Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2006, 00:51
hmmmm
hmmmm is offline
Ik weet niet goed waar ik dit topic nou precies moet plaatsen. Ik had gisteren een visioen dat de wetenschap uiteindelijk met behulp van antimaterie god (of goddelijke energie) zou ontdekken en de moderne wetenschap zoals we dat nu kennen langzaam zou afbrokkelen.

Nu was ik nogal onder invloed van wiet en ja, je weet dan niet echt of je het moet geloven.

Heeft iemand hier wel eens wat over gehoord toevallig?
Oud 06-02-2006, 08:59
lady of the dark
lady of the dark is offline
Het doet mij allemaal sterk denken aan "the matrix' "there is no spoon." Verder sluit het aan bij het populaire idee dat de wereld slechts een collectieve hallucinatie is en dat wat wij zien en voor werkelijk aan nemen alleen maar bestaat omdat wij er met zijn allen in geloven.
Oud 06-02-2006, 09:29
Verwijderd
anti-materie is een materie (massa) met verder de tegenovergestelde kerneigenschappen van materie. Als materie met anti-materie in aanraking komt dan treedt er annihilatie op. De massa's verdwijnen en er komt energie vrij.

Met het creeëren van anti-materie brokelt de wetenschap alleen niet af, gezien de wetenschap in de veronderstelling is dat er anti-materie moet zijn. Het zou dus het tegenovergestelde effect hebben van wat jij denkt.
Oud 06-02-2006, 16:03
BlackWolf
BlackWolf is offline
Klopt ja. Neem als voorbeeld een proton. Die heeft als lading 1+. Een anti-proton heeft precies dezelfde eigenschappen, met als enig verschil dat het 1- in lading is. Als deze twee elkaar tegenkomen vernietigen ze elkaar en er komt echt heel veel energie vrij. Er bestaat van alles een anti-deeltje. Dus als je aanneemt dat er een anti-jij bestaat, en je elkaar tegenkomt, dan krijg je een explosie 1000 maal krachtiger dan de atoombom van hiroshima.

Weet je zeker dat je geen donkere of zwarte materie bedoelt? Dat is materie dat niet waarneembaar is met elektromagnetische energieën etc. Dus niet waarneembaar voor de wetenschap van nu. Maar ze weten wel dat het bestaat omdat ze dat door middel van massa bepalen. Er is meer massa dan er zou moeten zijn.

Verder heb je nog 12 soorten quarks, en maar 3 vormen onze realiteit. Dus de materie die we nu kennen. De overige 9 is wel bekend onder de wetenschap, maar ze kunnen er alleen niet veel mee. Hoe en wat precies weet ik niet echt, zoveel heb ik me er niet in verdiept. Maar dit zijn denk ik de drie mogelijkheden die het dichtst bij jou visioen komen.

Edit: Als je wat links voor info hierover ofzo wilt moet je het maar even zeggen. Maar hier heb je in ieder geval al iets wat erop lijkt.

Klik

Is wel een beetje lang maar zeker wel de moeite waard

Laatst gewijzigd op 06-02-2006 om 17:14.
Oud 06-02-2006, 20:10
JCG
JCG is offline
Ze kunnen toch al anti materie maken? Of ben ik weereens in verwarring met een of andere sci-fi serie
Oud 06-02-2006, 20:22
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
JCG schreef op 06-02-2006 @ 21:10 :
Ze kunnen toch al anti materie maken? Of ben ik weereens in verwarring met een of andere sci-fi serie
Ja het kan op zich wel, maar niet in grote mate. Anders zouden ze wel veel energie kunnen produceren door het met "normale" materie te laten "reageren" en zou dat probleem met onze energiebronnen er niet meer zijn. In 1995 hadden ze voor het eerst anti-waterstof gemaakt door middel van positronen (anti-elektronen) en anti-protonen.
Oud 07-02-2006, 00:36
hmmmm
hmmmm is offline
Bedankt allemaal! Het is echt te moeilijk om een visioen te vertalen naar een rationeel denkbeeld.
Ik zal morgen ff de bron van Blackwolf doorlezen. Kijken of ik er iets wijzer uit wordt.

@Lucky Luciano: het gaat om de verklaring van god of een goddelijke kracht. Ik heb echter geen voetstuk om op te staan. Al helemaal niet vanuit wetenschappelijk standpunt.
Oud 07-02-2006, 07:08
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 06-02-2006 @ 21:22 :
Ja het kan op zich wel, maar niet in grote mate. Anders zouden ze wel veel energie kunnen produceren door het met "normale" materie te laten "reageren" en zou dat probleem met onze energiebronnen er niet meer zijn. In 1995 hadden ze voor het eerst anti-waterstof gemaakt door middel van positronen (anti-elektronen) en anti-protonen.
Volgens mij is er nog geen anti-materie gemaakt hoor.
Oud 07-02-2006, 16:03
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-02-2006 @ 08:08 :
Volgens mij is er nog geen anti-materie gemaakt hoor.
Citaat:
Indeed, there are particle accelerators that fire beams of positrons at electrons to create spectacular collisions. In 1995, scientists at CERN (the European particle accelerator near Geneva) managed to combine anti-electrons with anti-protons to make tiny amount of anti-hydrogen. In 2003, they were able to make it in larger quantities.
Bronnetje
Oud 15-02-2006, 13:51
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Lord Dolphin schreef op 15-02-2006 @ 11:16 :
God ontdek je niet door middel van (anti-)materie, want God is immers niet waar te nemen met menselijke zintuigen.

Maar als je naar Hem zoekt, zul je Hem vinden! Als je het ECHT wilt, kan je Hem voelen! Ja, er is nog hoop voor ons allemaal!
Het gaat niet om hem te ervaren, maar het gaat erom om hem op achterlijke apparaatjes te kunnen waarnemen
Maargoed, ik geloof niet echt meer in de betrouwbaarheid hiervan. Ik zie het achteraf gezien meer als een creatieve ingeving dan als een visioen.

Regels voor berichten