Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2006, 21:30
Verwijderd
De nieuwe topics komen op als paddestoelen, dus nu wil ik ook

Heb jij een terugkerend thema in je dromen, of onderwerp/voorwerp/persoon dat/die erg vaak voorkomt? En zie je dat als een 'teken' of is dat onzin?

Ik droom minstens 3 keer per week van schoenen Meestal ben ik dan in mijn droom naarstig schoenenwinkels aan het doorzoeken naar schoenen met Gigantische hoge hakken, maar ik kan nooit een geschikt paar vinden...
Ook verdwaal ik altijd, meestal in een groot gebouw, zoals een warenhuis of flat, en word ik achternagejaagd en ben ik op de vlucht, of ik ben juist achtergelaten door een groep mensen en op zoek naar iets/iemand (ik weet nooit wat).

Ik denk niet dat mijn dromen een 'diepere betekenis' hebben, ze zijn wel zo ongeveer als mijn real life
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2006, 21:41
M'ne
M'ne is offline
Ik droom heel vaak van oude gebouwen.
Ik weet niet of het wat betekent ben er ook niet echt bezig mee. Merk het gewoon op.

Er zal wel iets in zitten, maar dat is denk ik iets wat ik zelf moet ontdekken (mocht ik dat willen). Iemand kan iets aandragen, maar niet zeggen wat het specifiek voor jou betekend, meen ik.

Laatst gewijzigd op 07-02-2006 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 21:47
Verwijderd
Ja, volgens die droomfanaten staat een huis voor je leven, en iedere kamer staat dan weer voor een bepaald deel van je leven. Dus als het een rommelig huis is, is je leven ook een zootje en bla bla bla Nouja, bouquetreeks-psychologie noem ik dat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 09:43
Stefanie
Stefanie is offline
Ik droom heel vaak over mijn ouderlijk huis en de gevoelens die ik erbij heb. Vaak zijn het boze dromen of dromen waarin ik in paniek ben. Erg fijn
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 10:23
Verwijderd
ik droom zooo vaak over me tong en tongpiercings. ik heb er niet eens 1, maar ik laat ze zo vaak zetten. en dan prikken ze natuurlijk altijd scheef. en dan moet er van alles in me mond (schoen, bord, cracker?) om dat ding er recht in te krijgen. en dan zakt het balletje weer in mijn tong weg of het staafje is te lang waardoor die in mijn keel schiet.
soms heb ik ook een dubbele tong, of een klein tongetje dat uit mijn tong groeit of dat me tong zo opgezwolle is dat ik amper meer kan praten/slikken
crazy!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 10:52
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ik droom vaak de dag overnieuw.
Oud 08-02-2006, 11:52
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik droom eigenlijk iedere nacht dat ik achtervolgd word. Of eigenlijk droom ik iedere nacht wel iets anders, maar eindigt het ermee dat ik achtervolgd wordt
Het zijn geen nachtmerries ofzo, maar wel spannend zegmaar, ik word ook nooit daadwerkelijk "gepakt".
Mijn vriend vindt het vreemd dat ik dat altijd droom, en vraagt zich af of er iets mis met me is , maar ik maak me er weinig zorgen over
Oud 08-02-2006, 18:04
OwL
OwL is offline
ik droom wel eens dat ik dat ik in een leeg zwembad ben.... leeg, oud, zonder ramen, al ik weet niet hoe lang schoongemaakt. naja.. echt heel eng....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 18:14
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Vluchten, achtervolgen, ongrijpbaarheid. Al 5 jaar, elke nacht.
Oud 08-02-2006, 18:14
Rêveuse
Rêveuse is offline
Ik droom de laatste tijd vaak dat ik haar tegenkom, dat ze me van alles wat er gebeurd is de schuld geeft, of juist vreselijk aardig tegen me doet en me dan later weer negeert. Ik kan niet zeggen dat ik me er fijn bij voel.
Verder droom ik erg vaak over water. Zwembaden, zee, meertjes, meestal met rare beesten erin die me achterna zitten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:23
ilse
ilse is offline
dat in in een krokodil rondzweef heb ik mijn hele leven al.

de laatste tijd ook veel over mensen die weggaan, maar dat is wel te herleiden naar waar ik mee bezig ben met therapie.
Oud 08-02-2006, 19:25
Xonzo
Xonzo is offline
De laatste tijd komen nogal dezelfde personen in mn droom voor. Ik droom ook veel over geweldadige dingen, conflicten, enge situaties en treureige dingen.
Heb met de tijd (ongeveer per maand ofzo) ook wel eens de droom dat ik zwanger ben .
Oud 08-02-2006, 19:30
Nona
Nona is offline
Ik droom vaak over dingen in mijn leven die ik belangrijk vind, zoals tentamens en afdansen.
Zo had ik laatst vlak voor het afdansen een droom dat ik moest afdansen. Eerst was ik mijn jurken kwijt, moesten die nog opgehaald worden. Toen raakten we verdwaald, want de locatie was ergens anders dan normaal. Toen ik eindelijk aankwam was het al begonnen, alleen mijn danspartner was er nog niet. Toen kwam hij eraan, hebben we twee minuten gedanst en zei de dj dat het over was. Vaag.
En ik had laatst ook een droom dat ik een tentamen had (dat ik al gemaakt had de vorige dag, maar goed). Tentamens worden soms op de universiteit gehouden, maar vaak ook in de Jaarbeurs. Maar deze keer moest ik naar Australië. Kwam ik daar aan met het vliegtuig, op één of andere highschool. Samen met twee studiegenoten, waarvan er één heel anders uitzag dan in het echt en een tweede een ander studiepad volgt. Kregen we eerst allemaal agressieve jongeren over ons heen die mijn tas in een container wilden dumpen, en konden we de zaal niet vinden. Ik ging dus bellen waar we moesten zijn, bleken we in Amerika te moeten zijn.

Eigenlijk best grappig.
Oud 08-02-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Xonzo schreef op 08-02-2006 @ 20:25 :
Heb met de tijd (ongeveer per maand ofzo) ook wel eens de droom dat ik zwanger ben .
Oh ja, dat ik ook. Zwanger of met klein kind
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:11
Nijn*
Nijn* is offline
Om de zoveel tijd komen er een aantal nachtmerries terug en om de zoveel tijd komen er gewone dromen terug (maar dan ook echt letterlijk, dat je wakker word en wéét dat je dat al een keer precies zo hebt gedroomd). Verder liggen mijn dromen vaak aan wat ik die dag heb meegemaakt. Van de week bijvoorbeeld haalde ik geschiedenisinformatie voor een PO van een racistisch forum af met allemaal skinheads en ik droomde die nacht dat ik achterna werd gezeten door skinheads. En twee goede vrienden van mij hadden ruzie omdat er een vriendin aan het stoken was tussen hen en ik droomde die nacht over hen.

Dat soort dingen (waar ik heel erg mee bezig ben) verwerk ik altijd onbewust in mijn dromen, zo ook dingen waarover ik aan het piekeren ben of die me in de weg staan. Ik droom bijvoorbeeld ook wel eens dat ik ergens van weg ren en dat vertaalt mijn hoofd blijkbaar letterlijk als ik ergens irl van aan het wegrennen ben. En ja bepaalde dingen die terugkomen in mijn dromen zijn wegrennen voor iets (of achterna gezeten worden) en bekende personen (vrienden, familie, leraren etc) en situaties waar ik het niet mee eens ben (maar dan net iets anders) die zich maar blijven herhalen en herhalen net zo lang tot ik wakker word. Ik droomde vroeger heel vaak dat ik naar de wc moest trouwens, maar dan wist ik ook dat ik niet echt moest gaan omdat ik dan in m'n bed zou plassen. Dus moest ik dan wakker worden van mezelf en écht gaan plassen.

Overigens hebben jullie ook wel eens dat je 'valt' in/uit je droom en dan zeg maar het gevoel hebt dat je écht in je bed neerkomt? Zo vreemd vind ik dat altijd!
Oud 08-02-2006, 20:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat ik heel vaak heb is dat wanneer de wekker 's ochtends gaat, ik min of meer droom dat ik aan het opstaan ben. Ik droom dan zeg maar dat ik me aan het aankleden ben of dat ik ga eten. Het contrast met mijn andere lucide dromen, die niet bepaald uitblinken in realisme, is zó groot dat het vaak een hele tijd duurt voordat ik in de gaten heb dat ik nog steeds in bed lig.

Tevens is dit één van de redenen dat ik soms te laat op mijn werk ben
Oud 09-02-2006, 08:37
Verwijderd
Ik droom de laatste tijd veel over dat ik mensen vermoord omdat het moet, het is een opdracht voor iets heel onbenulligs, een sleutel ofzo of alleen maar omdat ik ergens doorheen moet waar andere mensen voor staan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 09:37
marla
marla is offline
ik droom altijd dat ik geen lenzen meer heb en dan in mn hele droom niks kan zien...
Oud 09-02-2006, 15:49
Verwijderd
Eind van mn dromen ben ik altijd (meestal) thuis of in de buurt van mn huis. Ik geloof dat je geest overal naar toe gaat waar je gedachten je heen brengt, en dat droom je dan. Vandaar dat ik dan altijd aan het eind thuis of in de buurt ben, want dan ga ik weer mn lichaam in.
Nachtmerries ook meestal thuis of in de buurt, en ik heb ontdekt dat mn ma, zus en één broer er altijd in zitten (nachtmerries).Dat ben ik nog aan het analyseren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:55
Nothing
Nothing is offline
Ik heb wel vaak terug kerende dromgen gehad.
Of dromen die anders waren maar wel over het zelfde gingen.
Ook heb ik een droom gehad dat ik mezelf van de trap zag vallen en sinds dien kijk ik heel erg uit met trappen lopen en hou ik me heen goed vast aan de leuning omdat ik bang ben om te vallen...

En of het een teken is oid ik weet het niet.
Maar als ik dingen herhaaldelijk droom zet het me wel aan het denken.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:57
Wickey
Wickey is offline
niks positiefs

Dood, achtervolgingen, vuur... noem het allemaal maar op..

er gaat altijd iemand dood...
Oud 09-02-2006, 16:59
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Wickey schreef op 09-02-2006 @ 17:57 :
niks positiefs

herkenning, heel raar bij mij zijn het wel altijd mensen die ik niet ken. Bij jou?
Sowieso zie ik geen gezichten en als ik gezichten zie is dat heel bijzonder.

Maar nooit eens een droom dat ik door een veld vol met bloemen ren of zo van blijheid...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:24
Verwijderd
Ik onthoud haast nóóit mijn dromen, en áls ik ze onthouden heb, dan ging het over suffe dingen die de dag ervoor waren gebeurd of dingen die nog komen maar er totaal niet toe doen. De zinloosheid van mijn tijdsbesteding wordt nog even uitvergroot in mijn dromen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 07:30
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Nothing schreef op 09-02-2006 @ 17:59 :
herkenning, heel raar bij mij zijn het wel altijd mensen die ik niet ken. Bij jou?
Sowieso zie ik geen gezichten en als ik gezichten zie is dat heel bijzonder.

Maar nooit eens een droom dat ik door een veld vol met bloemen ren of zo van blijheid...
Meestal ben ik het zelf en anders altijd personen die ik juist wel ken. Ook zie ik heel goed gezichten, t lijkt wel levensecht.
(t ergste is t gegil )

Ik wil ook bloemen en velden en blijheid
Oud 10-02-2006, 08:11
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ik droom veel over oorlog, zal wel komen omdat ik me de laatste tijd steeds meer in ben gaan interesseren.
Ook droom ik over een nieuw vriendje <3
Oud 10-02-2006, 11:01
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Wickey schreef op 10-02-2006 @ 08:30 :
Meestal ben ik het zelf en anders altijd personen die ik juist wel ken. Ook zie ik heel goed gezichten, t lijkt wel levensecht.
(t ergste is t gegil )

Ik wil ook bloemen en velden en blijheid
Dat lijkt me dan idd niet echt fijn om te dromen

Ja dat zou fijn zijn he een keer een leuke droom..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 11:21
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 08-02-2006 @ 11:52 :
Ik droom vaak de dag overnieuw.
Of over dingen waarvan ik weet dat ze onmogelijk zijn.
Oud 10-02-2006, 12:32
Verwijderd
ik droom vaak over de klinieken waar ik gezeten heb, maar ze zien er altijd anders uit: de een keer is het een glazen huis op het strand, de andere keer een heel oud huis ergens in de binnenstad, of een blokhut in de Ardenne. En ik droom ook vaak dat ze me op gaan sluiten en dat ik dan helemaal doordraai. misschien ben ik een beetje getraumatiseerd ofzo . verder geef ik er geen betekenis aan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 19:25
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 08-02-2006 @ 21:11 :
Overigens hebben jullie ook wel eens dat je 'valt' in/uit je droom en dan zeg maar het gevoel hebt dat je écht in je bed neerkomt? Zo vreemd vind ik dat altijd!
Ja, dat heb ik ook wel eens en ik heb laatst nog ergens gelezen waar dat mee te maken had, maar ik weet het niet meer.
Oud 10-02-2006, 20:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ja dat heb ik, maar ik houd het liever voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:51
Nona
Nona is offline
Citaat:
Wickey schreef op 09-02-2006 @ 17:57 :
niks positiefs

Hum, dat heb ik ook regelmatig. Laatst moest ik echt even het licht aan doen om te kijken of er echt geen brokken menselijk weefsel op mijn bed geland waren. Want dat vloog in kilo's door de lucht.
Oud 11-02-2006, 01:27
Warsocket
Warsocket is offline
ik droom miss wel maar tis ech maar 2x per jaar dat ik me het kan herinneren. dus herhaaldelijk thema is voral niks
Oud 11-02-2006, 20:03
Wickey
Wickey is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-02-2006 @ 21:51 :
Hum, dat heb ik ook regelmatig. Laatst moest ik echt even het licht aan doen om te kijken of er echt geen brokken menselijk weefsel op mijn bed geland waren. Want dat vloog in kilo's door de lucht.
T ergste was toen ik droomde dat er iemand opgesloten zat in een caravan... een brandende.. ze schreeuwde en ik wou haar zo graag redden, maar toen ik haar er eindelijk uit had, was ze al dood...

Toen heb ik haar de volgende dag ook opgezocht, gewoon omdat ik zeker wou zijn dat ze ECHT WEL leefde..
Oud 11-02-2006, 23:18
Psichè
Psichè is offline
Mss pas het niet helemaal in dit topic, want het is niet echt dromen, maar ik ga het toch proberen uit te leggen.

Ik heb de laaste tijd regelmatig dat wanneer ik wakker wordt ik mn ogen al open heb en ik denk dat ik op sta, maar in werkelijkheid nog in mijn bed lig. Het beeld wat ik dan zie is bijvoorbeeld mijn arm op mijn kussen, en dat beeld blijf ik gewoon stilstaand zien terwijl ik 'rondloop'. Omdat ik zie dat het beeld niet meebeweegt en ik zie dat ik nog in mn bed lig doe ik mn best mn lichaam ook wakker te maken (niet letterlijk, maar van binnenuit) en met een beetje moeite wordt ik dan zegmaar echt wakker en beweegt het beeld weer mee met wat ik doe.

Klinkt nogal vaag en dat is het ook. Ik ben wel benieuwd of meer mensen dit wel eens hebben eigenlijk.

Voor de rest droom ik heel standaard, ik wordt altijd door iets ongelofelijk angstaanjagends achterna gezeten, maar het krijgt me gelukkig nooit te pakken, of meer van dat soort standaard dingen.
Oud 11-02-2006, 23:37
Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb vaak als ik bijna slaap dat ik dan opeens *boem* weer klaarwakker ben, en het voelt ook gewoon echt of ik 'op de aarde wordt teruggesmeten' ofzo. Klinkt heel vaag, is 't ook
Oud 12-02-2006, 17:28
dark princess
dark princess is offline
ik droom vaak dat ik niet meer kan rennen en dat ik wel moet rennen omdat iets of iemand achter mij aan zit. dan kom ik ineens op de een of andere manier niet meer vooruit, maar mijn benen bewegen wel als rennen. Dan pak ik iemands hand en kan dan ineens wel rennen, maar blijf altijd wat achter, want die persoon (geen idee wie) kan altijd harder lopen dan ik en die sleept mij als het ware mee

ik weet niet of er een diepere betekenis in zit, maar ik ben in het 'echte leven' wel (altijd) opzoek naar iemand om mijn 'handje vast te houden' in deze grote 'boze' wereld...die mij wil helpen zeg maar om verder te komen.

ik heb ook wel eens gedroomd (veel jaar geleden) dat ik moest spugen in de wasbak en dat er toen een bloedbal achtig iets uit mijn mond kwam en ik had toen heel erge keelpijn....daar denk ik nu nog steeds aan als ik alleen mijn tanden aan het poetsen ben
Reageren

Regels voor berichten