Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 16:32
moon
moon is offline
Sinds kort loop in niet alleen maar nog binnen in de fitnesszaal hard op zo'n loopband, maar ik ben ook begonnen met buiten hard te lopen. Ik heb alleen elke keer meteen na terugkomst zo enorm veel spierpijn. Ik doe een goede warming up en cooling down en toch heb ik er veel last van. Met name de pijn in mijn knieeën is na het hardlopen zo erg dat ik nauwelijks meer kan lopen. Ook de pijn in mijn kuiten is een week na het hardlopen nog te voelen. Dat is toch niet normaal? doe ik iets fout? is er iets aan te doen?
Oud 05-02-2006, 16:44
Balance
Balance is offline
Ik heb er geen verstand van, maar ik kan me wel zo voorstellen dat het verschil kan maken op wat voor ondergrond je rent. Dus probeer eens uit of het verschil maakt of je op stenen hardloopt of dat je op bijv. van die houtsnippers (of andere soorten onverharde paden) hardloopt.
Oud 05-02-2006, 17:07
Anno2007
Anno2007 is offline
heb je goeie schoenen? (daarmee bedoelk: geschikt voor de ondergrond) en heb je een goed trainingspak? (buiten is kouder, dus bescherm jezelf beter!)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 17:52
Verwijderd
Idd: heb je goede schoenen (twee paar goede schoenen, omdat je zowel binnen als buiten sport)?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 15:25
moon
moon is offline
Nog bedankt voor jullie reacties. Ik vrees dat ik een blessure heb want mijn kniëen doen nog steeds pijn. Ik merk wel dat als ik een dag bezig ben dat het langzaam minder begint te worden. Ik wil heel graag toch zo snel mogelijk weer gaan sporten, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat kan doen. Iemand een idee?
Oud 11-02-2006, 16:10
squat
squat is offline
Wanneer je pijn in je knieën voelt is dat géén spierpijn. Eerder overbelasting
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 21:30
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Lekker zwemmen wil wel eens helpen je spierpijn te sussen!

En verder misschien eens naar de physio om te controleren of je knieeen niet veel te gevoelig zijn om er uberhaupt op te kunnen rennen? (meestal kan dat als 1e keer gratis bij je fitnessclub, tenminste...bij de mijne wel)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:34
remy476
remy476 is offline
je moet niet gaan overdrijven. Je kunt het beste alles langzaam opbouwen in jou geval. Je contditie is er wel maar je spieren zijn er nog niet helammal aan gewend. Toen ik de eerste keer begon met rennen had ik ook 3 dagen spierpijn maar daar heb ik nu geen last meer van.
Oud 15-02-2006, 11:45
moon
moon is offline
Ik ben naar de dokter geweest. Die heeft gezegd dat ik overprikkeld kraakbeen heb ofzo, ik kan gewoon hardlopen maar moet harde ondergronden zien te vermijden. Jullie hadden daar dus wel gelijk in.

Regels voor berichten