Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2006, 08:38
Raven
Raven is offline
Games maken is een hobby van mij.
als er nog meer game coders zijn kunnen we misschien eens wat ideeen uitwisselen of een project starten

Code:
taal:         C++

compiler:  GCC

IDE:          codeblocks

API:           Allegro / OpenLayer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 22-02-2006 @ 09:38 :
Games maken is een hobby van mij.
als er nog meer game coders zijn kunnen we misschien eens wat ideeen uitwisselen of een project starten

Code:
taal:         C++

compiler:  GCC

IDE:          codeblocks

API:           Allegro / OpenLayer
Hoe lang duurt dit om te leren, heb altijd al willen leren maar nooit een site gevonden die stap voor stap uitlegt hoe en wat.
Messchien weer eens leuk om te proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 10:37
Q
Q is offline
Dat wilde ik vanaf m'n 10e jaar. Maar ik wil ook wel meehelpen hoor maar dan meer in design en verhaal ontwerp, niet met programmeren.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 10:53
Raven
Raven is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 22-02-2006 @ 11:34 :
Hoe lang duurt dit om te leren, heb altijd al willen leren maar nooit een site gevonden die stap voor stap uitlegt hoe en wat.
dat ligt eraan of je bv WEL al kan programmeren
( taal maakt niet zo veel uit, uiteindelijk is het allemaal het zelfde als je het eenmaal doorziet)

Games schrijven is wel de zwaarste cathegorie van programmeren, maar daardoor leer je wel heel goede code schrijven.

Tip: begin eenvoudig en ga steeds een stapje verder

programma's (en dus ook games) kan je altijd uitbreiden en mooier maken
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:38
Verwijderd
Ik heb een hele, hele poos geleden wat tekstadventures proberen te maken in QuickBasic, maar toen ik eenmaal een werkende inventory moest maken, werd het me te lastig.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 22-02-2006 @ 11:37 :
Dat wilde ik vanaf m'n 10e jaar. Maar ik wil ook wel meehelpen hoor maar dan meer in design en verhaal ontwerp, niet met programmeren.
Dat heb ik dus ook altijd. Programmeren. Ugh.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 13:38
Raven
Raven is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 22-02-2006 @ 13:59 :
Dat heb ik dus ook altijd. Programmeren. Ugh.
iedereen z'n hobby he
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 22-02-2006 @ 11:34 :
Programmeren leer je niet echt via tutorials op i-net. Ja HTML ofzo en wat gekke Javascript dingetjes. Als je het echt wilt leren moet je of er een opleiding in gaan doen en anders boeken kopen. Die boeken zijn vaak wel erg duur, maar in de goede staat van ook echt alles van die taal erin.
En begin niet meteen met C maar een wat makkelijkere taal. Een goed startpunt is misschien websites gaan bouwen met HTML en PHP. Van die eerste kan je wel gratis online tutorials vinden en is lekker simpel en snel resultaat. Dan kan je daarmee zien of het programmeren je een beetje ligt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:52
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Q schreef op 22-02-2006 @ 11:37 :
Same here, al ben ik niet vies van programmeren.

Het lijkt me wel cool om een MMORPG te maken
Helaas zal ik hier geen groot aandeel in kunnen hebben met mn beperkte HTML en Flash kennis.
Oud 22-02-2006, 15:54
Raven
Raven is offline
Citaat:
Robo schreef op 22-02-2006 @ 16:42 :
Programmeren leer je niet echt via tutorials op i-net. Ja HTML ofzo en wat gekke Javascript dingetjes. Als je het echt wilt leren moet je of er een opleiding in gaan doen en anders boeken kopen. Die boeken zijn vaak wel erg duur, maar in de goede staat van ook echt alles van die taal erin.
En begin niet meteen met C maar een wat makkelijkere taal. Een goed startpunt is misschien websites gaan bouwen met HTML en PHP. Van die eerste kan je wel gratis online tutorials vinden en is lekker simpel en snel resultaat. Dan kan je daarmee zien of het programmeren je een beetje ligt.
Van websites bouwen leer je geen programmeren hoor. da's echt een ander verhaal.
en er zijn weldegelijk zeer goede C/C++ tutorials op internet te vinden

en goede boeken ook

Boeken Tip:

Aan de slag met C++ Gertjan Laan ISBN: 90-5722-0156

C++ Bjarne Stroustrup ISBN 0-201-88954-4

Tutorial tip:

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/

www.allegro.cc

Laatst gewijzigd op 22-02-2006 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:38
Marcade
Marcade is offline
Ik betatest/bekritiseer een spel wat iemand maakt in freebasic (http://www.dev9.net - zero GTR) .. die taal ken ik ook .. maar ik heb te weinig tijd om goed te programmeren en dus mee te helpen.

En vroeger zat in QuickBASIC gespeeld. Ik zou nu wel weer wat in freeBASIC willen proberen maar ja, geen zin om er tijd in te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 18:53
pc nerd
pc nerd is offline
als je geen zin hebt om een programmeertaal te leren, kan je ook het programma gamemaker downloaden.

Je kan er makkelijk 2d spellen meemaken en als je heel goed ben zelfs 3d spellen (is wel moeilijker)

kben zelf ook met een spel bezig!

Voor info: http://www.gamemaker.nl
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 20:07
Carn
Carn is offline
een beetje goeie gamecode vraagt volgens mij wel minstens n jaar of 5 programmeerervaring en flink wat wiskundig inzicht
Oud 27-02-2006, 09:13
Raven
Raven is offline
Citaat:
Carn schreef op 25-02-2006 @ 21:07 :
een beetje goeie gamecode vraagt volgens mij wel minstens n jaar of 5 programmeerervaring en flink wat wiskundig inzicht
Het is eerder andersom, ik werd pas goed in wiskunde toen ik games ging schrijven
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 10:41
Wammus
Wammus is offline
Ik heb me er ook altijd al eens aan willen wagen maar het is er nooit van gekomen. Ik zal vanavond eens die tutorials doorkijken en eens zien of ik het snap en of ik er wat mee kan.
Oud 27-02-2006, 10:58
Mikethabest
Mikethabest is offline
Tip: Gebruik gamemaker.

Je kunt drag-en-droppen, maar je kunt ook GML leren. Gamemaker language. Vrij pittig moet ik zeggen.

Werkt ook voor 3d games en firstperson shooters btw
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 14:05
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mikethabest schreef op 27-02-2006 @ 11:58 :
Tip: Gebruik gamemaker.

Je kunt drag-en-droppen, maar je kunt ook GML leren. Gamemaker language. Vrij pittig moet ik zeggen.

Werkt ook voor 3d games en firstperson shooters btw
hum vaak is de script taal ingewikkelder dan een echte programmeer taal
en de performance is vaak minder

waarom zou je het niet meteen echt leren ?

uiteindelijk loop je bij zo'n (je hoeft niet te programmeren) ding uiteindelijk tegen en of andere frustrerende beperking aan wardoor alles wat je geleerd hebt voor niks geweest is. bovendien frotten ze vaak een of ander stom logo erin waar je niet vanaf komt.

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 14:36
Mikethabest
Mikethabest is offline
Alleen bij laden heb je logo, maar als je registreert niet meer

Ik ben nog niets negatiefs tegen gekomen en ben al bij 3D
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 20:47
pc nerd
pc nerd is offline
ik vind het ook heel handig om met gamemaker spellen te maken.

Als je alles helemaal zelf moet programmeren ben je veeeeeeeel langer bezig om het zelfde te maken.

Maarja ik kan me voorstellen dat je als je zelf alles programmeerd
dat je dan meer mogelijkheden hebt.

Vraagje:

Welke programmeertaal adverseren jullie om te leren?
bijv: c++, Java, Visual Basic
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:10
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 27-02-2006 @ 21:47 :
Welke programmeertaal adverseren jullie om te leren?
bijv: c++, Java, Visual Basic
Ligt er aan wat je wilt doen en hoeveel tijd en moeite je erin wil steken.

Heb je veel tijd en wil je kwalitatief goede spellen neerzetten; zou ik sneller voor een C variant kiezen. C is iets complexer en zit meer werk in; maar kan je wel snellere en betere dingen mee bouwen (als je de skill hebt; het kan ook averechts werken dat je een kutiets maakt met memory leaks aan alle kanten). Heb je weinig tijd en verwacht je geen hoogstaande dingen, meer voor een Basic variant. Basic is simpeler en zit je veiliger; je moet iets heel raars doen wil je bv. een memory leak veroorzaken. Basic is ietwat trager en zal je minder vrijheid hebben. Visual Basic is ideaal voor kleine tooltjes, spelletjes of database dingetjes .. niet zozeer voor gaming.

Sowieso, voor gaming, niet op een .NET taal werken. .NET is daar niet voor bedoeld. Dan kan je beter VB 6.0 of VC++ pakken.

en stiekem promoot ik toch even http://www.freebasic.net omdat ik een basic fan ben en freebasic de stoerste basic is die er bestaat
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:39
Verwijderd
Het enige wat ik doe / heb gedaan is beta-testen van spellen en leveldesign.
Ik heb wel een poging gedaan tot C++, maar vanwege te weinig tijd ben ik er nooit mee doorgegaan.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 23:42
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Tekst RPG in Basic. Ik kan het iedereen met teveel vrije tijd aanraden =).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 19:44
klar
klar is offline
Code:
taal:         C++ / C# (voornamelijk nog C++)

IDE:          Visual C++ 2005 Express

API:           Directdraw / Direct3D aan het leren
Citaat:
Marcade schreef op 27-02-2006 @ 22:10 :

Sowieso, voor gaming, niet op een .NET taal werken.
Ha... ha.. wat een bullshit. Je weet niet echt waar je over praat.

En VB 6.0 kan je beter helemaal je tengels vanaf houden.

Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:11
Steak
Steak is offline
Citaat:
Raven schreef op 22-02-2006 @ 11:53 :
dat ligt eraan of je bv WEL al kan programmeren
( taal maakt niet zo veel uit, uiteindelijk is het allemaal het zelfde als je het eenmaal doorziet)

Games schrijven is wel de zwaarste cathegorie van programmeren, maar daardoor leer je wel heel goede code schrijven.

Tip: begin eenvoudig en ga steeds een stapje verder

programma's (en dus ook games) kan je altijd uitbreiden en mooier maken

De zwaarste categorie van programmeren lijkt mij nog steeds AI. Games maken is heeel wat simpeler dan een werkend verstand.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:36
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
klar schreef op 01-03-2006 @ 20:44 :
Ha... ha.. wat een bullshit. Je weet niet echt waar je over praat
Nee je hebt gelijk; jouw kennis over programmeren stijgt overduidelijk boven dat van mij uit. *aanbid*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2006, 13:18
pbruins84
pbruins84 is offline
Leren programmeren is niet zo moeilijk. Ik heb drie jaar geleden een boek over Java gekocht bij de slegte voor 10 euro. Daarmee heb ik binnen een paar maanden java geleerd en een paar games gemaakt. Daarna een boekje over C++ bij de bieb gehaald, Visual C++ Express edition gedownload(tegenwoordig free bij microsoft te downloaden), en heb toen C++ geleerd. Met een beetje doorzettingsvermogen moet iedereen dat kunne
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 00:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Raven schreef op 27-02-2006 @ 10:13 :
Het is eerder andersom, ik werd pas goed in wiskunde toen ik games ging schrijven
hehe
Oud 28-03-2006, 11:53
Meadow
Meadow is offline
Mijn biologische vader programmeerde vroeger tekstuele adventures voor me . Zelf ben ik niet verder met programmeren dan een beetje sukkelen in MooLambda (ofzo, anyhow, de taal voor MOOs), en vroeger een beetje HTML en javascript. Zou echter wel geinteresseerd zijn in 't helpen bedenken van eens toryline ed, leuk idee !
Oud 28-03-2006, 11:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
Telt een map generator vóór een spel ook?
Ik heb namelijk een map generator voor Civ 4 geschreven in Java, zie hier.

Spelletjes niet. Nou ja, een paar tekstadventures en gokspelletjes voor op de TI-83. In TI-Basic dus. Maar dat stelt echt niks voor
Oud 28-03-2006, 12:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
Meadow schreef op 28-03-2006 @ 12:53 :
Zou echter wel geinteresseerd zijn in 't helpen bedenken van eens toryline ed, leuk idee !
Mjah, het designgedeelte valt altijd reuze mee en kan elke gamer wel met wat logisch inzicht..het realiseren blijft toch het bulk van het werk.
Oud 28-03-2006, 12:32
bosl
bosl is offline
Hey
Kheb zelf al een paar spelletjes geprogrammeerd in VB.net en c#. Vooral simpele spelletjes namelijk: pong, pacman, astro wars
en ook een klein complex spelletje dat wel nog niet helemaal af is (strategiespelletje met goede AI )

Diegene die zei dat .net geen goede taal is voor spelletjes te programmeren moet ik spijtig genoeg wel op nadrukken dat dit juist het tegenovergestelde is. 6 jaar geleden was c++ DE taal om spelletjes in te programeren, maar computers zijn ondertussen zo krachtig geworden dat je met C# en VB.net ook al perfect vloeiende spelletjes kan schrijven. Kheb zelfs een 4 tal ebooken van nogal bekende namen die hetzelfde zeggen.

Kzou wel graag eens een spelletje programmeren met een groepje mensen, met de .net omgeving hebben we het voordeel dat we verschillende talen kunnen combineren, dus als je zin hebt laats iet weten en we zullen met zen allen eens afspreken op msn of zo om in details te gaan .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 16:11
Sasqia
Sasqia is offline
Ik ben ooit begonnen met het maken van een adventure met het AGS programma (om van die ouderwetse Sierra/LucasArts stijl adventures zelf te maken) maar nooit afgemaakt door gebrek aan concentratie. Het is wel leuk om die door amateurs gemaakte spellen te spelen in ieder geval, er zitten echt hele goede tussen als je van dat soort games houdt! www.adventuregamestudio.co.uk
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 16:17
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
bosl schreef op 28-03-2006 @ 13:32 :
Diegene die zei dat .net geen goede taal is voor spelletjes te programmeren moet ik spijtig genoeg wel op nadrukken dat dit juist het tegenovergestelde is. 6 jaar geleden was c++ DE taal om spelletjes in te programeren, maar computers zijn ondertussen zo krachtig geworden dat je met C# en VB.net ook al perfect vloeiende spelletjes kan schrijven.
Heu je geeft eigenlijk zelf al aan waarom C# en VB .NET eigenlijk niet een goed idee is met het stukje:

"maar computers zijn ondertussen zo krachtig geworden dat je met C# en VB.net ook al perfect vloeiende spelletjes kan schrijven".

Je hebt wel gelijk; maar het is natuurlijk geen goede zaak dat je een krachtige pc nodig hebt om te compenseren dat je .NET gebruikt ipv. C++.

.NET is en blijft een taal ontwikkeld specifiek voor het web; niet voor het echte werk kwa spelletjes betreft.

Niet dat dat niet kan; je kan perfect spelletjes maken in .NET, maar bv. visual C++ is daar gewoon geschikter voor en zorgt ervoor dat iemand betere resultaten kan halen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 06-04-2006 @ 17:17 :

.NET is en blijft een taal ontwikkeld specifiek voor het web
Moehahaha! Waar heb je dat nou weer vandaan?

Citaat:
Marcade schreef op 06-04-2006 @ 17:17 :

Niet dat dat niet kan; je kan perfect spelletjes maken in .NET, maar bv. visual C++ is daar gewoon geschikter voor en zorgt ervoor dat iemand betere resultaten kan halen.
Weinig onderbouwing. Al van MDX gehoord?

Enniewees, ik ben af en toe aan het proberen een viewer te maken voor het bordspel Go. Deze viewer moet de regeltjes van het spel kennen (beginnend met geldige zetten en gevangen stenen) en de stenen weergeven op een grid van 19x19. Verbazingwekkend nog vrij ingewikkeld.

Het geheel in .NET (C#)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 20:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
eddie schreef op 07-04-2006 @ 20:14 :
Weinig onderbouwing. Al van MDX gehoord?
Nee; voordat jij het meldde nog niet. Maar google vertelt me dat het gaat om multidimensionele expressies in MS SQL 2000.

Wat heeft dat ermee te maken dat jij vind dat .NET geschikter is voor game development dan Visual C++?

In mijn ogen lijkt het namelijk meer dat MDX uitermate geschikt is voor de wat complexere database handelingen.

Ik neem aan dat je voor Go ook wel zonder een database kan.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 07-04-2006 @ 21:28 :
Nee; voordat jij het meldde nog niet. Maar google vertelt me dat het gaat om multidimensionele expressies in MS SQL 2000.

Wat heeft dat ermee te maken dat jij vind dat .NET geschikter is voor game development dan Visual C++?

In mijn ogen lijkt het namelijk meer dat MDX uitermate geschikt is voor de wat complexere database handelingen.

Ik neem aan dat je voor Go ook wel zonder een database kan.
Ach, stom van me. Ik moest natuurlijk een linkje opnemen naar een site met informatie erover...

Het ingewikkelde aan Go zijn trouwens de regels; het op het scherm tekenen van de steentjes lijkt mij niet zo heel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 11:12
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
eddie schreef op 08-04-2006 @ 09:40 :
Ach, stom van me. Ik moest natuurlijk een linkje opnemen naar een site met informatie erover...

Het ingewikkelde aan Go zijn trouwens de regels; het op het scherm tekenen van de steentjes lijkt mij niet zo heel moeilijk.
Managed DirectX is the multimedia platform of choice for any programmer who wants to work in C#.

Your point? DirectX is een onafhankelijke library die je in de meeste talen kan gebruiken.

't feit dat ik in Visual Basic 6.0 al DirectX kan gebruiken, hoor je mij niet zeggen dat VB 6.0 nu de meest geschikte taal voor games programming.

Anyway ik heb die site verder bekeken; en de mensen die 't opgericht hebben stammen van Java af; Java is *ook* niet de ideale taal voor het maken van professionele games. Kijk ik verder op de site, kom ik uit op netforge.nl. Een site waar ik niet uit kom; sommige links zijn dood. Maar daaruit leid ik af dat die mensen niet eens games programmeren, maar business tools voor small businesses.

..

Dus again your point?

Ik zeg niet dat C# een slechte taal is; ik vind C# ook geweldig. Maar C# en .NET en het framework is door microsoft ontwikkeld als tegenhanger voor Java, met als doel het internet. Niet als doel om professionele games te maken.

Pas over een paar jaar mss. dat .NET idd. beter geschikt word voor het maken van games. Maar momenteel geeft 't nog teveel overhead.

Nogmaals het kan wel; ik bedoel ik heb mensen 3d engines in Vb6.0 zien maken .. maar uiteindelijk zal je toch beter uit de voeten kunnen met Visual C++ voor games betreft.

Laatst gewijzigd op 08-04-2006 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 03:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 06-03-2006 @ 20:36 :
Nee je hebt gelijk; jouw kennis over programmeren stijgt overduidelijk boven dat van mij uit. *aanbid*
Op zich heeft 'ie gelijk, het is grote onzin dat je games niet in bijvoorbeeld C# kunt coden. Er is gewoon een DirectX9 SDK voor .Net, en daar kun je net zo goed games in coden als in C++. C++ is sowieso voor de meeste toepassingen outdated aan het raken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 03:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-04-2006 @ 12:12 :

Anyway ik heb die site verder bekeken; en de mensen die 't opgericht hebben stammen van Java af; Java is *ook* niet de ideale taal voor het maken van professionele games. Kijk ik verder op de site, kom ik uit op netforge.nl. Een site waar ik niet uit kom; sommige links zijn dood. Maar daaruit leid ik af dat die mensen niet eens games programmeren, maar business tools voor small businesses.

