Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2006, 11:17
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
hallo,
tot mijn grote verbazing hoorde ik laatst dat als je bij het asiel vermeld dat je in een kraakpand woont, geen hond mee mag nemen...
nu vraag ik mij af waarom dit is?
heeft iedereen nu zo erg het stereotype beeld van kraakpanden dat men hun regels daarop baseren?
zelf woon ik ook in een kraakpand en ik heb n hond.
maar bij mij thuis zorgen we er wel altijd voor dat er geen scherpe dingen op de grond liggen etc. ze hebben altijd genoeg te eten en te spelen en hij heeft alleen al zo'n 600m2 aan open ruimte om te kunnen rennen en spelen...
tuurlijk weet ik ook dat het er niet in alle kraakpanden zo aan toe gaat, maar toch wel bij heel veel...

ik ben benieuwd naar jullie mening en visie op dit onderwerp.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2006, 16:26
biep
biep is offline
geen idee eigenlijk.

Mijn broertje woont ook in n kraakpand en daar hebben ze ook honden, volgens mij hebben die het er zelfs nog beter naar hun zin dan bij een 'gewoon' thuis: er is bijna altijd wle iemand aanwezig, ze hebben ooooooontzettend veel loopruimte etc.

Ik kan niet echt een reden bedenken (waar ik het zelf mee eens ben) waarom dat niet zou mogen eigenlijk.

misschien vanwege de honden belasting (daar heb je toch belasting voor/0 en dat dat dan weer moeilijk is met n kraakpand etc.?
Oud 07-02-2006, 18:04
Verwijderd
Ik weet niet wat de reden erachter is, dat lijkt me handig om te weten voordat je er iets zinnigs over kunt zeggen. Het kan best een heel praktische reden hebben als de hondenbelasting of heeft het te maken met dat je soms vrij snel zo'n pand uit moet ofzo. Ik denk dat er best een reden voor zal zijn, ben wel benieuwd naar wat die reden is.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 10:40
nps
nps is offline
Zoiezi het feit dat die honden worden meegenomen naar tekno's. "dat vind ie leuk"! Ja dag, je kan mij niet wijsmaken dat die honden het tof vinden om tussen een leger mensen die lekker strakkie uit hun dakkie zijn rond te hobbelen. Ik heb dat wel eens vaker gezien, ik vind dat echt zielig.

Voor de rest zou ik me ook geen reden weten te bedenken. Ik denk dat het beeld van krakers nogal slecht is.
Oud 13-02-2006, 14:10
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
nps schreef op 13-02-2006 @ 11:40 :
Zoiezi het feit dat die honden worden meegenomen naar tekno's. "dat vind ie leuk"! Ja dag, je kan mij niet wijsmaken dat die honden het tof vinden om tussen een leger mensen die lekker strakkie uit hun dakkie zijn rond te hobbelen. Ik heb dat wel eens vaker gezien, ik vind dat echt zielig.

Voor de rest zou ik me ook geen reden weten te bedenken. Ik denk dat het beeld van krakers nogal slecht is.
Sorry, maar ik kan het niet laten: SOWIESO.
Oud 13-02-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
nps schreef op 13-02-2006 @ 11:40 :

niet iedere kraker gaat naar tekno

Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 11:40.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 14:22
Frostbite
Frostbite is offline
Omdat in een kraakpand wonen betekent dat je niet kan garanderen dat je de komende jaren woonruimte hebt waar je een hond kan en mag houden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 23:38
Rodion
Rodion is offline
-->Werk, geld en recht .

Aangezien het gaat om de vraag waarom iets verboden is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten