Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2006, 17:13
Papillonne
Papillonne is offline
Na enkele jaren af en toe bij iemand in de klas gezeten te hebben merk ik nu pas op dat hij eigenlijk wel een leuke jongen is (lekker snel, ik weet het). Probleempje is nu dat ik hem wel beter zou willen leren kennen, maar hoe moet ik dit doen zonder keihard een blauwtje te lopen als hij me niet leuk vindt..? (en de rest van het jaar me doodschamen in de klas, fijn vooruitzicht).

Dus: tips gevraagd om iemand die je al wel een beetje vaag kent (paar uur les samen per week) beter te leren kennen op een onopvallende manier, want ik ken hem niet goed genoeg om te zeggen 'ik vind je leuk' en sowieso ben ik meer van de subtiele aanpak dan van de directe. En hoe dan duidelijk te maken dat ik hem wel leuk vind, op een 'veilige' manier?

Eromheen zit natuurlijk de grote sociale controle waardoor het nog lastiger wordt omdat ik het onmogelijk wel aan hem en niet aan de rest van de wereld kan laten merken?
HELP?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 17:16
RandomThoughts
RandomThoughts is offline
Ehm een praatje beginnen is een begin
sja en als je al dingen hebt die overeenkomen..haak je daar op in etc.
vraag of ie een keer wat wilt gaan doen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:21
Papillonne
Papillonne is offline
Ja praatje aanknopen dat snap ik wel Maar doordat ik al jaren bij hem in de klas zit, maakt niet niet bijzonder veel indruk... En om meteen te vragen om iets te gaan doen is zeg maar een net te grote stap. Is er geen gulden middenweg?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:45
Thee Muts
Thee Muts is offline
Kijk of je samen met hem een project kunt gaan doen ofzo? Door hem voor zoiets te vragen toon je op een indirecte manier interesse in hem en kun je het contact wat opbouwen.

Maarja, als jullie elkaar dus al een aardige tijd kennen en hij al die tijd geen interesse in jou heeft getoond (alsin dat hij je leuk vond ofzo), is de kans daarop nu dan nog erg groot? Dat jij er laat achter kwam, hoeft niet te betekenen dat dat voor hem ook zo is natuurlijk.

Maar proberen kan nooit kwaad, dus zoek een manier waarop je het contact wat op kunt bouwen
Oud 09-02-2006, 17:46
Gothic
Gothic is offline
Ga naast hem zitten... laat hem je dingen uitleggen, hij is vast goed in iets...
Oud 09-02-2006, 17:47
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ehm...Valentijnskaartje sturen? En dan niet anoniem, want dan heb je er niks aan. Dan laat je het dus wel alleen aan hem en niet aan de rest van je klas merken. Als het een beetje een fatsoenlijke jongen is, gaat hij je niet belachelijk maken als hij je niet zo leuk mocht vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:50
YellowLight
YellowLight is offline
misschien iets gezelligs met een leuk groepje mensen gaan doen, en dan extra aandacht aan hem besteden ?
misschien dat hij dan iig een beetje het idee krijgt die jij hem wel 'ziet zitten', en dan kun je het verder weer bekijken
Oud 09-02-2006, 17:54
Daboman
Daboman is offline
Niet simpelweg een praatje maken, maar praten... Wat zijn z'n interesses? Waarom vind hij dat interessant? Waar is hij terechtgekomen? En hoe? Etc. Als je hem beter wilt leren kennen, antwoorden zoeken op dit soort vragen. En vertellen hoe het bij jou zit. Zo komen er ook vanzelf nieuwe vragen in je op en misschien ook wel bij hem. Dan wordt de tijd vanzelf een keer rijp om wat samen te gaan doen.

Het klinkt alsof je niet kunt wachten totdat jullie gezellig wat samen gaan doen. Als je wilt dat het niet opvalt, moet je juist wel even wachten. Dus wanneer je dat praatje maakt, moet je niet in je achterhoofd hebben dat je met hem uit wilt. Eigenlijk is het beter om sowieso geen doel in je achterhoofd te hebben, behalve misschien je af te vragen wat voor jongen het is. Dan komt het veel spontaner over.

Mocht het dan opvallen, kun je altijd nog schaamteloos zeggen dat je hem aardig vind en hem simpelweg wilt leren kennen. Dat is precies wat je wilt en daar hoef je je niet voor te schamen.
Oud 09-02-2006, 22:58
Verwijderd
Jaaaa een werkstuk waarbij je moet samenwerken, samen doen met hem, dé manier om aan een vriend te komen

(overigens: ik ben niet sarcastisch, zo zijn mijn vriend en ik jaren geleden van 'klasgenoten' naar 'kennissen' geworden... de stap van 'kennissen' naar meer is kleiner dan vanaf klasgenoten )
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 09:40
Nephtys
Nephtys is offline
Trek iets smashings aan op het gala/schoolfeest en praat voornamelijk met hem.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 11:02
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 10-02-2006 @ 10:40 :
Trek iets smashings aan op het gala/schoolfeest en praat voornamelijk met hem.
Juist! Er komt vast wel een keer een schoolfeest. De stap naar hem toe is dan kleiner dan in een klas vol met mensen
Oud 10-02-2006, 13:11
Myuki
Myuki is offline
Doet hij dingen buiten school die je interessant vindt? Heeft hij bijvoorbeeld een geweldige muzieksmaak? Dan kan je daar naar vragen, en of hij een CD voor je kan kopieren misschien?

Speelt hij geweldig golf, vraag of hij het aan jou wil leren? (gehe, ieeh ) Zo krijg je zonder meteen 'verdacht' te zijn meer contact met hem.
Oud 10-02-2006, 15:32
ijoghurtf
ijoghurtf is offline
Gooi je zwaffelf in haar kanusf, als ze het waardf is
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 17:17
Papillonne
Papillonne is offline
Hee, bedankt voor alle tips! Er zitten zeker nuttige tussen... Ik had m laatst een redelijk lief/complimenteus smsje gestuurd (heb zn nr viavia toevallig in mn foon staan, nog nooit smscontact gehad met hem) over iets wat hij laatst deed, maar geen reactie terug gehad... Nu wil ik dat niet meteen als afwijzing opvatten, er zijn honderd redenen waarom iemand niet terugsmst (geen btg, er stond geen vraag in de sms >> STOM van mij << enz) maar goed ik zal het binnenkort nogmaals voorzichtig proberen.. Of moet ik dat niet terugsmsen wel serieus als een sein opvatten
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 18:58
__
__ is offline
nou gewoon. matties worden? elkaar leren kennen is wel zo hendig he. ik zou het (ook) een beetje vreemd vinden als ik opeens een smsje kreeg van iemand die ik amper ken?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:14
Papillonne
Papillonne is offline
Hmmm ik dacht zelf dat het wel kon omdat het een complimenteus smsje was... snif.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 23:58
Escapism
Escapism is offline
wat stond er in dat smsje dan?
Oud 12-02-2006, 12:38
Papillonne
Papillonne is offline
Hij had opgetreden en ik had gesmst dat ik het super mooi vond... Sja op zich valt daar niet veel meer op te zeggen dan 'bedankt' maar ik wist zo snel ook nix te vragen zeg maar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 12:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De aanhouder wint.

Gewoon blijven proberen te peilen.
Oud 12-02-2006, 13:54
Escapism
Escapism is offline
nah, met zo'n smsje lijkt me op zich niks mis.
sowieso zal je het met 1 smsje echt niet verneuken ofzo hoor.
of hij vind je ook wel interessant en dan vind ie t juist cool om een smsje te krijgen of hij vind je niet zo leuk enja dan zal ie t een beetje raar vinden.
Oud 12-02-2006, 14:16
Papillonne
Papillonne is offline
Mja ik heb niet al te hoge verwachtingen omdat we elkaar al wel 6 jaar 'kennen' (als in elkaars naam weten, niet veel meer dan dat) en het wel heel toevallig zou zijn als we elkaar nu tegelijkertijd leuk zouden gaan vinden
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 15:01
Antubis
Antubis is offline
Jij vind hem toch ook 'in eens' leuk? Zeg nooit nooit.
Oud 12-02-2006, 15:31
Papillonne
Papillonne is offline
Klopt. Ik moet er wel bij zeggen dat hij sinds enkele jaren een stuk beter gekleed gaat en er verzorgder uitziet (terwijl ik wat dat betreft niet heel veel veranderd ben door de jaren heen), onder andere daardoor dacht ik opeens GOH hij is eigenlijk best leuk?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 15:33
Antubis
Antubis is offline
Hm.. Probeer het gewoon. Uiteindelijk heb je toch weinig te verliezen. Ofwel?
Oud 12-02-2006, 15:54
Papillonne
Papillonne is offline
Naah heb niet echt iets te 'verliezen' behalve mijn gezicht. Het schooljaar duurt nog maar een paar maanden dus ik kan er niet echt een langebaantraject van maken, wil ik er nog echt iets aan hebben. Ook al wil ik het voorlopig zo subtiel en onopvallend mogelijk doen, ik zal toch ooit ermee naar buiten moeten komen om hem duidelijk te maken dat mijn bedoelingen meer dan vriendschappelijk zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2006, 16:20
Antubis
Antubis is offline
Niet dat ik hier goed in ben. Ik heb het ook gehad bij een jongen uit mijn klas. En ik dacht dat het beter was om vanaf het begin maar te zeggen dat ik in hem geïnteresseerd was. En dat is niet echt goed aan gekomen. Dus wat mij betreft zou ik eerst een soort van band proberen te creëren voordat je je ineens op hem stort.

Ik zeg niet dat het zo moet. Het is een optie.. want ik ben hier absoluut geen talent in.
Oud 13-02-2006, 21:52
Papillonne
Papillonne is offline
Nou.. wie weet gaat het de goede kant op, hij komt in elk geval naar mijn verjaardag binnenkort Daar zijn meerdere mensen die hij kent, dus hoeftie zich niet ongemakkelijk te voelen ofzo. Maarja dan is er weer minder kans op een decent conversation met mij. Ach, een mens kan niet meteen alles hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:54
Antubis
Antubis is offline
Het is in ieder geval een goed begin. Veel plezier, en alvast proficiat..!
Oud 18-02-2006, 10:42
Verwijderd
Als je een soort van zelfstudie uurtje hebt... moet je gewoon op zijn schoot gaan zitten en een beetje heen en weer bewegen. Trust me het werkt! en dan voor hoogtepunt weglopen en wachten tot ie contact met je opneemt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 11:19
Antubis
Antubis is offline
Wel lekker direct..
Reageren

Regels voor berichten