Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2006, 16:27
Mariska00
Mariska00 is offline
Ik ben van plan deze herfst met een vriend een week naar Berlijn te gaan. Iemand tips voor vervoer, overnachting en interessante plekken om te zien? Het is onze 2e keer Berlijn (de 1e keer met school) dus we hebben Checkpoint Charlie e.d. al gezien.
Alvast bedankt
Advertentie
Oud 21-02-2006, 09:46
Breg
Breg is offline
de goedkoopste manieren om te reizen zijn waarschijnlijk bus of trein, maar als je vroeg genoeg boekt kan vliegen ook goedkoop zijn, en het is heel wat sneller dan de bus.
Overnachten kan goedkoop in hostels, ik zat vorig jaar in een 2-persoonskamer in een hostel voor 20-25 euro per persoon. Door de 2-persoonskamer heb je wel enige privacy, maar een hostel is over het algemeen gezelliger dan een hotel.
Oud 21-02-2006, 15:12
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mijn vrienden hadden geloof ik p.p. 30 euro besteed aan het vliegticket, het lijkt me sterk dat er iets goedkopers is, bovendien is het dus erg snel.
Oud 22-02-2006, 12:05
Mariska00
Mariska00 is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 21-02-2006 @ 16:12 :
Mijn vrienden hadden geloof ik p.p. 30 euro besteed aan het vliegticket, het lijkt me sterk dat er iets goedkopers is, bovendien is het dus erg snel.
Is dat inclusief alle belastingen enz?
Oud 22-02-2006, 12:44
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja, met easyjet.
Oud 23-02-2006, 17:52
hasseltboy
hasseltboy is offline
Zoekfunctie
Oud 23-02-2006, 19:00
Verwijderd
- airberlin, 29 euro (enkel) wel een beetje rottijden
- internationale trein vanaf hengelo 58 eu retour
- er is een treinkaart in Duitsland dat je tot 5 pers. in het weekend in de normale treinen voor 22 eu in totaal een dag kan reizen. Doe je rer wel langer over, maar daar is het avontuur dan ook naar. Alleen handig als je dicht bij de Duitse grens woont.
- www.bookings.nl hotel/pension vanaf 19 euro p nacht 2 pers. kamer incl. ontbijt
- www.hostelworld.com voor vele hostels in Berlijn
Voor de rest maakt het niet superveel uit waar je in de stad zit, alles ligt redelijk centraal en het OV brengt je (tot laat) overal waar je wilt.
Oud 18-03-2006, 01:20
Mori
Mori is offline
Ik ga ook komende herfst en ben laatst ook ff bezig geweest met die dingen uitzoeken
Wij gaan naar het Generator Hostel (deze was nl 1 van de 2 in onze prijsklasse die 2 persoonskamers met eigen douche en toilet heeft. De ander was A&O Hostel Berlin-Mitte, maar deze lag minder gunstig naar mijn idee.), heb er goede reviews over gelezen en mijn mailtjes werden snel en duidelijk beantwoordt. De enige minpunten die werden genoemd in reviews waren dat het ver van de stad lag en dat het rumoerig kan zijn. Maar er is een metrohalte voor de deur, met zeker ieder kwartier een metro en snachts ieder half uur, die je in 15 min naar het midden van Berlijn brengt, dat vind ik niet echt ver. En dat het rumoerig kon zijn, het is een erg groot hostel waar ook veel tourgroepen en schoolgroepen komen, maar daar is overheen te komen en ligt er ook maar net aan wanneer je er bent lijkt me.

Ik heb een lange lijst van dingen die ik wil zien en waar we bij lange na de tijd niet voor hebben, het ligt er vooral aan waar je interesse ligt. Ik vind WOII interessant en ga als het ff meezit in ieder geval naar Sachsenhausen en Berlin-Hohenschönhausen Memorial (een voormalige gevangenis). Als je kunst interessant vindt heb je bijv. het Deutsche Gugenheim. En als het slecht weer is kan ik iig het Aquarium aanraden.

Vliegen is het goedkoopst, easyjet.com geeft aan dat als je nu zou boeken voor in oktober het 99 euro voor 2 personen is. Ik zou dan ook het liefst gaan vliegen, maar helaas is mijn vriend met geen mogelijkheid een vliegtuig in te krijgen en gaan we dus met de trein.
Met de trein zou het 175 euro met z'n 2en kosten als je in Hengelo opstapt (we gaan op maandag en komen op vrijdag terug), maar we gaan waarschijnlijk met de nachttrein vanuit Luik, omdat we dan op maandag al vroeg er zijn ipv halverwege de middag, wat ongeveer 200 euro is.
Oud 20-03-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Heartworm schreef op 18-03-2006 @ 02:20 :
Lang verhaal
Beetje irritant dat Generator stapelbedden heeft voor een 2pers kamer geloof ik. Vanaf hengelo is het trouwens maar 60 euro pp 3 maanden van te voren boeken.
Advertentie

Regels voor berichten