Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 20:25
pietje x
pietje x is offline
ik ben daar laatst naar toe geweest en vond het heeel indrukwekkend.

OP het toneel was een maquette gebouwd van auswitz en met duizenden kleine poppetjes moeten de gevangenen en de bewakers voorstellen en met een vingercameraatje werd alles op een groot scherm geprojecteerd.

Met echt briljante scenetjes erin, ik vond het wel wat kort

Hebben meer mensen projecten van hotel modern gezien of dit stuk.

ZO niet , het is echt een aanrader, een fantastisch en indrukwekkend stuk
Oud 04-02-2006, 22:01
TommytheCat
TommytheCat is offline
Yep, heb er een uitgebreide analyse voor mn studie voor moeten maken. Ik moet zeggen dat de technische aspecten interessanter waren dan het stuk zelf.
Oud 05-02-2006, 02:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 04-02-2006 @ 23:01 :
Yep, heb er een uitgebreide analyse voor mn studie voor moeten maken. Ik moet zeggen dat de technische aspecten interessanter waren dan het stuk zelf.
Hé, toevallig, ik ook! En je doet nog dezelfde opleiding aan dezelfde universiteit ook zie ik.

Ik vond het een enorm goede voorstelling. In ons verslag schreef ik:

Ik vond de voorstelling heel aangrijpend en confronterend vanwege het massale karakter. Het besef dat het kamp werkelijk bestaan heeft en dat alles zo gegaan is als in de voorstelling zit dan nog in mijn achterhoofd. Dat wordt wel benadrukt door dat massale karakter; ieder poppetje staat voor 300 gevangenen. Ook doordat de verschillende theatrale middelen dat benadrukken, en de eentonigheid benadrukken, komt de voorstelling heel rauw op me over.
Er waren ook bepaalde scènes die ik schokkend vond, zoals de scène waarin een bewaker een gevangene helemaal in elkaar slaat, of de scène waarin een gevangene zelfmoord pleegt door tegen het elektrische prikkeldraad te lopen. Dat zijn ironisch genoeg juist de scènes waarin afstand genomen wordt van de massaliteit en wordt ingezoomd op één figuur. Niettemin koppel ik dat in mijn hoofd terug naar die grote massa: als dit met één gevangene gebeurt, zal het vast wel met veel meer gevangenen gebeurd zijn.
Ik vond de voorstelling aangrijpender dan de films die ik over dit onderwerp heb gezien. Ik vind het dan ook heel erg knap dat de makers dat op deze wijze, met poppetjes, hebben kunnen bereiken.
Oud 05-02-2006, 17:34
TommytheCat
TommytheCat is offline
Kijk aan, een studiegenoot !

Citaat:
Er waren ook bepaalde scènes die ik schokkend vond, zoals de scène waarin een bewaker een gevangene helemaal in elkaar slaat, of de scène waarin een gevangene zelfmoord pleegt door tegen het elektrische prikkeldraad te lopen.
Die scenes vond ik eerlijk gezegd vrij lachwekkend, vooral omdat de poppetjes individueel nogal kinderlijk bewegen.

Dat gevoel van massaliteit kwam terug in onze hoofdvraag trouwens

Regels voor berichten