Java heeft als probleem dat het te graag platform onafhankelijk wil zijn, je kunt .Net niet met Java vergelijken. Kwa syntax lijkt het erg op elkaar (C++ net zo goed), maar de VM werkt intern compleet anders. C# is praktisch net zo snel als C++. Die paar % verschil ga je niet merken, het grootste deel van het werk wordt door de GPU gedaan, en daar maakt het dus geen fluit uit dat het C# is.

Citaat:
Ik zeg niet dat C# een slechte taal is; ik vind C# ook geweldig. Maar C# en .NET en het framework is door microsoft ontwikkeld als tegenhanger voor Java, met als doel het internet. Niet als doel om professionele games te maken.

Pas over een paar jaar mss. dat .NET idd. beter geschikt word voor het maken van games. Maar momenteel geeft 't nog teveel overhead.

Nogmaals het kan wel; ik bedoel ik heb mensen 3d engines in Vb6.0 zien maken .. maar uiteindelijk zal je toch beter uit de voeten kunnen met Visual C++ voor games betreft.
Beetje jammer dit. Hoop loos gezwets zonder enige vorm van onderbouwing. Het zijn gewoon vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn. Kom maar met cijfers die de hoeveelheid overhead van een .net progamma t.o.v. een native programma. Dat is nihil (en ik heb het voor m'n werk dus moeten testen, het scheelt gemiddeld wel 5-10%, dat is niks, en dat waren nieteens 3D applicaties waar je GPU de bottleneck is). Bovendien is de tijdsinspanning een belangrijke factor. Het .net framework + een managed omgeving zorg gewoon voor een kortere time to market, een belangrijke factor als het om geld gaat.

Bottom line: als je spelletjes wilt gaan maken, ga dan lekker in .Net of Java bezig, dan heb je sneller iets leuks staan dan wanneer je in C++ gaat prutsen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 16:18
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
mischien eens beginnen met iets als java ofzo
Oud 10-04-2006, 18:14
bosl
bosl is offline
Mja als we dan toch een spelletje willen beginnen dan zal dit voornamelijk een goeie leerervaring voor ons allen zijn, schiet me nie dood maar ik vind dat we dit dan toch in het .net framework dan moetten doen, op deze manier kan iedereen werken in de taal die hem het beste ligt.
Als je het ziet zitten voor een spelletje te beginnen nja post het dan hier en dan zullen we e-mail adressen uitwisselen. Tis niet alsof we Doom 4 gaan programmeren tis voornamelijk voor de fun he. Post ook mss je beste kwaliteiten dat van pas zouden komen bij het programeren.

de mijne zijn:
-AI
-Direct X (specifiek: Direct3D en DirectSound)
-WinSocket

Kzou het liefst in VB.net werken (c# kan ook wel, maar 2005 zie je het verschil toch niet)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 10:59
Xtremegamer
Xtremegamer is offline
yoo,ik ben lid nu hueem jah ik ben / probeer nu vb te leren en als ik dat een beetje onder de knie heb ga ik beginnen met c++ ze zeggen bijna allemaal (die ik ken niet echt compu-freaks) dat je heel goed in wiskunde moet zijn ik zeg altyd maar nee dat is gwn zoals een taal lere neem nu frans ook moeilijk en is juist het zelfde je moet gwn de commando's kenne jah en gezond verstand. maar ok dat was effe off-topic /dus wrm ik vb wil leren en c++ om hueem tja bv: beter site te maken dan deze http://ktdclan.50webs.comen een paar flash dingen te maken maar er bestaan nu al FPS op i-net kijk maar nog veel bugs maarjah www.rasterwerks.com
Oud 14-04-2006, 11:39
Captain N
Captain N is offline
Gewoon zoals een taal leren he?
Succes dan maar aangezien je nederlands blijkbaar ook nog niet onder de knie hebt gekregen.
Oud 23-04-2006, 23:00
Warsocket
Warsocket is offline
miss leuk
maar c++ heeft mij teveel trauma's opgeleverd.

als je met java vb of assembly aankomt wil ik miss wel meehelpen

ik kan btw wel coden voor je in asm en daar een dll van bouwen, die kun je dan zo gebruiken
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten