Advertentie | |
|
![]() |
|
denk dat ze hier op sport meer in geintereseerd zijn
(al weet ik niet of dit hierbij hoort) A&N --> Sport
||
Citaat:
![]() Ik vind het een beetje een rare actie. Ik dacht dat wij Hollanders zo nuchter waren, doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Maar blijkbaar laten we ons toch meeslepen door het Zuid-Koreaanse enthousiasme over Hiddink... Gaat wel iets te ver...
|
Verwijderd
|
Hiddink krijgt Blauwe Draak
SEOUL - Guus Hiddink en zijn spelers krijgen de hoogste onderscheiding in de sport in Zuid-Korea. Selectie en staf worden geëerd met de orde van de Blauwe Draak (Cheongryrong). Het kabinet van Zuid-Korea dient het besluit nog goed te keuren maar dat wordt als een formaliteit gezien. Hiddink is daarmee de eerste buitenlander die de hoge onderscheiding ten deel valt. De 55-jarige Achterhoeker leidde Zuid-Korea als eerste Aziatisch land naar de laatste vier op een WK voetbal. Ook heeft de regering besloten om Hiddink tot ereburger van Zuid-Korea te benoemen. Daarvoor moet er een wetswijziging komen omdat bij het opstellen van de betreffende wet er geen rekening mee is gehouden dat een buitenlander die onderscheiding zou kunnen krijgen. Best grote lol |
Advertentie |
|
![]() |
|
|