Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2006, 09:40
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Er zijn mensen die 20+ jaar zijn en nog steeds in spoken/geesten geloven!!

Waarom geloven mensen in dingen die nooit zijn ontdekt en waarschijnlijk ook niet bestaan?

Missen ze elk gevoel van realiteitsbesef of vinden ze de werkelijkheid gewoon te saai en dat ze daarom in fantasie geloven?

Elke keer als ik op dit forum kom verbaas ik me over de ongelovelijk wazige gedachtes die mensen erop na kunnen houden. Ik wil niet zeggen dat ik super-intelligent ben maar op dit forum voel ik me net Einstein.
Advertentie
Oud 15-02-2006, 14:02
hmmmm
hmmmm is offline
Als je Einstein was dan zou je onze mening delen, want hij stond open voor andere meningen:

Citaat:
A human being is a part of the whole called by us universe, a part limited in time and space. He experiences himself, his thoughts and feeling as something separated from the rest, a kind of optical delusion of his consciousness. This delusion is a kind of prison for us, restricting us to our personal desires and to affection for a few persons nearest to us. Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
Citaat:
The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and all science. He to whom this emotion is a stranger, who can no longer pause to wonder and stand rapt in awe, is as good as dead: his eyes are closed.
- Albert Einstein

Ik ben het met veel dingen hier niet eens, maar ik sluit het zeker niet uit. Door dingen uit te sluiten beperk je de mogelijkheid om tot nieuwe ontdekkingen te komen en je eigen visie te verbreden. Zoals Einstein zegt 'Onze taak zou moeten zijn om onszelf te bevrijden van dit ballingschap door onze cirkel van compassie te verbreden en door alle levende wezens en de hele natuur in haar schoonheid te omarmen'.

In het mystieke forum gaat het dan ook om de emotionele en spirituele kant van mensen...
Oud 15-02-2006, 15:43
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 15-02-2006 @ 15:02 :
Als je Einstein was dan zou je onze mening delen, want hij stond open voor andere meningen
Hahaha, doe ff normaal gek. Omdat Einstein open staat voor meningen, deelt hij die van jou?

Nee, je hebt gelijk hoor, Einstein zal je ongetwijfeld achterna hebben gelopen en in spoken/geesten zijn gaan geloven omdat jij het zegt. Toch jammer dat hij jouw wijsheid niet heeft mogen meemaken he?

Citaat:
hmmmm schreef op 15-02-2006 @ 15:02 :
Zoals Einstein zegt 'Onze taak zou moeten zijn om onszelf te bevrijden van dit ballingschap door onze cirkel van compassie te verbreden en door alle levende wezens en de hele natuur in haar schoonheid te omarmen'.

In het mystieke forum gaat het dan ook om de emotionele en spirituele kant van mensen...
Dat is duidelijk. Wat Einstein bedoelde was dus dat je alles op dit forum moet geloven.
Oud 15-02-2006, 16:19
hmmmm
hmmmm is offline
Hahaha, doe ff normaal gek. Omdat Einstein open staat voor meningen, deelt hij die van jou?
Sorry, ik heb die zin geheel verkeerd geformuleerd. Wat ik bedoel is dat hij de meningen hier niet zou uitsluiten.

Nee, je hebt gelijk hoor, Einstein zal je ongetwijfeld achterna hebben gelopen en in spoken/geesten zijn gaan geloven omdat jij het zegt. Toch jammer dat hij jouw wijsheid niet heeft mogen meemaken he?
Ik heb het helemaal niet over geloven in spoken/geesten. Ik vind het ook niet juist hoe daar op dit forum over gepraat wordt. Ik heb er echter net zo min bewijs voor dat ze niet bestaan als dat ze wel bestaan. Ik kan dus niets zeggen over de waarheid ervan. Dit is de manier waarop ik iedere visie benader.
Jij zit naar mijn mening vast in je wetenschappelijke benadering. Niet dat dat fout is, maar houd je dan a.u.b. ook bezig met wetenschap en niet met mystieke onderwerpen
Oud 15-02-2006, 16:55
lady of the dark
lady of the dark is offline
Lijkt me niet echt een topic wat een zinvolle discussie gaat uitlokken.

Regels voor berichten