Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 16:03
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
even de geschiedenis:

ik was een klein jaar samen met mijn vriend.
hij was wat eigenzinnig, wou vaak dingen alleen doen, ik mocht dingen niet weten, mocht niet bij zijn vrienden zijn.
soms hoorde ik er enkele dagen niet van enz..
2maanden gingen we uiteen

nu zijn we weer een jaar samen
alles was goed, ik kreeg meer respect, hierdoor kreeg ik meer vertrouwen ... deden vele zaken samen ...betrok me eerst in zaken voor er wat gebeurde...

ma nu komt de klop in men gezicht
een goede vriend van hem is pas single dus wil wat speciaals gaan doen.
ze besluiten om een weekend naar praag te gaan
in de week verteld hij mij dat de rest dit van plan is maar dat hij dit niet 100% zag zitten, zo lang rijden met de auto enz...
twee dagen later smsje 'vind je het erg als ik naar praag ga?' ik anwtoord duidelijk 'ja'
krijg ik als antwoord 'dit is uniek, kan dat niet missen,... ik ga toch'

wat nu?
ik denk langst twee zijden
ok het is wat speciaals, begrijp dat hij er bij wilt zijn
maar waarom zegt hij me dit op zo een laffe manier, waar is het respect?
in ons eerste jaar deed hij me dit ook meerdere keren aan, het laatste jaar niet meer, zal dit blijven weerkeren in mijn leven?
of is dit ni eenmaal een buitenkansje?
beseffen jongens mischien niet dat ze zoiets beter gevoeliger kunnen aanpakken dan zulke groffe woorden?
en wat denken jullie van praag?

nu dus vele ruzie uit wat banaals gekomen 'hartje pijn'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 16:10
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik vind het vrij egoistisch dat jij het erg vindt als hij een weekendje weg wilt.
Oud 27-01-2006, 16:11
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
het gaat iet om het weekend
maar op de manier waarom hij het me vertelde...

en ok miss ook om het weekend
voor ij heeft hij hiervoor nooit tijd..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:12
Mephisto
Mephisto is offline
Ja, alle mannen zijn gevoelloze, harteloze klootzakken die er alleen maar op uit zijn om jou te neuken en dan jouw naam in hun "geneukt"-lijstje te zetten.
Oud 27-01-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 27-01-2006 @ 17:12 :
Ja, alle mannen zijn gevoelloze, harteloze klootzakken die er alleen maar op uit zijn om jou te neuken en dan jouw naam in hun "geneukt"-lijstje te zetten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:14
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:

Denk wat je denken wilt meid. Ik vind het egoïstisch van je om het hem te ontzeggen, al zou ik het zelf ook geen fijn idee vinden. Anderzijds jij vraagt waar is het respect? Ik vraag: Waar is het vertrouwen?
Oud 27-01-2006, 16:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
maanmeisje123 schreef op 27-01-2006 @ 17:11 :

Dan moet je daar met hem over praten, en dit soort dingen niet via sms 'regelen'.
Als jij je stoort aan de manier waarop hij het je 'vertelde', moet je je misschien ook eens afvragen of jij jouw manier van antwoorden wel correct vindt... als je gewoon botweg, zonder uitleg, zegt dat je het erg vindt als hij wel gaat, in een smsje...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:25
Verwijderd
Dat hij dit doet maakt hem niet gevoelloos en zeker niet jongens in het algemeen

Hij trekt zich gewoon niets van jou aan, dat maakt hem een l*l. En jij moet hem gewoon naar Praag laten gaan. Dan toon jij dat je vertrouwen in hem hebt en als er iets gebeurt, is het zijn fout. Als je hem dwingt te blijven zal hij je niet leuker vinden en ben je egoïstisch bezig.

En als ik eerlijk ben zou ik me afvragen wat je relatie waard is, als je hem niet kunt vertrouwen.
Met citaat reageren
Verwijderd
Wat is nou je probleem? Dat hij het via SMS meldt of dat hij het meldt an sich?
Met citaat reageren
Verwijderd
Ik neem aan dat hij er van uit ging dat je het níet erg zou vinden, het dat-ie het daarom net zo goed in 'n smsje kon zetten. Waarom zou je het ook erg vinden? Ben je jaloers op die vriend van 'm omdat-ie met hem wel op vakantie gaat en met jou niet, of ben je bang dat-ie vreemdgaat in dat weekend?

Oke, als hij zich er niets van aan trekt of jij het erg vindt, dan is het nauturlijk niet erg handig van 'm om te vragen of je dat vindt. Dan had-ie beter kunnen zeggen 'He, ik heb zojuist besloten dat ik mee ga naar Praag met ... ' ofzo. Maarja, je kunt nu eenmaal niet alles ideaal formuleren.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:26
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
ik vraag me af of hij dit normaal vind
of weer zoals vroeger me wilt laten zien dat hij meer wil zijn dan mij
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:28
Verwijderd
Wat is er niet-normaal aan dat hij zelfstandig beslist dat-ie een weekend weg gaat?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:30
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
omdat hij het ook niet graag heeft wanneer ik een avondje alleen wil gaan stappen met vriendinnen
dit keurt hij dan ook telkens af en spijtig genoeg liet ik me er ook telkens door doen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:32
Final Cry
Final Cry is offline
hij gaat gewoon een weekendje weg, jij gaat gewoon lekker zelf stappen. Probleem opgelost
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:33
Sartre
Sartre is offline
Jouw vriend is een duidelijk geval van bindingsangst.
Praag is een stad waar heel veel gezopen en geneukt wordt. Als hij zegt dat hij naar Praag wil met een vrijgezelle vriend betekend dat dat hij wil zuipen en neuken. Simple as that.
Oud 27-01-2006, 16:34
Verwijderd
Je maakt je een beetje druk om het verkeerde, vind ik...
Dat hij je 'verbiedt' om uit te gaan met vriendinnen, dát is niet normaal. Ik snap ook niet dat je dat pikt.
Dat hij een weekendje weg gaat met vrienden, is wel normaal. Net zo normaal als wanneer jij gewoon wel dingen met vriendinnen zou doen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:35
Final Cry
Final Cry is offline
Citaat:
Sartre schreef op 27-01-2006 @ 17:33 :
Praag is een stad waar heel veel gezopen en geneukt wordt. Als hij zegt dat hij naar Praag wil met een vrijgezelle vriend betekend dat dat hij wil zuipen en neuken. Simple as that.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:35
Verwijderd
Als ik het zo hoor is die hele relatie niet zoals het zou moeten wezen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:36
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
een jaar was het kalm
blijft die bindingsangst dan?

ik heb schrik dat ik heel men leven denk dat k een rustig gewoon leven zal hebben en zo om de paar maanden plots voor een voldomme feit zal staan...

ik wil hem wel laten gaan, begrijp dat dit leuk word met 4jongens
maar....
ik wil niet dat hij over me heen loopt
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:36
Verwijderd
Hij heeft toch niet gezegd dat hij niet zou gaan als jij het erg vond...? Hij vraagt je alleen wat je er van vindt. (En een smsje met enkel 'ja' vind ik idd ook niet echt vriendelijk oid.)

Praat er met hem over. Vertel dat je de manier waarop ie het zegt niet leuk vindt en hoe je het liever zou zien. Als je hem dat niet verteld, dan weet hij het ook niet, toch? En als hij er geen rekening mee wil houden, dan kan je je afvragen of je dan wel een relatie met hem wil hebben*...nu zou ik eerst eens proberen met hem te praten.

*Net zo als wanneer hij met jou nooit een weekendje weg kan/wil, terwijl jij dat wel graag wil.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:37
Verwijderd
Citaat:
maanmeisje123 schreef op 27-01-2006 @ 17:26 :
ik vraag me af of hij dit normaal vind
Aan wie kun je dat beter vragen dan hemzelf?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:45
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
ik heb schrik dat hij nu weer gaat zeggen jaja... effe lief doen
en dan vetrekt hij
en binnen de 2maand net het zelfde weer

domme situatie
alles zat net goed... dacht ik
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:45
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
maanmeisje123 schreef op 27-01-2006 @ 17:11 :

De manier waarop was volgens mij zo:

Vriend: 'Ik heb eigenlijk niet zo'n zin'.

Later

Vriend: 'Ik heb eigenlijk toch wel zin, vind je dat erg?'
Jij: 'Ja?'

Zo vatte ik het op en ik zie niet echt in wat er mis is met 'de manier'.
Oud 27-01-2006, 16:47
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
ik zie men vriend elke dag....
sms is bij ons enkel hoogst nootzakelijke dingen
waarom stelt hij zoiets via sms?
en komt hij me net gewoon zeggen
ik weet dta je het niet leuk vind maar... het is niet dat we dit elke week doen, het is nu de kans nu iedreeen mee wil, je weet toch da je me kan vetrouwen *snik*

vraag me af of een jonge echt niet beseft dat de manier waarop zoveel doet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
maanmeisje123 schreef op 27-01-2006 @ 17:45 :
ik heb schrik dat hij nu weer gaat zeggen jaja... effe lief doen
en dan vetrekt hij
en binnen de 2maand net het zelfde weer

domme situatie
alles zat net goed... dacht ik
Als je het hem niet vraagt dan vraag je het je af, erger je je er aan, weet je niet waar je aan toe bent, enz. Ik denk dat je het beter kunt vragen. En als hij steeds dergelijke dingen blijft doen, wil je dan een relatie met hem?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:48
Verwijderd
Dit gaat helemaal niet over dat Praag, dit gaat erover dat je hem niet vertrouwt, dat je bang bent dat hij je om het minste geringste laat vallen.

Dáár zou ik over gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:48
Verwijderd
Citaat:
maanmeisje123 schreef op 27-01-2006 @ 17:47 :
vraag me af of een jonge echt niet beseft dat de manier waarop zoveel doet
Hij kan niet in jouw hoofd kijken, toch? Vertel het hem. En kan hij er geen rekening mee houden en kan jij daar niet mee om gaan, dan lijkt het me duidelijk...?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:50
Poeperd
Poeperd is offline
Heb nu het hele topic gelezen en ik snap er helemaal niks van. Wat is nou het probleem?!

Dat hij je verbiedt uit te gaan, dat klopt niet. Dat vindt iedereen.

Dat hij weggaat, op vakantie met wat vrienden, is heel normaal. Tuurlijk denk je wel even 'hmm...' als hij met vrijgezellen gaat, maar het lijkt wel alsof dat in ieder geval niet hét probleem hier is. Als je hem niet vertrouwt ofzo moet je even met hem erover praten.

Dat je vindt dat hij 'weer' over je heen gaat lopen, okee. Maar dat zie ik in dit hele Praag gebeuren niet echt terug? Wat deed hij dan om over je heen te lopen? Dat hij smst dat hij toch gaat? Dat kan ik me voorstellen, omdat ik een weekend Praag niet echt iets vind om bezwaar tegen te hebben en daar ging hij vast ook van uit.

Goed, ga anders gewoon praten. Altijd weer hetzelfde, praaaaateeeeeeeeeen.
Oud 27-01-2006, 16:53
maanmeisje123
maanmeisje123 is offline
als het zo simpel maar was

dit gebeurde dus wel in ons eerste jaar maar nadien niet meer
twas dus een jaar perfect...
wanneer ie wegging wist ik ook waar hij was enz... wat me al een enorme gerusstelling gaf...

dat het nu net na zo lang terug komt

ik vraag me af of dat zijn karakter is
of dat het nu juist een bijeenkomst is van dingen
en het gewoon een kans voor hem is (zijn vrienden zijn echt niet zo van vaak weg tegaan enz)
zijn beste vriend, daarbij stond zijn vriendin op de bovendste plaats
nu dat dat gedaan is, volgt men vriend aan hem, ook plots zonder verantwoording...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 16:55
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
maanmeisje123 schreef op 27-01-2006 @ 17:53 :
als het zo simpel maar was

dit gebeurde dus wel in ons eerste jaar maar nadien niet meer
twas dus een jaar perfect...
wanneer ie wegging wist ik ook waar hij was enz... wat me al een enorme gerusstelling gaf...

dat het nu net na zo lang terug komt

ik vraag me af of dat zijn karakter is
of dat het nu juist een bijeenkomst is van dingen
en het gewoon een kans voor hem is (zijn vrienden zijn echt niet zo van vaak weg tegaan enz)
zijn beste vriend, daarbij stond zijn vriendin op de bovendste plaats
nu dat dat gedaan is, volgt men vriend aan hem, ook plots zonder verantwoording...
Je vond het geruststellend als je wist waar hij uithing? Ja maar je kan niet altijd weten waar hij is! Die jongen heeft ook zn vrijheid, laat hem lekker gaan. Hij komt je toch vertellen dat je em kan vertrouwen.
Oud 27-01-2006, 17:02
Verwijderd
Ik snap niet waar jij je zo druk om maakt.

Kun je me in 5 regels vertellen wat er nu precies aan de hand is, wat hij (volgens jou) verkeerd doet, en wat jij daar van vind?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:19
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:21
Verwijderd
ik zie geen probleem. eerst heeft ie het er met je over gehad, daarna via sms. lekker boeien! als het nou alleen een smsje was geweest van 'hey chick, ik nok hem naar praag volgend weekend' was het anders wat.. misschien bracht hij het wat ongelukkig, maar hij wist gewoon niet goed hoe hij het moest brengen waarschijnlijk. ik snap wel wat je bedoelt, je bent bang dat hij in zijn oude gewoontes vervalt, dat ie je weer gaat behandelen als eerst (geloof ik?) maar je moet hem ook een beetje kunnen vertrouwen, want dit is echt dom gezeik.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:55
mcflem
mcflem is offline
Waarom mag hij niet gewoon een weekend weg met zijn vrienden? Ookal zegt hij dat op een 'laffe manier'
Ik snap niet helemaal hoe hij het anders had moeten zeggen.. Had hij naar je toe moeten gaan? "Lieverd.. Ik moet je iets vertellen.. Ik hoop dat je er mee om kunt gaan.. Maar ik ga met mijn vrienden op vakantie."

Dat is toch gewoon zijn leven, zijn zaak? Hoezo moet hij het je dan 'vertellen' en mag dat niet via sms?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 18:24
Thee Muts
Thee Muts is offline
Volgens mij is het grootste probleem dat jij bang bent dat hij weer terugvalt in zijn oude gewoontes. Maar dat je daar vervolgens z'n groot probleem van maakt, getuigt niet echt van vertrouwen in hem. Het is een heel jaar goed gegaan zeg je, en nu gaat iets waar 1 keer op een manier die jij niet prettig vind en zie je gelijk weer overal problemen. Wat puur komt door je eigen onzekerheid daarin, want in feite is er helemaal niks waar je een probleem van zou moeten maken. Tenminste, ik zie het niet.

Maar goed, dit betekend wel dat je met hem over jouw onzekerheid moet praten, want zo blijft het natuurlijk voor problemen zorgen. En komen er steeds weer andere irritaties naar boven, want nu kom je er ook opeens mee dat je het eigenlijk heel oneerlijk vind dat hij jou 'verbied' met vriendinnen op stap te gaan. Dus: spreek alles eens goed uit met elkaar en zorg dat je wat meer vertrouwen in hem krijgt. Kan je dat niet om wat voor reden dan ook, bedenk dan of je op deze manier nog wel verder wil.
Oud 27-01-2006, 22:08
Verwijderd
omfg... ts, doe niet zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 22:12
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
absoluut
Oud 27-01-2006, 22:27
vosje16
vosje16 is offline
Mijn vriend gaat ook af en toe op weekend met vrienden. Ok, hij gaat misschien niet naar Praag, maar de bestemming maakt niet veel uit. Hij zegt het me zelfs niet eens altijd. (omdat ik hem in het weekend toch meestal niet zie)

Tijdens de zomervakantie is hij zelfs van plan om een maand alleen op vakantie te gaan. Ik weet dat hij echt veel van reizen houdt en dat heel veel voor hem betekent, dus laat ik hem maar gaan! Hoewel ik hem dan heel erg ga missen...

Maar ok. Ik heb er dus geen enkel probleem mee en vindt zijn gedrag helemaal normaal. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen, moest ik in zijn plaats zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:12
Rioto
snap niet waar je , je druk om maakt , als ik een vriendin heb wil ik haar liever ook niet bij mn maten hebben aangezien het de sfeer vaak veranderd
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 27-01-2006 @ 17:48 :
Dit gaat helemaal niet over dat Praag, dit gaat erover dat je hem niet vertrouwt, dat je bang bent dat hij je om het minste geringste laat vallen.

Dáár zou ik over gaan praten.
Heel beknopt samengevat waar dit hele topic om draait.
Dat reisje naar praag is maar een symptoom, niet het probleem.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:13
Verwijderd
Wat is het probleem dan? Het is een prachtige stad, hoor, Praag.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:15
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Sartre schreef op 27-01-2006 @ 17:33 :
Interessant om te vermelden is misschien dat vrijwel elke echt grote stad een stad is waar heel veel gezopen en geneukt word. Bindingsangst bestaat niet/nauwelijks.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:32
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 28-01-2006 @ 01:15 :
Interessant om te vermelden is misschien dat vrijwel elke echt grote stad een stad is waar heel veel gezopen en geneukt word. Bindingsangst bestaat niet/nauwelijks.
Nog interessanter om te vermelden is misschien dat jij geen gevoel voor sarcasme hebt
Oud 28-01-2006, 00:35
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
maanmeisje123 schreef op 27-01-2006 @ 17:03 :
even de geschiedenis:

ik was een klein jaar samen met mijn vriend.
hij was wat eigenzinnig, wou vaak dingen alleen doen, ik mocht dingen niet weten, mocht niet bij zijn vrienden zijn.
soms hoorde ik er enkele dagen niet van enz..
2maanden gingen we uiteen

nu zijn we weer een jaar samen
alles was goed, ik kreeg meer respect, hierdoor kreeg ik meer vertrouwen ... deden vele zaken samen ...betrok me eerst in zaken voor er wat gebeurde...

ma nu komt de klop in men gezicht
een goede vriend van hem is pas single dus wil wat speciaals gaan doen.
ze besluiten om een weekend naar praag te gaan
in de week verteld hij mij dat de rest dit van plan is maar dat hij dit niet 100% zag zitten, zo lang rijden met de auto enz...
twee dagen later smsje 'vind je het erg als ik naar praag ga?' ik anwtoord duidelijk 'ja'
krijg ik als antwoord 'dit is uniek, kan dat niet missen,... ik ga toch'

wat nu?
ik denk langst twee zijden
ok het is wat speciaals, begrijp dat hij er bij wilt zijn
maar waarom zegt hij me dit op zo een laffe manier, waar is het respect?
in ons eerste jaar deed hij me dit ook meerdere keren aan, het laatste jaar niet meer, zal dit blijven weerkeren in mijn leven?
of is dit ni eenmaal een buitenkansje?
beseffen jongens mischien niet dat ze zoiets beter gevoeliger kunnen aanpakken dan zulke groffe woorden?
en wat denken jullie van praag?

nu dus vele ruzie uit wat banaals gekomen 'hartje pijn'
Jij bent geen vriendin, jij bent een slavendrijver. Ik denk niet dta hij naar Praag is voor de lol, ik denk dat hij is gevlucht. Misschien vraagt hij daar wel asiel aan omdat hij het slahctoffer is van vervolging in zijn thuisland. Hij is niet respectloos bezig.. jij bent een zeur.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:40
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Sartre schreef op 28-01-2006 @ 01:32 :
Nog interessanter om te vermelden is misschien dat jij geen gevoel voor sarcasme hebt
Zo interessant is dat helaas niet want dat was geen sarcasme Sartre..ik denk dat de echte Sartre zich nu omdraait in zijn graf.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:41
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 28-01-2006 @ 01:40 :
Zo interessant is dat helaas niet want dat was geen sarcasme Sartre..ik denk dat de echte Sartre zich nu omdraait in zijn graf.
kijk dat bedoel ik nou
Oud 28-01-2006, 01:13
ExVaal
ExVaal is offline
Je zeikt gewoon te veel.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 02:00
Methuselah
Methuselah is offline
Ben je echt 21?
Oud 28-01-2006, 08:03
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 28-01-2006 @ 03:00 :
Ben je echt 21?
De Belgen hebben het weer door
Ik vroeg me net hetzelfde af, kreeg al deja-vu's van met mijn ex... Deze relatie spoort niet. En op je 21 moet je oud genoeg zijn om dat te beseffen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten