Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 17:02
Verwijderd
Bedenk je een week van te voren wat je alle dagen van de week gaat eten? Of loop je om 17.55u nog ff snel een winkel binnen om zomaar wat uit de schappen te trekken?

Kook je echt elke avond zelf? Of eet je veel magnetronmaaltijden?

Waar haal je inspiratie vandaan?

En als je plant: hoe doe je dat? Bedenk je gewoon waar je trek in hebt? Houd je rekening met bepaalde ingrediënten die in meerdere gerechten moeten? Enzovoorts.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 17:54
Verwijderd
Ik doe op maandag boodschappen voor ma, di, wo en do en als ik in het weekend niet naar m'n ouders ga doe ik op vrijdag boodschappen voor vr, za, zo. Maar meestal ga ik ergens tussendoor ook nog even naar de winkel voor vers brood of omdat ik iets vergeten ben (of omdat de slager nooit op maandag open is).
Ik eet zelden een echte magnetromaaltijd of een pizza, maar ik kook wel vaak voor twee dagen tegelijk, dus dan heb ik de tweede dag een zelfgemaakte magnetronmaaltijd . Ik heb er zelfs zo'n bord voor.
Inspiratie haal ik uit wat ik nog in huis heb of waar ik trek in heb. En ik heb veel kookboeken, waar ik soms in kijk. Als ik echt helemaal niets kan bedenken doe ik maandag pasta, dinsdag rijst, woensdag aardappels en donderdag hetzelfde als maandag of dinsdag dat scheelt al een hoop nadenken.
Ik hou wel rekening met hoe laat ik thuis ben want ik hou niet van laat eten... op dinsdag heb ik tot 18.30 werkgroep en op donderdag tot 19.00 toneelrepetitie, dus dan eet ik altijd iets wat snel klaar is, of een ovenschotel die ik van te voren maak en die een huisgenote dan in de oven kan zetten voor ik thuis ben.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:02
Roos
Roos is offline
Ik kook eigenlijk bijna altijd zelf. Magnetronmaaltijden haal ik zelden.. heel soms om op mijn werk te eten.
Ik heb altijd basisvoorraden in huis (pasta, rijst, wat verschillende kruiden en sausjes, en kip in de diepvries), zodat ik altijd wat kan eten als ik vergeten ben om boodschappen te doen
Ik maak ook wel eens een ovenschotel waar ik dan 3 dagen van eet: ik vind 't niet erg om 3 dagen hetzelfde te eten, als het tenminste lekker is

In de supermarkt koop ik eerst groenten en daar bouw ik dan een maaltijd omheen, bijvoorbeeld een zak Thaise wokgroenten, dan eet ik dat 1 dag met rijst en 1 dag met noodles ofzo.

Op donderdag doe ik altijd boodschappen en dan nog eens op maandag, meestal. En ja ik loop bijna altijd om 19.50 de winkel nog in
Oud 02-01-2006, 19:03
Bloem
Bloem is offline
Dat lijkt me nou zó fijn van op jezelf wonen he, gewoon elke avond zelf beslissen wat je eet en met niemand rekening hoeven houden
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:37
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Bloem schreef op 02-01-2006 @ 20:03 :
Dat lijkt me nou zó fijn van op jezelf wonen he, gewoon elke avond zelf beslissen wat je eet en met niemand rekening hoeven houden
Ja! Echt wel
Oud 02-01-2006, 19:49
Boogie
Boogie is offline
Ik loop de winkel in en zie daar wat ze hebben, wat er in de aanbieding is en waar ik zin in heb. Of ik heb kort tevoren al een ingeving gehad.
Oud 02-01-2006, 20:06
Verwijderd
Ik werk vaak van 1 tot 10 savonds ofzo dus kan niet vaak koken. Meestal heb ik wel een vrije dag dus dan doe ik vaak boodschappen voor de hele week als het kan. Maar ja, brood e.d wordt snel oud dus soms zit ik zonder brood. En ik ben vaak te lui om sochtends voordat ik moet werken nog naar de winkel te gaan dus dan eet ik maar iets vreemds als ontbijt zoals cake of oud brood in de toaster/tostimaker. Als ik wel ochtenddienst heb en dus savonds tijd heb om te koken hou ik het makkelijk. Meestal ook iets voor in de oven zoals een quiche of pizza/patat, of gewoon koken: pasta, groenten, rijst (in builtjes). Ik geef wel toe vaak de magnetron te gebruiken maar het zit zo: Ik woon 4 hoog en 2 verdiepingen lager zit onze gezamelijke (vieze) keuken. Dus ik doe dan zoveel mogelijk in mn kamer. Ik heb van die magnetron stoom bakjes, dan doe ik water erin met broccoli en dan kookt ie het in de magnetron. Dan een rijstbuiltje in wat water in de magnetron. Nog een sausje erbij maken met wat water uit de waterkoker en klaar. Zo heb ik geen keuken nodig.
Maar goed, ik doe dus niet zovaak boodschappen. En ik plan al helemaal weinig. Natuurlijk zorg ik er wel voor dat ik iets in huis heb voor elke avond, maar soms moet ik ook maar gewoon wat bij elkaar flansen met wat iknog in de kast heb staan.

Ik zou wel een vriezer willen hebben, vooral voor brood in te bewaren. Maar ja, kost veel en ook veel stroom.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 21:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Bedenk je een week van te voren wat je alle dagen van de week gaat eten? Of loop je om 17.55u nog ff snel een winkel binnen om zomaar wat uit de schappen te trekken?
Ik bedenk het altijd ruim van te voren, deels op zondag als ik kook voor 2 avonden in de week en voor het andere deel op maandag of dinsdag. In ieder geval voordat ik naar de supermarkt ga.

Kook je echt elke avond zelf? Of eet je veel magnetronmaaltijden?
Ik woon op kamers en zit in het weekend dus thuis. Zondag is vaak een dag waarop ik weinig te doen heb en dan kook ik alvast voor de eerste twee avonden door de week al op zondag. Soms alleen, soms met mijn zusje... doen we tenminste nog iets samen. En dat eten neem ik dan maandag mee naar mijn kamer. Meestal kook ik dan zoiets als macaroni of stampotten, iets dat zich redelijk goed bewaart in de koelkast.

Op donderdag hebben we altijd laat college, dus eten we op de uni.

Woensdag blijft dan over en aangezien ik door de week toch nooit zin heb (en het te druk heb) om te koken, wordt dat inderdaad vaak een magnetronmaaltijd. Of gewoon broodjes. Door de week kook ik dus bijna nooit. Maar als ik kook, dan is het op de woensdag.

Vrijdag t/m zondag eet ik thuis.

En als je plant: hoe doe je dat? Bedenk je gewoon waar je trek in hebt?
Als ik grote honger heb (en dat heb ik altijd wel als ik een aantal uur niets meer gegeten heb) dan heb ik in alles trek, dan maakt het dus niet veel uit wat ik dan eet.

Bovenstaande geldt wel in schoolweken waar ik 5 dagen per week dus op kamers zit. Nu tijdens mijn vrije weken / tentamenweken zit ik meer thuis dan op mijn kamer in mijn studentenstad, dus dan geldt het bovenstaande niet.

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:17
PV
PV is offline
Ik doe meestal op maandag & woensdagmiddag boodschappen (op vrij/zat/zondag eet ik thuis). Een kwartiertje ervoor maak ik een ouderwets boodschappenlijstje, anders vergeet ik de helft Meestal eet ik iets wat ik al eerder heb klaargemaakt, bijzondere ingredienten komen daar sowieso niet in voor. Op maandag & dinsdag eet ik hetzelfde, en op woensdag & donderdag. Heb daar geen problemen mee verder.

Ik kook meestal wel zelf, maar gewoon simpele dingetjes als rijst+goulash, macaroni, spaghetti, hamburger+aardappelen+groente, shoarma, niets duurt langer dan een half uur. Een magnetron heb ik niet, dus aan magnetronmaaltijden doe ik niet, wel pak ik soms zo'n opwarmbakje met rijst/kip/saus of een zakje met spaghetti waar alleen water en boter bij moet, dat kan allemaal in een gewone pan worden opgewarmd.

Ik zorg er iig altijd voor dat ik macaroni, spaghetti en rijst op m'n kamer heb, dan is het maar een kwestie van saus/vlees/groente halen en klaar. Ik probeer het wel een beetje af te wisselen, dat ik niet 4 weken achter elkaar macaroni eet
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 23:16
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik kook lang niet altijd zelf. Soms koken huisgenoten, soms eet ik niet thuis en soms haal ik wel eens iets kant-en-klaars. Maar dat laatste eigenlijk zelden. Als ik echt alleen eet maak ik meestal iets van soep ofzo.

Als ik wel zelf kook zijn er drie mogelijkheden. Of ik kook echt, dan neem ik de tijd, zoek lekkere dingen uit fiets om voor mooie producten enz. Dat vind ik gewoon leuk om te doen, helaas is dat financieel niet altijd even makkelijk. Of ik bedenk gewoon iets standaards: Ik ken zat verschillende simpele pasta, stamppot, rijst, of watdanook gerechten uit mijn hoofd. Of ik ga naar de winkel en bedenk daar wat ik maak. Dan loop ik echt een half uur langs de rekken om iets te bedenken.

Ik doe nooit lang van tevoren boodschappen. Maar er zijn wel altijd wat dingen in huis. Pasta, rijst, kruiden, enz. Bij mijn ouders lag er vanalles in de koelkast. Dan kon je nog kijken 'oh, er is gehakt, ik maak wel wat met gehakt.' Maar dat komt nu nooit meer voor. Ik snap de lol er trouwens ook niet van om zondag al te weten wat je donderdag eet. Misschien dat er mensen zijn die er op kicken om dat te plannen, maar waarom zou je?

Bij gebrek aan inspiratie kun je misschien eens naar een Turkse/Italiaanse/Aziatische supermarkt gaan. Daar liggen dan net weer wat andere dingen, van (als je eenmaal een goed adres hebt) prima kwaliteit. Gewoon aan die mensen vragen: 'Wat is dit, waar eet ik dat mee?' Probleem opgelost; direct weer een nieuw gerecht om mee af te wisselen.
Oud 03-01-2006, 01:58
Verwijderd
Ik woon bij mijn papa&mama maar ik kook 4 van de 7 dagen voor mezelf dus ik mag ook reageren

Ik heb altijd 'nood' dingen in huis die nog redelijk gezond zijn: diverse soorten soep (in blik of zak) en diepvriesgroenten, rijst.

Meestal koop ik het bij de supermarkt die vlakbij leiden centraal is als ik onderweg ben naar mijn werk (daar gaat het in de koelkast) maar soms als ik haast heb koop ik niks. Omdat ik dan terug ben om 22:30 kan ik meerdere dingen doen --> AH to go, Burger King of Shoarmaboer of wat van mijn 'nood' dingen pakken.

Wat ik wel altijd koop zijn 3 paprika's. Daarmee kan je alle kanten op en als ik het bij het avondeten eet dan snij ik het stukjes en eet ik het als fruit

Als het last minute is eet ik veel kip met wat rotzooi of tonijn uit blik met wat mayonaise/ en een zakje gemengde sla (goed mengen, salade van maken)bij wat geroosterde boterhammen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Bijkomend voordeel is dat de 2 a 3 dagen per week dat ik bij m'n ouders eet, die denken 'Jaaaah Sarah is er we gaan iets maken wat ze lekker vindt!'
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 17:21
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-01-2006 @ 18:18 :
Bijkomend voordeel is dat de 2 a 3 dagen per week dat ik bij m'n ouders eet, die denken 'Jaaaah Sarah is er we gaan iets maken wat ze lekker vindt!'
Haha, dat doet mijn moeder ook, alleen ik eet niet zovaak bij mijn ouders (misschien 2 keer per 14 dagen).

Het leukste aan zelf koken, is dat je wat kan experimenteren, gerechten uitproberen die je nooit hebt gemaakt enzo.
Oud 03-01-2006, 17:27
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Idd. Ik kan niet wachten tot ik uit huis ben.
Oud 03-01-2006, 21:14
Rodion
Rodion is offline
Als ik wat in de kast heb staan maak ik dat klaar, anders loop ik snel een winkel binnen en beslis ik het daar.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 22:44
ekki
ekki is offline
Ik doe het liefst in het weekend boodschappen voor de hele week, maar dat lukt meestal niet. Als ik boodschappen ga doen voor de hele week, bedenk ik thuis wat ik ga eten en dan combineer ik ingrediënten (omdat het meestal wat grotere hoeveelheden zijn, zoals champignons, daar doen we meestal 2x mee). Ik put vaak uit 'bestaande' gerechten, soms pak ik er een kookboek bij.

Meestal doe ik boodschappen voor één, twee of drie dagen. Dan bedenk ik in de supermarkt ter plekke wat ik ga eten, of eigenlijk denk ik er al de 'hele dag' af en toe over na. De laatste tijd is er vaak iets met stamppot, bijvoorbeeld boerenkool, in de aanbieding, dan eet ik dat vaak de volgende dag (lekker!).

Tsja, het is eigenlijk steeds weer anders. Vandaag heb ik er meer dan een uur over gedaan om een gerecht (uit een kookboek) uit te zoeken. Wilde boodschappen doen voor alleen vandaag, maar heb dus uiteindelijk ook voor morgen stamppot boerenkool met worst gehaald (verse boerenkool en aardappelen natuurlijk). Scheelt me morgen weer een rit naar de supermarkt.
Oud 04-01-2006, 19:38
Sartre
Sartre is offline
Ik beslis zo, ik gooi een muntje op: kop is diepvriespizza en munt is de snackbar

Echt koken doe ik niet zo vaak, zeker niet voor meerdere dagen want ik haat 2 keer achter elkaar hetzelfde eten. Ik eet vaak buiten de deur, op mn werk, bij mn ouders of in de mensa. Als ik toch thuis eet is het vaak toch pizza. Ik kan zelf best koken en ik vind het ook wel leuk, maar heb er lang niet altijd tijd voor en zin in. Het vooruitzicht van de afwas etc. is genoeg om het over te slaan. In mijn straat zitten ook allerhande Surinaamse, Thaise, Turkse etc eethuisjes. Daar kunnen ze prima koken en een goede maaltijd kost je rond de 5 euro. Als ik zelf kook ben ik vaak ook zoiets kwijt.
Oud 04-01-2006, 19:47
Konijn
Konijn is offline
Meestal verzinnen we 's maandags wat we die dag willen eten, en afhankelijk of dat twee dagen of één dag eten is, plannen we alvast voor de rest van de week (meestal met behulp van wat voor ingredienten in de reclame zijn of wat we al een tijdje niet gehad hebben). Ik doe om de dag ongeveer boodschappen, of elke dag, ligt eraan wat we eten. En we koken vrijwel altijd, één keer per week eten we pizza.
Oud 05-01-2006, 11:51
Lif
Lif is offline
Ik eet meestal samen met mijn twee huisgenoten, we koken zo'n beetje omstebeurt. Ik bedenk het meestal vlak voordat ik naar de supermarkt ga.

Als niemand zin heeft om te koken halen we wel eens een pizza, maar dat komt maar 1x per maand voor. We hebben geen oven en geen diepvries, dus dat beperkt me wel in de kookmogelijkheden. En ik kan ook niet ver van te voren inkopen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:03
Verwijderd
Ik haal meestal op dinsdag alle groenten en fruit voor de hele week want dat is veel goedkoper dan in de supermarkt. Soms gaat dat wel eens mis en vergeet ik wat ik nog over heb van de week ervoor, waardoor ik nu 3 stronken broccoli heb liggen . Om die groenten bouw ik dan iets heen, meestal groenten met rijst, couscoussalade of met aardappelpuree. Als ik wat meer tijd heb (of voor meerdere personen kook) een ovenschotel.

Ik koop bijna nooit dingen als pizza want dan voel ik me zo ongezond, en bovendien duurt een pizza bakken langer dan het maken van een couscoussalade bijvoorbeeld. Ik eet 2 of 3 keer per week snel om 4 uur 'smiddags, omdat ik dan van 5 tot 9 moet werken, dan is het meestal groenten uit blik met iets erbij.

Bedenk niet altijd van te voren wat ik ga eten, behalve dus als ik moet werken.

Wel is het zeker dat ik vanavond iig broccoli eet .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 04-01-2006 @ 20:38 :
Daar kunnen ze prima koken en een goede maaltijd kost je rond de 5 euro. Als ik zelf kook ben ik vaak ook zoiets kwijt.

Dat is veel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:38
Nobucta
Nobucta is offline
Ik beslis het per dag, doe ik even boodschappen als ik terug uit school kom. En soms ook niet, want dan heb ik bijv. nog groente van de vorige dag, maar ik heb altijd wel wat nodig, zoals drinken, brood, fruit, etc.

Hoevaak ik zelf kook weet ik niet, is erg onregelmatig, haal ong. 1 keer per week wat, of pizza, voor de rest eet ik in mensa-achtige dingen of kook samen met een gebouwgenoot ofzo. Ligt er ook aan hoe druk ik het heb, soms zit ik vier dagen aan de magnetronmaaltijden. Ouders bezoek ik zelden, dus eet ik ook bijna niet.

Totaal geen regelmaat of structuur dus, hoewel ik wel probeer zoveel mogelijk groente enzo te eten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 22:39
Verwijderd
Ik kook vaak in bulk. Als ik voor een avond moet bedenken wat ik ga eten sla ik het gelijk groot in en kook voor een dag of 4.. zo kunnen er altijd mensen mee eten en als ik geen eters heb, hoef ik niet elke avond uitgebreid te koken.
Wat ik die week wil eten bedenk ik meestal pas in de winkel zelf.
Als ik niet in bulk heb gekookt, kijk in gewoon wat er nog in de vriezer ligt en beslis 5 minuten voordat ik begin met koken.
Maar de laatste tijd eet ik niet vaak thuis, dus koken doe ik ook haast niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 10:04
damaetas
damaetas is offline
meestal hebben we vlees of vis ofzo gekocht voor een hele week in de supermarkt en voor 1 of 2 keer groenten en de rest stappen we om 17.55 de groentenwinkel binnen en nemen we mee wat er vers en goed uitziet.

als we iets speciaals gaan koken is dat meestal wel de dag op voorhand beslist en gekocht
Oud 06-01-2006, 11:09
Verwijderd
Het is een combinatie van de factoren
- waar heb ik (of vriendlief) zin in
- welke supermarkt ga ik bezoeken
- wat is daar in de aanbieding
- wat ligt er nog in de (koel)kast

En ja, ik ga dus elke dag minstens 1 keer naar de winkel maar stiekem vind ik boodschappen doen leuk en ik woon pal naast een (dure) supermarkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 14:38
Hagel
Hagel is offline
Ik bedenk bijna nooit van te voren wat ik wil eten, als ik voor twee dagen koop vind ik dat wel heel goed van mezelf maar meestal vergeet ik weer iets en moet ik de dag erna weer. Ik ga dus onderhand elke dag naar de supermarkt maar ik vind winkelen dus ook leuk en doe er soms een half uur over in de supermarkt etiketjes lezen etc <3 Hoe ik eet is verschillend. Op het moment loop ik veel stage en moet ik vaak op stage eten, dan maak ik vaak een salade of zelf een magnetronmaaltijd, of ik koop er eentje. Thuis eet ik vaak iets van groenten met rijst of aardappelen.
Oud 07-01-2006, 12:28
saartjeh
saartjeh is offline
mijn vriend kookt altijd, want als ik kook, naja dan leef je niet lang zal ik maar zeggen alhoewel ik het laatst wel warm kreeg, alleen niet gaar
meestal bepalen we dezelfde dag en als we wat meer tijd hebben die dag nemen we ook voor de volgende 2 dagen mee. maandag heb ik een vriezer en dan gaan we gewoon 1x per week boodschappen doen.
we hebben wel heel veel van die mixjes in huis en een voorraad pasta, we eten altijd pasta dus dan hoeven we alleen nog groenten, dus als we geen tijd hebben is het een mixje plus pasta
Oud 07-01-2006, 22:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik plande het zo dat het bijna eng was Ik had hele schema's liggen met wat ik over twee weken al zou gaan eten enzo Ik bedacht gewoon wat ik wou gaan eten en als ik dan naar de supermarkt ging dan haalde ik alles daar voor in huis. Omdat ik wist wat ik zou gaan eten kon ik ook op tijd alles gaan ontdooien enzo. Ik haalde maar eens in de week boodschappen dus dan moet je wel al voor de rest van de week bepalen wat je zou gaan eten. Op het laatst deed ik het veel minder planmatig en kocht ik gewoon eten voor een x aantal dagen en koos ik 's middags gewoon waar ik zin in had. Ik zorgde er wel altijd voor dat ik aardappels, rijst en pasta enzo afwisselde zodat ik geen drie dagen achter elkaar rijst ofzo at.

Ik kookte elke avond zelf. Ik vroor soms wel eens wat in als ik over had maar ik at het zelden op omdat ik vers echt veel lekkerder vond (bij mij mislukt eten opwarmen altijd dus dan at mijn vriend het maar op). Ik haalde mijn inspiratie overal vandaan. Ik maakte altijd hele basic dingen en als ik dan iets niet in huis had dan verving ik het soms en zo onstonden er vanzelf nieuwe recepten. Ook spaarde ik receptenkaartjes uit de Albert Heijn en de C1000 en heb ik twee van die C1000 kookboeken waar ik wel eens iets uitmaakte. Ik kookte niet heel bijzonder vond ik zelf maar anderen vonden het altijd wel heel origineel wat ik at. Meestal nam ik gewoon een heleboel ingredienten die ik apart lekker vond en me samen ook wel lekker leken.

Laatst gewijzigd op 07-01-2006 om 23:00.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 16:50
Verwijderd
Het is bij mij erg verschillend. Soms plan ik het (maar dat is meestal als ik iets bijzonders wil maken samen met iemand), soms bedenk ik het als ik in de supermarkt ben en soms heb ik nog bepaalde ingredienten over van een vorige maaltijd en kook ik aan de hand van die producten. Soms maak ik iets met producten die uit de aanbieding zijn. Het is dus erg verschillend

Ik kook wel iedere avond zelf, of samen met andere mensen (soms laat ik voor me koken ). Maar het is vrijwel nooit een magnetron of afhaal maaltijd. HEEL soms komt het nog wel eens voor dat ik iets bij de snackbar haal, maar dat is echt zelden.

Verder doe ik vrijwel elke dag boodschappen; maar de supermarkt is dan ook echt minder dan 5 min. lopen (het zijn zelfs 2 supermarkten een coop en een aldi die zo dichbij zitten). Heb ik dagen waarop ik geen tijd heb om boodschappen te doen, dan zorg ik wel dat ik eten in huis heb.

Heel soms vries ik maaltijden in. Maar we hebben maar een kleine vriezer hier in huis voor 4 mensen, dus dan wordt het een plekje delen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 17:31
Jones
Ik eet eigenlijk nooit alleen, altijd met huisgenoten of met vrienden. Plannen doen we nooit, beslissen doen we altijd pas in de supermarkt In de kast staan wel altijd basic dingen als olie/azijn/rijst/pasta/kruiden et cetera.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 21:32
George
George is offline
Ok, ik woon nog bij m'n ouders maar kook nogal vaak zelf vanwege vegetarisch en geen rekening willen houden met elkaar en altijd gerechten met gehakt en blabla, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg want ik kook toch veel lekkerder dan m'n ma.
Ik ga altijd gewoon naar de supermarkt en bedenk daar wat ik ga eten aan de hand van wat ik allemaal zie liggen en waar ik op dat moment zin in heb. Ik maak meestal uiteindelijk genoeg voor een weeshuis dus dan heb ik sowieso voor drie dagen genoeg, en als er nog iets bruikbaars in huis is dat op moet maak ik daar gewoon wat van.
Oud 08-01-2006, 23:33
Korsakoff
Korsakoff is offline
ik bedenk pas als ik in de winkel sta wat ik wil eten. meestal haal ik dan ook voor 2 dagen eten. meer niet want om een of andere stomme reden eet ik nooit meer dan 2 dagen in de week thuis.
Oud 09-01-2006, 09:12
Lente
Lente is offline
Ik doe nooit boodschappen voor een hele week omdat ik geen idee heb hoe vaak ik in een week thuis eet. Ik eet vaak bij vrienden en als ik thuis eet eet er ook vaak iemand mee. Als ik niks heb afgesproken eet ik vaak met een huisgenoot die ook geen eetplannen heeft. Ik beslis in de winkel wat ik ga eten en doe een paar keer per week boodschappen. Als ik een keer alleen eet eet ik wel eens een pizza ofzo, heb niet altijd zin om te koken als ik alleen eet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 09:56
confused
confused is offline
ik woon bij mn ouders, als ik zelf eten moet maken kijk
ik wat er in huis in en gooi ik van alles door elkaar, denk er
niet echt over na
Oud 09-01-2006, 10:37
Miracle
Miracle is offline
Ik woon dan wel niet op mezelf, maar ik kook wel zo nu en dan. Diegene die kookt beslist wat we eten, dus dat is altijd wel leuk (=maken wat ik zelf erg lekker vind). De helft van de keren kook ik vegatarisch. De ene keer spit ik alle kastjes door in huis en de andere keer ga ik na school naar de supermarkt en koop dan wat ik wil maken. Meestal schiet het me zomaar te binnen of ik word door de winkel op ideeen gebracht.
Ik maak nooit aardappelen, dus meestal rijst of macaroni.
Oud 16-01-2006, 11:36
Maradinus
Maradinus is offline
als mijn ouder op vakantie zijn en ik ben alleen thuis zie ik wel wat ik eet maar dan is het niet om half 6 (zoals als gewoonlijk) maar meestals is dat dat 7 uur
Oud 17-01-2006, 18:15
Roos
Roos is offline
Trouwens wat echt handig (en lekker) is, is om standaard een zakje 'rode kool met appeltjes' of 'zuurkool met kruiden' in huis te hebben van de AH. Is maar 70 cent geloof ik, en superlekker met wat aardappeltjes of puree ofzo.

Ik ben fan van voorraden
Oud 17-01-2006, 22:52
niene
niene is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-01-2006 @ 19:15 :
Trouwens wat echt handig (en lekker) is, is om standaard een zakje 'rode kool met appeltjes' of 'zuurkool met kruiden' in huis te hebben van de AH. Is maar 70 cent geloof ik, en superlekker met wat aardappeltjes of puree ofzo.

Ik ben fan van voorraden
zit dat in een zakje of in blik???
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 13:06
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
ik zit nu 3 maanden op kamers en heb geloof ik nog nooit aardappels gekookt, wel een aantal keer gebakken aardappels gegeten, maar meestal eet ik rijst of pasta.
ik ga meestal naar de supermarkt en kijk wat er in de aanbieding is en bedenk daar wat omheen. of ik kijk bij de wereldgerechten. t valt me op dat ik op kamers misschien nog wel gezondere maaltijden eet dan dat ik thuis at. Alleen eet ik nu wel wat meer chips
Oud 18-01-2006, 18:15
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik doe iedere dag 's avonds boodschappen en ik beslis 9 van de 10 keer in de supermarkt wat ik die avond ga eten.
Ik moet voor 4 dagen iets verzinnen, want op vrijdag ga ik bijna altijd naar m'n ouders of naar m'n vriend.

Op maandag haal ik wel altijd iets meer, want dan ben ik meestal door m'n weekvoorraad heen (brood, kaas, chips enzo)
Ik eet altijd heel veel groente en weinig vlees, maar dan zorg ik wel voor vleesvervangers, zoals vis (tonijn of garnalen, lekker door een salade) Gemiddeld eet ik 2x per week een pasta maaltijd, 1x een magnetronmaaltijd en 1x een snel in elkaar geflanste maaltijd.

Ik vind koken echt heel leuk en probeer ook vaak nieuwe dingen uit, maar de laatste tijd ben ik letterlijk een beetje van de kook. Misschien komt het door de tentamenperiode, dan zit ik de hele dag te leren in de bieb en dan heb ik geen zin om uitgebreid te gaan koken, dus wordt het een magnetronmaaltijd of maak ik iets van de spullen die ik nog heb liggen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 18:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
niene schreef op 17-01-2006 @ 23:52 :
zit dat in een zakje of in blik???
Een zakje, het ligt in de AH bij de penen en uien enzo.
Oud 18-01-2006, 19:03
dark princess
dark princess is offline
nou, ik houd wel van koken, maar niet van alleen koken en dan ook nog eens alleen voor mezelf. dus ik neem vaak iets van huis mee, om ik eet van die noodles uit zo'n bekertje (weinig afwas ) of zakje.

Ik eet ook wel eens pitabroodjes met van dat vega spul en sla, hoef ik maar op 1 pan te letten of havermout, maar dat mislukt altijd .
Oud 21-01-2006, 20:16
xineof
xineof is offline
Ik kook iig altijd zelf, ik vind het een ontspannend moment van de dag ^^. Ik bedenk gewoon meestal per dag wat ik ga eten, of een dag van tevoren, en als ik ergens naartoe ga dan ga ik daarna gewoon langs de supermarkt (ligt altijd op de route).

Wel is het handig als ik eens teveel maak, lekker invriezen en dan nog een keer van eten zonder moeilijk te doen. Meestal eet ik dingen als pasta/rijstgerechten of vlees/vis met wokaardappeltjes en wokgroenten. Ik combineer overigens erg creatief .

Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 10:20
blurred
blurred is offline
Ik bedenk maandag wat ik die dag en de dagen erna ga eten. Dat is soms ma/di, soms ma/di/wo. Ik houd er rekening mee of ik moet werken of niet. Als ik moet werken, moet ik heel snel eten, dus dan wordt het meestal een saladebowl met soep of een loempia. Als ik niet moet werken ga ik iets koken wat ik lekker vind. Pasta, risotto, of een nieuw gerecht uit een kookboek dat ik heb. Ik vind het leuk om nieuwe dingen uit te proberen, en belangrijk om gezond en vers te eten. Daarom vind ik het een groot nadeel dat ik niet normaal kan eten op een dag dat ik moet werken.

Als ik in het weekend naar huis (m'n ouders) ga, doe ik woensdag de boodschappen voor wo/do. Als ik niet naar huis ga, doe ik vrijdag de boodschappen voor vrij/za/zo. Natuurlijk vergeet je soms dingen, waardoor ik tussendoor ook nog wel naar de supermarkt moet.
Oud 23-01-2006, 14:03
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
blurred schreef op 23-01-2006 @ 11:20 :
Ik bedenk maandag wat ik die dag en de dagen erna ga eten. Dat is soms ma/di, soms ma/di/wo. Ik houd er rekening mee of ik moet werken of niet. Als ik moet werken, moet ik heel snel eten, dus dan wordt het meestal een saladebowl met soep of een loempia. Als ik niet moet werken ga ik iets koken wat ik lekker vind. Pasta, risotto, of een nieuw gerecht uit een kookboek dat ik heb. Ik vind het leuk om nieuwe dingen uit te proberen, en belangrijk om gezond en vers te eten. Daarom vind ik het een groot nadeel dat ik niet normaal kan eten op een dag dat ik moet werken.

Als ik in het weekend naar huis (m'n ouders) ga, doe ik woensdag de boodschappen voor wo/do. Als ik niet naar huis ga, doe ik vrijdag de boodschappen voor vrij/za/zo. Natuurlijk vergeet je soms dingen, waardoor ik tussendoor ook nog wel naar de supermarkt moet.
je kan ook de dag ervoor (of de dag daarvoor) een portie meer klaarmaken. dat doe ik meestal als ik niet veel tijd ga hebben om te eten. alle klaargemaakte dingen (behalve spinazi want dat mag je niet opnieuw opwarmen) bewaren minstens 2 dagen in een agesloten doos in de ijskast.
Oud 23-01-2006, 14:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Boogie schreef op 02-01-2006 @ 20:49 :
Ik loop de winkel in en zie daar wat ze hebben, wat er in de aanbieding is en waar ik zin in heb. Of ik heb kort tevoren al een ingeving gehad.
Oud 23-01-2006, 16:26
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
damaetas schreef op 23-01-2006 @ 15:03 :
(behalve spinazi want dat mag je niet opnieuw opwarmen)
(Offtopic) Dat is een fabeltje, dat mag wel. Sinds 31 januari 2005 zelfs officieel uitgegeven dat het wel mag (Het eerdere advies dat dat niet mag ivm nitraat dat omzet in nitriet stamt nog uit de tijd dat de kwaliteit van de koelkasten niet zo goed was).
Oud 24-01-2006, 13:25
CoolJessy
CoolJessy is offline
Meestal bedenk ik voor het shoppen wat ik de komende 2/3 dagen eet, afhankelijk van of mijn vriend mee-eet (die lust niks) of dat ik alleen eet. Als ik dat niet doe dan koop ik heel veel lekkers en weinig gezonds

Soms veranderd het wel eens dan heb ik spullen in huis maar echt geen zin om te koken dan is friet ook wel eens een optie en meestal als ik iets overhoudt dan vries ik het in (ook al mag dat met mijn twee *en vriesvak eigenlijk niet ofzo) en eet ik het later als magnetronmaaltijd...

Tja de keuze van mijn eten wordt veelal bepaald door mijn vriend, mijn portomonee en mijn emotie
Oud 24-01-2006, 14:53
JJ13
JJ13 is offline
mijn vriend en ik wonen door de week samen op mijn kamer en dan beslissen we samen wat we eten. soms kijken we op zondag al wat we de rest van de dagen gaan eten, soms gaan we naar de winkel en beslissen daar. we krijgen meestal bijna ruzie over t eten, omdat ze vaak iets niet hebben of we willen allebei iets anders.
Oud 24-01-2006, 15:14
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ik heb zo'n gruwelijke hekel eraan om voor mijzelf te koken.

Dan sta je echt driekwartier in de keuken (mits je een beetje maaltijd wil bereiden) en dan eet je het in 5 minuten op.....
Zo van

Citaat:
Goh, lekker joh *geeft schouderklopje aan zichzelf* heerlijk, dat heb je goed gedaan
Ik krijg wel vaak van mijn moeder eten mee, wat zij heeft gekookt en dan ingevroren.... Simpel, lekker en snel Eventjes in de oven of in de magnetron....

Als ik met mijn huisgenootjes, vriend of vrienden eet, dan vind ik het niet erg om te koken, omdat je dan soort van waardering krijgt. Vind mezelf gewoon niet belangrijk genoeg om voor te koken hahaha....

Dus als ik alleen eet is het óf
1) Iets makkelijks en snels, wat ik zelf kook
2) Iets wat langer duurt, maar waar ik dan meerdere keren van kan eten
3) Iets van mn moeder
4) Iets kant en klaars

En in het weekend (of om het weekend) eet ik vaak thuis.
Reageren

Regels voor berichten