Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat heeft "het recht hebben" er mee te maken? Het is niet meer dan natuurlijk dat je consumeert voor je eigen voortbestaan. Elk levend organisme doet het, van het kleinste insect tot de hoogste boom. Je hebt voedingsstoffen nodig, en hoe je het ook verpakt, op een gegeven moment zal het altijd een natuurlijke oorsprong hebben. Dat je om wat voor reden ook geen vlees wilt eten kan ik nog enigszins inkomen (hoewel ik persoonlijk de meeste redenen volslagen onzin vind) maar als je je nu ook al schuldig gaat voelen over plantaardig voedsel dan heb je toch een echt probleem lijkt me. Denk je dan ook over koeien en konijnen als brute roofdieren? En waar leg je voor jezelf de grens? Eerst was het alleen vlees, straks ook nog groente.. en dan? Nog ff en je gaat je schuldig voelen over water (yup, ook dat is op 'brute wijze geroofd' uit de natuur!)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat de mens uber is en zomaar alles mag doen met de natuur, dat is er later in gezet, rondom de 15de eeuw dacht ik, toen het geloof niet al te sterk in de schoenen stond en de katholieken het wel een gaaf idee vonden om de mens wat machtiger en gaver neer te zetten. Check de statenvertaling maar. Zelf geloof ik niet, overigens. Verder, TS, anders ga je fijn zelf je voer verbouwen, of overstappen op zonne-energie, of beter nog, alleen biologisch eten of veganist worden. Daar doe je meer mee voor de natuur dan een beetje in je bord zitten prikken en zeuren over dat het zielig is. Maar misschien denk ik nu te ongenuanceerd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #144 Verwijderd | 500 | 14-04-2009 22:38 | |
Psychologie |
Grote-lucht-je-hart-topic! #88 Verwijderd | 499 | 07-03-2007 12:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pedo's de politiek in EvilConduct | 500 | 18-07-2006 00:14 | |
De Kantine |
Ben jij tevreden met wat je hebt? Wie je bent? TheRedArrow | 66 | 04-11-2005 09:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Specie Cohesie first eror | 6 | 22-05-2005 11:33 | |
Flora & Fauna |
Even een gebeurtenis obmod | 32 | 26-08-2004 18:17 |