Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 20:51
filmfreak
filmfreak is offline
Een vriend van me heeft een packard bell computer. Hij heeft er volgens hem geen drivers bij de modem gekregen. Dat is dan ook mijn eerste vraag: kan dit kloppen bij een packard bell of is hij ze gewoon kwijt. Ik heb de modem dus proberen te installeren maar het lukt niet als je hem aangeeft als standaar 56k modem, dan herkent de pc hem niet. De modem zit NIET in een pci-slot maar in een heel klein donkerbruin slot waar er maar 1 van is (zit naast de pci-sloten) wat voor type aansluiting is dat? (vraag 2) Ik heb op de stikkers gekeken op de modem maar er staan alleen maar wat nummers op, ik heb dus geen flauw idee wat voor merk en type het is dus ik kan ook geen drivers downloaden (als die er zouden moeten zijn ??!!) Hoe zorg ik ervoor dat die packard bell computer de modem herkent en dat m`n maat weer lekker kan internetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2002, 21:02
Verwijderd
Je modem heeft als type AMR. Op zich dus wel een redelijk nieuwe PC.

Bij de Packard Bell zit ongetwijfeld een restore disk en/of cd. Wanneer je die erover heen duwt, word alles automatisch geinstalleerd. De drivers van je modem staan dus op die cd, maar kan je ongetwijfeld er zelf niet afhalen. Wat je kan doen is ff op internet zoeken op de Packard Bell site, daar het type nummer van je PC opzoeken en vervolgens daar de drivers downloaden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:10
filmfreak
filmfreak is offline
Bedankt voor je antwoord! Maar stel dat ik de drivers heb gevonden (lukt nu nog niet want de 'server is too busy') Dan herkent windows 98 de modem nog niet. Ik heb `m er al een uitgehaald en opgestart en toen weer uitgezet, er ingedaan en weer opgestart maar hij herkent geen nieuwe hardware? Hoe kan ik dit verhelpen? Heeft dat ook iets met de drivers te maken> als ie die installeer herkent ie hem dan wel? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
filmfreak schreef:
Bedankt voor je antwoord! Maar stel dat ik de drivers heb gevonden (lukt nu nog niet want de 'server is too busy') Dan herkent windows 98 de modem nog niet. Ik heb `m er al een uitgehaald en opgestart en toen weer uitgezet, er ingedaan en weer opgestart maar hij herkent geen nieuwe hardware? Hoe kan ik dit verhelpen? Heeft dat ook iets met de drivers te maken> als ie die installeer herkent ie hem dan wel? Alvast bedankt!
Als je de drivers hebt gedownload, ga je naar Apparaatbeheer, selecteer je het modem (als dat ertussen staat, ik neem aan van wel, zo niet doe dan de wizard "Nieuwe Hardware"), en doe je update drivers oid. Dan moet t goed wezen

Add me anders ff op MSN: henri152@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
filmfreak schreef:
Probeer het eens met start ==> instellingen ==> confugiratiescherm ==> nieuwe hardware.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 10:59
iamcj
iamcj is offline
Recovery CD ->Smart restore ->Hard en software opnieuw installeren.

Is het modem niet Disabeld in de Bios?

Probleemoplossers al geprobeerd?
Oud 23-06-2002, 12:00
filmfreak
filmfreak is offline
Citaat:
perseus schreef:

Probeer het eens met start ==> instellingen ==> confugiratiescherm ==> nieuwe hardware.

Dit werkt helaas ook niet; hij herkent de modem niet. Volgens mij werkt dat ook alleen maar bij externe modems...En de driver voor de modem heb ik ook niet kunnen vinden op de packard bell site. Wie helpt mij please? Kheb wat nummers van de sticker op de modem opgeschreven:

- CE0197x
- 6768160200
-282v23000335680

Alvast errug bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten