet nu dus niet wat
ik wil hem niet verplichten bij me te blijven terwijl men hart dit wel zou willen.

hij was deze week ook nog plannen aan het maken voor valentijn, waarom komt hij dan nu plots 24u later met twijfels af
hij zei duidelijk neen dit lukt niet meer
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 09:54
moon
moon is offline
Gister kocht hij al een zak met hartjeskoekjes, vooruit op valentijnsdag. Ik had de neiging om ze eerst te breken voor we ze op gingen eten. Hij stond er echter op dat we valentijnsdag wel moesten vieren en hij wilde die zak met koekjes ook echt kopen...moet ik hem dan tegenhouden?neuh denk het niet. Ik denk dat ik wel wat koop, dat kan geen kwaad....hoop ik?
Oud 11-02-2006, 09:59
ExVaal
ExVaal is offline
Ik ga, net zoals elke dinsdag, naar de plaatselijke foute bruine kroeg, met een collaga-in.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 10:50
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
moon schreef op 11-02-2006 @ 10:54 :
Gister kocht hij al een zak met hartjeskoekjes, vooruit op valentijnsdag. Ik had de neiging om ze eerst te breken voor we ze op gingen eten. Hij stond er echter op dat we valentijnsdag wel moesten vieren en hij wilde die zak met koekjes ook echt kopen...moet ik hem dan tegenhouden?neuh denk het niet. Ik denk dat ik wel wat koop, dat kan geen kwaad....hoop ik?
Praten jullie ook nooit met elkaar of zo
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 11:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Best een lastige situatie Maar ik zou gewoon de cadeaus in ontvangst nemen, hem ook iets kleins geven en er het beste van hopen, ervoor zorgen dat het niet die dag uitgaat

Ik heb geen relatie, dus valentijnsdag wordt een dag als alle andere. Tsja.
Oud 11-02-2006, 12:07
Verwijderd
Kom op zeg, praat met hem. Niet fijn natuurlijk wanneer het niet goed gaat samen, maar dat is toch áltijd vervelend? Ga 't nu niet opblazen omdat 't toevallig dinsdag Valentijn is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:09
Bloem
Bloem is offline
Ze blaast het toch niet op Haar vriend wil kennelijk velantijnsdag met kadootjes gaan vieren terwijl zij heeft gezegd dat ze twijfelt over de relatie, dat lijkt mij ook irritant Komt hij daar met kadootjes aanzetten waar je eigenlijk niet op zit te wachten, maar als je er duidelijk niet blij mee bent is dat ook een beetje lullig.

Ik zou toch maar tegen hem zeggen dat ik dit jaar niks aan valentijn zou willen doen, lijkt mij anders mooi ongemakkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:43
Wuftie
Wuftie is offline
joh, wees blij dat je tenminste een vriend hebt! ik ben nog steeds alleen, en zit elk jaar tevergeefs te smachten naar dat ene kaatrje... ik hou van jou!
Oud 11-02-2006, 15:23
moon
moon is offline
Citaat:
Wuftie schreef op 11-02-2006 @ 14:43 :
joh, wees blij dat je tenminste een vriend hebt! ik ben nog steeds alleen, en zit elk jaar tevergeefs te smachten naar dat ene kaatrje... ik hou van jou!
ja...maar jij hebt blijkbaar nog het ideaalbeeld van een relatie. Want zo geweldig als jij denkt dat het is, hoeft het dus helemaal niet te zijn! Ik zou bijna tegen jou willen zeggen: wees tenminnste blij dat je nog vrijgezel bent en geen relatie problemen hebt!
Oud 11-02-2006, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 11-02-2006 @ 14:09 :
Ze blaast het toch niet op Haar vriend wil kennelijk velantijnsdag met kadootjes gaan vieren terwijl zij heeft gezegd dat ze twijfelt over de relatie, dat lijkt mij ook irritant Komt hij daar met kadootjes aanzetten waar je eigenlijk niet op zit te wachten, maar als je er duidelijk niet blij mee bent is dat ook een beetje lullig.

Ik zou toch maar tegen hem zeggen dat ik dit jaar niks aan valentijn zou willen doen, lijkt mij anders mooi ongemakkelijk.
Dat bedoel ik. 't Lijkt nu net alsof Valentijn iets heiligs is waar je niet vanaf mag zien. Als je er geen zin in hebt, zeg dat dan duidelijk en dan ben je er vanaf. 't Probleem wordt zo groot als je het maakt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 11-02-2006 @ 16:23 :
ja...maar jij hebt blijkbaar nog het ideaalbeeld van een relatie. Want zo geweldig als jij denkt dat het is, hoeft het dus helemaal niet te zijn! Ik zou bijna tegen jou willen zeggen: wees tenminnste blij dat je nog vrijgezel bent en geen relatie problemen hebt!
Praten jij en je vriend wel eens samen over jullie relatie en de problemen? Want als jij je er echt zo slecht over voelt, en hij niet, dan lijkt me dat 't echt tijd wordt om te communiceren en te kijken hoe en of jullie verder moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 00:21
blupp
blupp is offline
Nah...ik vind ook dat je het probleem wel erg groot maakt zo. En zoals de meeste mensen al zeiden: ooit gehoord van praten? Gewoon zeggen dat je geen zin heb in dat geslijm omdat je je onzeker voelt over de relatie..of het gewoon meteen uitmaken want als je tegen iemand anders zegt dat ze blij mag zijn dat ze nog single is, lijkt mij dat een teken dat je meer nadelen dan voordelen in jullie relatie ziet. Dus: trek sowieso je mond es open en hak de knoop door als je er zo over denkt
Persoonlijk vind ik valentijn dikke bullshit..als je iemand leukvind of als je een vriend/in heb zou je gewoon regelmatig lief tegenelkaar moeten doen en niet op één bepaalde dag gaan lopen slijmen, zou me zo een cliché maatschappijschaapje voelen als ik hier aan meedeed...doe mij maar dierendag ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten