Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2006, 11:18
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb nu al rond de 2 dagen last van koorts en verhoging (voel me dus bij vlagen ook echt koortsig, echt rillen enz). Ik heb verder niet echt sypmtomen die erop wijzen dat ik verkouden word of griep heb/ krijg ofzo.
Ik vroeg me af wat er nog meer een oorzaak van kan zijn dat je zomaar koorts krijgt (ja ok een infectie of onsteking ergens in mn lichaam misschien dus, maar miss dat er ook ziektes zijn die beginnen met koorts?).

Ff mn koortsverloop:

In de nacht van 13 op 14 februari werd ik snachts wakker omdat ik naar de WC moest en merkte dat ik vrij hoge koorts had (stond te wankelen op mn benen, rillen, klappertanden, hoofdpijn etc). Hoe hoog mn koorts toen was weet ik niet want ik heb het niet gemeten, maar ik denk rond de 39 graden (aangezien ik nu 38.5 heb en me nog aardig ok voel, net boodschappen gedaan etc.).
Tegen de ochtend was de koorts gedaald tot verhoging (37.5). Wel voelde ik me nog belabberd.

Op 14 februari int begin vd middag ging het wel weer aardig, voelde me wel normaal. Maar gister rond een uur of 17u (zat toen in de trein) kreeg ik weer ff een koortsvlaag (rillen ook). Ene moment echt ff rillen en alles en andere moment viel het wel weer mee.
Eenmaal thuisgekomen eerste halfuur nog wat koortsig naar mijn gevoel, daarna voelde het als verhoging. Bleef btje op en neer gaan. Later op de avond begon het weer erger te worden en toen ik om 23u in mn bed lag had ik 38.6 en het leek ook steeds erger te stijgen. Vannacht heb ik lopen rillen en zweten.

Vanochtend 2 keer gemeten. Eerste keer had ik 38.3 geloof ik (rond 7u) en 2e keer 38.5 (rond 9u).

Om 9u ben ik maar gaan douchen, 1 beschuitje naar binnen gewerkt en mn boodschappen gaan doen wat allemaal wel gewoon goed ging. En nu zit ik dus achter de computer. Met btje hoofdpijn/ nekkramp en moeie ogen enz, af en toe btje rillerig maar t gaat wel redelijk eigenlijk.
Kheb ook links onderin mn buik btje lichte steekjes (heel licht).

Tis nu mn 3e dag van ongesteldheid (ben aan de pil). Normaal heb ik nooit zomaar koorts als ik ongesteld ben.

Tnx voor de adviezen :-)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 11:20
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ja ok ik weet dat je uit mijn verhaal niet kan opmaken waarvan ik koorts heb en dat alle oorzaken van koorts opnoemen een erg lange waslijst kan worden.....maar vroeg het me toch af.

Maar vroeg me gewoon af of er niet bepaalde ziektes zijn waar koorts aan vooraf gaat (Lyme, ME, Pfeiffer, hersenvliesontsteking Leukemie ofzo misschien, ik noem maar wat, weet niet).

Niet dat ik nu hypochrondrisch ben of bang dat ik wat ernstigs heb ofzo, maar ben wel gewoon benieuwd of er ziektes zijn waarbij koorts dus voorafgaat
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:11
Bloem
Bloem is offline
Bij ontzettend veel ziektes gaat koorts vooraf maar als je verder geen andere klachten hebt zou ik me echt geen zorgen maken. Als je dat wel doet ga dan naar de huisarts, als je op internet gaat zoeken kom je inderdaad bij allerlei enge ziektes uit die je ws. helemaal niet hebt en waar je je dus voor niks zorgen om maakt.

Btw, er heerst griep, dat was vorige week op het nieuws, aan je klachten te lezen krijg je daar gewoon wat van mee. Beterschap
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:34
Verwijderd
Dat had ik ook, ik was 2 dagen koortsig en heel erg slap en moe zonder dat ik verder ergens last van had: geen hoofd-of buikpijn of verkoudheid. Wel een beetje spierpijn dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon een niet-doorgezet griepje is geweest. Ook omdat heel veel mensen in mijn omgeving (bij vriendje thuis) wél allemaal griep hebben gehad die ongeveer een week duurde.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten