Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2006, 18:30
J-roenn
J-roenn is offline
hoi , ik heb het volgende probleem al een poosje, als ik op internet iets ga downloaden van groter dan 4 MB valt in 60-70% van de gevallen plotseling mijn internet weg, dit is sinds ik ben overgestapt van 512/128 kbps naar 1,5/0,5 gbps.
de bekabeling is doorgemeten met een test-unit, hier ligt het niet aan, kan dit aan de router liggen of aan instellingen van het een of ander ?
het is vooral bij torrents, en in mindere maten bij ftp en http downloads, en totaal niet bij p2p als limewire.
dit probleem duurt ongeveer 15 minuten of tot de volgende reboot van Pc + router ( 1 van die drie niet rebooten en het probleem blijt )
zowel download als upload, wie weet me te helpen , want dit word echt zeer irritant nu ik probeer wat te uploaden en om de 3 minuten me i-net wegvalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2006, 20:26
T_om
T_om is offline
Citaat:
1,5/0,5 gbps.
Sweet
Mbps dus

maar een raar probleem. Heb je meerdere pc's aan die router hangen, en zoja heb je daar ook het probleem?
Oud 14-02-2006, 20:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Test eens via FTP naar je provider toe. Het kan zijn dat je router (gebruik je die?) niet veel connecties per seconde kan verwerken, en er dan gewoon uitklapt.
Oud 14-02-2006, 20:51
M@rco
M@rco is offline
Mja dat kan, maar bij HTTP-downloads maakt ie toch niet superveel connecties (tenzij je zo'n dom download-speedup programma gebruikt)? Zou het iig eens zonder router proberen.
Oud 14-02-2006, 22:34
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-02-2006 @ 21:51 :
Mja dat kan, maar bij HTTP-downloads maakt ie toch niet superveel connecties (tenzij je zo'n dom download-speedup programma gebruikt)? Zou het iig eens zonder router proberen.
het is bij HTTP Downloads dan ook een stuk minder dan bij bijv torrents, daar is het echt extreem erg bij.

er hangen idd meerdere pc's aan die router, en bij allebij is dit probleem het geval, al is het bij de pc van mijn ouders minder aanwezig dan bij de mijne ( of ik merk t eerder )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 06:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dus als je goed wilt testen plug je alle PCs eruit behalve die van jou. Je installeert een application-level firewall zoals Kerio en je geeft alleen FileZilla (of een andere FTP-client) toegang tot internet en je gaat daar een 100MB binary testfile downloaden.

En misschien handig om te zeggen welke router je gebruikt? Heb je zelf al eens met google gezocht of mensen problemen hadden met dat ding?
Oud 15-02-2006, 08:46
phoxetis
phoxetis is offline
router update? bij ons viel ook de verbinding steeds heel even weg als iemand z'n computer aanzette. Bleek achteraf bekend en gefixed in een nieuwe firmware.
Oud 15-02-2006, 10:56
J-roenn
J-roenn is offline
euhm wat voor router t is weet k niet, als ik thuis ben zal ik even kijken.
mischien wel handig om er bij te zeggen dat ik niet meer in de configuratie van de router kom, vroeger ging dat door 192.168.1.1 in te typen, maar nu staat er page not found enz.

t is iig een zwaar goedkope router ( 10,- oid ) dus dan zal ik maar eens een nieuwtje gaan kopen, budget ligt rond de 50-60,- dus weet er iemand wat leuks ?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 11:24
Verwijderd
Ik heb iets vergelijkbaar ooit gehad toen ik mijn CPU verving door een snellere. Ik kon verbinding maken, maar na twee of drie minuten viel de verbinding altijd weg. De software gaf keurig aan dat er nog verbinding was op 100.0 mbps maar data kwam er niet (of nauwelijks) door. Rebooten was de oplossing. Destijds hielp bij mij gewoon een totale format, maar dat zou ik bij jou niet doen.

Ik zal hier nog eens over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 15-02-2006 @ 11:56 :
euhm wat voor router t is weet k niet, als ik thuis ben zal ik even kijken.
mischien wel handig om er bij te zeggen dat ik niet meer in de configuratie van de router kom, vroeger ging dat door 192.168.1.1 in te typen, maar nu staat er page not found enz.

t is iig een zwaar goedkope router ( 10,- oid ) dus dan zal ik maar eens een nieuwtje gaan kopen, budget ligt rond de 50-60,- dus weet er iemand wat leuks ?
probeer 192.168.2.1 of 10.0.0.150 .. en kijk anders fysiek op de router zelf wat voor soort je hebt.

Maar het klinkt idd. gewoon dat je router het aantal verbindingen, of de hoge snelheid niet aankan. Je moet je bedenken dat een router geen HD en dus geen swapfile heeft, maar een limiet aantal geheugen. Als de buffers volraken is 't simpelweg einde verhaal.

Je zegt dat er meerdere computers op de router hangen; dat verklaart mss. waarom je 't probleem al hebt bij een enkele HTTP download (wat maar een verbinding maakt). Het kan net de druppel zijn.

Je kan wel een andere router kopen; maar de meeste routers hebben een soortgelijk probleem; 't zou zonde van je geld zijn weer een klote router te kopen. Kijk vantevoren wel ff goed rond op internet wat goede routers zijn en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 18:48
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-02-2006 @ 13:12 :
probeer 192.168.2.1 of 10.0.0.150 .. en kijk anders fysiek op de router zelf wat voor soort je hebt.

Maar het klinkt idd. gewoon dat je router het aantal verbindingen, of de hoge snelheid niet aankan. Je moet je bedenken dat een router geen HD en dus geen swapfile heeft, maar een limiet aantal geheugen. Als de buffers volraken is 't simpelweg einde verhaal.

Je zegt dat er meerdere computers op de router hangen; dat verklaart mss. waarom je 't probleem al hebt bij een enkele HTTP download (wat maar een verbinding maakt). Het kan net de druppel zijn.

Je kan wel een andere router kopen; maar de meeste routers hebben een soortgelijk probleem; 't zou zonde van je geld zijn weer een klote router te kopen. Kijk vantevoren wel ff goed rond op internet wat goede routers zijn en wat niet.
sitecom dc-207 is de router, en met de door jou gegeven Ip-adressen kom ik er ook niet in.
is dit een goed routertje ? Linksys BEFSR41-EU

over andere linksys routers ( de duurdere varianten ) was ik altijd zeer te spreken, gaat deze goedkope variant mij mee of tegen vallen ?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 19:41
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 15-02-2006 @ 19:48 :
sitecom dc-207 is de router, en met de door jou gegeven Ip-adressen kom ik er ook niet in.

over andere linksys routers ( de duurdere varianten ) was ik altijd zeer te spreken, gaat deze goedkope variant mij mee of tegen vallen ?
Om te weten welk ip je moet gebruiken gewoon even ipconfig/all gebruiken en kijken wat je standaard gateway is

Het is erg makelijk even te googlen of een linksys BEFSR41-EU een beetje een goed ding is.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 21:44
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
^^^Wat hij zegt. Start-->Uitvoeren-->cmd-->ipconfig

Het adres onder "standaardgateway" is het adres van je modem/router.
Oud 16-02-2006, 18:24
J-roenn
J-roenn is offline
ok, was ander adres idd, maar kom er toch niet in want k heb geen w8woord meer, word dus nieuwe kopen, iemand behalve bovenstaande linksys nog wat anders in m'n budget ?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:42
M@rco
M@rco is offline
In de pricewatch zie ik onder andere deze 3Com, die zijn volgens mij eigenlijk altijd wel goed. Verder zijn D-Link, Netgear en SMC ook wel aan te bevelen. Maar heb je het nou al eens geprobeerd zonder router, gewoon om uit te sluiten dat het daaraan ligt? Zou eventueel ook aan het modem kunnen liggen.

Ik heb zelf overigens ook een Linksys BEFSR41 gehad en dat was niet echt een fijne ervaring; dat ding liep om de haverklap vast, vooral bij torrents. [/anekdote]

Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:57
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 15-02-2006 @ 19:48 :

heb ik hier ook draaien idd zeer buggy. Ik denk dat het eraan ligt dat de nat table te klein is, of te laat geflushed wordt. Ik kan namelijk makkelijk snel downen, maar zodra ik met bittorent of een ander p2p progje via meer dan 20-30 verbindingen probeer te downen valt hij uit. Gebreurd ook als ik veel webpaginas (bv met fotos) tegelijk open. IP is trouwens 192.168.123.254. Op de sitecom site staat de manual ergens. Vind port fowarding wel fijn werken, maar verder kun je te weinig instellen (en je kunt het alleen via http instellen)
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten