Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 09:38
druiveke
druiveke is offline
je kent ze wel..; je doet voor de eerste keer nieuwe schoen aan en gaat er een behoorlijke wandeling mee maken, dara duiken ze op je hebt er enorm veel pijn van

nu is mijn vraag hoe kun je ze het beste en zo snel mogelijk laten verdwijnen?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:41
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Een nachtje met blote voeten slapen, zodat er een nieuwe huid kan komen onder de blaar. Dan volgende morgend de blaar aan de rand doorprikken en zo verder tot boven, zodat je 2 gaatjes krijgt in de blaar.. Als er maar één gaatje zou zijn, blijft er lucht achter, met 2 gaatjes heb je dit niet. Als dit gedaan is, duw je het vocht er met een doekje uit. Dan een pleister erop of zow.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:45
Verwijderd
Citaat:
[Divinity] schreef:
Een nachtje met blote voeten slapen, zodat er een nieuwe huid kan komen onder de blaar. Dan volgende morgend de blaar aan de rand doorprikken en zo verder tot boven, zodat je 2 gaatjes krijgt in de blaar.. Als er maar één gaatje zou zijn, blijft er lucht achter, met 2 gaatjes heb je dit niet. Als dit gedaan is, duw je het vocht er met een doekje uit. Dan een pleister erop of zow.
Slaap jij normaal gesproken met je schoenen aan dan?

Blaar doorprikken moet je alleen doen als ie bv. pijn doet of op een lastige plek zit. Anders niet, de kans dat hij gaat ontsteken (en dat je er dus nog meer last van krijgt) is met een doorgeprikte blaar nl groter. Prik je hem wel door, doe dat dan met een ontsmette naald (lieftst daarvoor en -na ook de blaar-plek ontsmetten) en doe er daarna idd een pleister op en doe schone sokken aan.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 12:30
Verwijderd
Idd, bloedblaren (zijn rood) NOOIT doorprikken!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 20:07
Verwijderd
Ik heb het laatst ook gehad. Ik heb voordat ik naar bed ging mijn voeten gewassen en met vaseline ingesmeerd. De volgende dag doen je voeten minder pijn en kan je weer in je schoenen. Na een paar dagen gaat het wel over.

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:28
Darkwell
Darkwell is offline
gewoon doorlopen, ze gaan vanzelf stuk en leeg, dan verdwijnene ze vanzelf weer.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:08
Mark
Mark is offline
een bijl uit de schuur halen en je benen vanaf je middel laten amputeren!

Blaren gewoon doorprikken en leegduwen.. Behalve brandblaren en Bloedblaren!

Wat ik niet zou doen is het hele velletje eraf trekken, omdat de "huid" daaronder heel gevoelig is en bij mij het dan altijd het meeste pijn doet.

Mark

Regels voor berichten