Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2006, 13:59
Nerd-4-Life
Nerd-4-Life is offline
Hey,
Ik heb besloten om wat beter engels te gaan leren. Daarom wil ik mijn woordenschat wat uitbreiden en dus gewoon woordjes stampen. Ik kan alleen geen woordenlijst vinden die ik kan leren. Een heel woordenboek leren schiet natuurlijk niet op. Misschien weet iemand een lijst op internet of in boekvorm. Een standaard leerboek van de 2de fase heb ik niet zoveel aan, daar staat mij te veel onnodige informatie en verhaaltjes enzo in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 14:31
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Nerd-4-Life schreef op 11-02-2006 @ 14:59 :
Hey,
Ik heb besloten om wat beter Engels te gaan leren. Daarom wil ik mijn woordenschat wat uitbreiden en dus gewoon woordjes stampen. Ik kan alleen geen woordenlijst vinden die ik kan leren. Een heel woordenboek leren schiet natuurlijk niet op. Misschien weet iemand een lijst op internet of in boekvorm. Een standaard leerboek van de 2de fase heb ik niet zoveel aan, daar staat mij te veel onnodige informatie en verhaaltjes enzo in.
Je zou gebruik kunnen maken van de Thematische Woordenschat Engels van Intertaal. In dit boek vind je per thema een overzicht van veel gebruikte woorden en uitdrukkingen die met dat thema te maken hebben.
Oud 11-02-2006, 14:57
Verwijderd
Teksten lezen (uit Engelse kranten, tijdschriften, boeken) en zelf een woordenlijst maken is ook erg leerzaam. Dan weet je namelijk ook in wat voor context een woord verschijnt, en hoe 't dan dus gebruikt wordt. Alleen woordjes leren zonder dat je weet hoe je ze kan gebruiken, is niet enorm leerzaam.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 16:36
Nerd-4-Life
Nerd-4-Life is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 15:57 :
Teksten lezen (uit Engelse kranten, tijdschriften, boeken) en zelf een woordenlijst maken is ook erg leerzaam. Dan weet je namelijk ook in wat voor context een woord verschijnt, en hoe 't dan dus gebruikt wordt. Alleen woordjes leren zonder dat je weet hoe je ze kan gebruiken, is niet enorm leerzaam.
Engels lezen en luisteren is niet echt een probleem. Het probleem is vooral praten, waar mijn woordenschat gewoon te klein voor is. Natuurlijk is veel engels praten daar de beste oplossing voor, maar dat is niet altijd even goed mogelijk. Ik denk dat het mij zou helpen als ik wat makkelijker bepaalde woorden kan bedenken. Maar advies is natuurlijk altijd welkom.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:38
levertraan
levertraan is offline
http://home.wxs.nl/~efkasoft/overhoor/overhoor.html

Hier vind je woordenlijstjes van allerlei talen. Ook van Engels. Maar je moet wel het programma Overhoor downloaden. Met dat programma kun je dan ook je woordjes leren.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten