Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2006, 10:23
christelie
christelie is offline
Wij maken ons zorgen over de relatie van een vriend van ons; een vader die heel erg aanhankelijk is aan zijn dochter. Het zijn goede vrienden van ons en wij vinden die relatie heel mooi maar misschien ook heel verregaand omdat de vader zelfs niet wil toestaan dat de dochter gaat werken, hij wil haar STEEDS en elke dag aan zijn zijde. Hij is rond de 70 jaar en zijn dochter is 43 jaar. Lieve en verstandige mensen.
Is er iemand onder jullie die over zo'n extreme relatie iets kan vertellen. Wij zouden dit graag beter kunnen begrijpen.

Reeds vriendelijk bedankt,
Christel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2006, 10:35
Verwijderd
Vindt die dochter dat prima en is ze geestelijk in orde? In dat geval lijkt me er weinig aan de hand. Het zijn volwassen mensen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 10:41
christelie
christelie is offline
ja hoor, die dochter vind het goed en volgens ons is er geen enkel probleem. Het enige probleem die er is is dat wij het niet begrijpen, ... dus wij zijn het probleem
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 10:46
Verwijderd
Ik weet niet of je zoiets rationeel kunt doorgronden. Er zijn natuurlijk wel psychologische verklaringen voor, maar dat blijft theorie. Mijn grootouders wonen ook in de straat bij een echtpaar dat nog met hun dochter samenwoont, die vrouw is inmiddels ook al in de veertig en heeft altijd thuis gewoond, nooit gewerkt, nooit een relatie gehad. Of dat normaal is? Ik vind van niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ze zijn er allemaal blij mee. Sommige mensen hebben gewoon een aangeboren wil het nest niet te verlaten, ze voelen zich het prettigst bij de personen met wie ze de meest hechte band hebben en dat zijn toch voor de meeste mensen hun ouders.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 11:01
christelie
christelie is offline
Ja, zoals jij het beschrijft lijkt het min of meer zelfs logisch. Bedankt om het me eens vanuit dat opzicht te laten benaderen.
Maar zou er ook een "psychologische naam" voor zijn? Dan kunnen we dat eens opzoeken en nalezen en er misschien nog meer van begrijpen.
Maar alvastl bedankt hoor!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 11:10
Verwijderd
Het komt trouwens in andere landen veel meer voor dan hier, denk bijvoorbeeld aan met name Italië, waar het voor mannen ook veel meer aanvaard is dat ze heel lang thuis blijven wonen ('Hotel Mama'-verschijnsel, maar dat is natuurlijk geen psychologische aanduiding). Hoe het in de gezinspsychologie genoemd wordt, ik heb geen idee. Dat moet wel te vinden zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 11:21
christelie
christelie is offline
Onze vrienden zijn Spanjaarden! Dus,... je theorie klopt volledig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten