Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 11:33
Verwijderd
Dat heb ik gekocht
een bedrijf had teveel ingekocht en verkocht er dus ene aantal...

Is dit een verstandige aankoop?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2002, 11:54
]{ing
]{ing is offline
lijkt mij niet een echt verstandige aankoop

omg

ibm schijven staan erom bekend dat ze crashen dus ik zou zeker voor backups zorgen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 11:56
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
lijkt mij niet een echt verstandige aankoop

omg

ibm schijven staan erom bekend dat ze crashen dus ik zou zeker voor backups zorgen
Dat bedrijf zal toch wel een beetje research hebben gedaan voordat ze deze schijven gingen aanschaffen.

Lijkt mij juist wel een verstandige aankoop.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:08
Verwijderd
Hoe heet dat bedrijf?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:12
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Hoe heet dat bedrijf?
weet i zo niet
een kennis werkt daar

[40er, geen illegale shit]
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:33
Koen
Koen is offline
Citaat:
]{ing schreef:

De 60GXP serie wel, mocht ie die hebben dan is die kans aanwezig. Andere series schijnen mindere crash-kansen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:59
]{ing
]{ing is offline
lees hier maar eens.. en op gathering of tweakers blijven ze met bosjes tegelijk neergaan, ookal zijn het 120gxp schijven.. ik koop nooit meer een harddisk van ibm (ookal waren mijn twee schijven niet gecrasht voordat ik ze omgeruild heb voor betrouwbare maxtor schijven)
http://www.tweakers.net/nieuws/22258
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 13:03
Koen
Koen is offline
Toch blijft de 60GXP volgens mij de meest gecrashte serie.

Helaas heb ik er daar nu ook 1 van inzitten, als ik straks m'n Pc upgrade koop ik er mooi een Maxtor bij, ik ben m'n vertrouwen in IBM ook behoorlijk verloren
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 13:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koen schreef:
Toch blijft de 60GXP volgens mij de meest gecrashte serie.

Helaas heb ik er daar nu ook 1 van inzitten, als ik straks m'n Pc upgrade koop ik er mooi een Maxtor bij, ik ben m'n vertrouwen in IBM ook behoorlijk verloren
Zorgen voor backups en hopen dat ie niet crasht nadat de garantie is afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 13:11
Koen
Koen is offline
Citaat:
]{ing schreef:

Zorgen voor backups en hopen dat ie niet crasht nadat de garantie is afgelopen.
Backupen doe ik al sinds m'n eerste IBM crashte. Daarna heb ik nog een zelfde IBM (Deskstar) gehad, die crashte ook. Daar heb ik nu deze voor terug, maar deze kan 't ook elk moment begeven, de ervaringen kennende. Waardeloos, een HD die je niet vertrouwen kan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 13:53
Verwijderd
Is er niet iets van 80 % van die 60GXP schijven overleden of zo?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 14:07
Koen
Koen is offline
Citaat:
henri schreef:
Is er niet iets van 80 % van die 60GXP schijven overleden of zo?
Precieze aantallen zijn moeilijk te geven, maar het uitvalspercentage lag wel erg hoog. Hier in huis hebben we 2 40gb 60GXP schijven die 't nu zo'n 1 jaar volhouden. Toch vertrouw ik 't niet, 't kan van de een op de andere dag afgelopen zijn en dan zit je zonder backups mooi te kijken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 15:04
Dutchian
Dutchian is offline
Waar ik werkte zijn we gestopt met IBM hdd's te verkopen omdat we die steeds terug kregen omdat ze kapot waren.
80 gig 7200rpm voor €100 is weinig. Ik ben alleen niet zo blij met IBM hdd's
Oud 27-06-2002, 15:08
Verwijderd
Miskoop dus
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 16:05
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Miskoop dus
Die schijf van jouw is goed zat, het is echt niet zo dat ie na een paar dagen crashed ofzo hoor, je moet er wel voor zorgen dat die schijf een beetje koel blijft, want warmte vind ie niet zo fijn...
Oud 27-06-2002, 16:27
Verwijderd
Nieuwe case word dus een koelkast
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 18:50
Verwijderd
@Koen: grote onzin.

De Deskstar 75GXP-serie was inderdaad hartstikke onbetrouwbaar. 85% van de schijven was na een halfjaar dood, hetgeen geleid heeft tot een 'class action' lawsuit tegen IBM. Niet fijn.

De 60GXP is een ander verhaal. Die schijf is zeer wel betrouwbaar, niet meer of minder dan vergelijkbare 20gb/platter-schijven. Van de 60GXP zijn er niet meer overleden dan normaal is voor een gemiddelde harddisk, alleen na het fiasco van de 75GXP waren alle over natuurlijk op IBM gericht. En bij elke 60GXP die dan toevallig overlijdt (wat natuurlijk altíjd kan gebeuren, geen enkele harddisk is 100% betrouwbaar) dan roept iedereen 'zie je wel, weer een IBM, er is niks verbeterd'. Terwijl het net zo goed een Maxtor of WD had kunnen zijn. Ik heb hier thuis een 40-Gb 60GXP draaien die al anderhalf jaar trouw dienst doet. Studiegenootje van me heeft nu al ruim een jaar een 60-Gb 60GXP draaien, ook niks aan de hand. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Met de 120GXP is het nóg weer een ander verhaal. Er zijn tot op heden nog geen berichten van overleden 120GXP's, in ieder geval niet méér dan er berichten zijn van overleden Maxtors. Die schijven zijn gewoon bloedje snel, erg stil en net zo betrouwbaar als andere schijven. Dacht je nu echt dat IBM zich niks aantrok van alle processen en negatieve publiciteit? Ze zouden wel dom zijn als ze op de technologie van de 75GXP zouden doorbouwen.

Mijn laatste 3 overleden schijven waren overigens Maxtor, Quantum, Quantum. Het is maar een weet. Lijkt me dat de meeste mensen hier ergens een '75GXP-achtig' verhaal hebben gehoord en dat vervolgens projecteren op alle IBM-schijven, zonder grond.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 21:58
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef:

De 60GXP is een ander verhaal. Die schijf is zeer wel betrouwbaar, niet meer of minder dan vergelijkbare 20gb/platter-schijven.
...
Mijn laatste 3 overleden schijven waren overigens Maxtor, Quantum, Quantum. Het is maar een weet.
Hoe verklaar je mij dit dan?

Citaat:
Mijn harddisk ligt op sterven
...
Citaat:
(Voor de insiders/geïnteresseerden: het is/was een 40-gb Deskstar 60GXP...ja die ja )
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 22:16
Dutchian
Dutchian is offline
en dat heeft Nare Man zelf ook nog eens geschreven
Betrapt
Oud 27-06-2002, 22:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Nieuwe case word dus een koelkast
het is trouwens een normale prijs hoor, 92 euro is de laagste van nederland voor deze harddisk
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 23:44
Verwijderd
De Quantum Fireballs zijn iig ook niet geweldig

Heb ik 2, en die maken een teringherrie
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Hoe verklaar je mij dit dan?

...
Citaat:
En dutchian schreef:
en dat heeft Nare Man zelf ook nog eens geschreven
Betrapt
Ik heb nog in die topic toegevoegd dat de schijf een paar uur later weer normaal werkte. Ik kwam er pas later achter waar het aan lag, namelijk aan een loszittend contact in de voedingskabel. Af en toe kreeg de schijf een fractie van een seconde geen spanning, waardoor dus de schijf zichzelf resette en helemaal opnieuw moest calibreren e.d. Had ik ook wel kunnen weten, want in een andere kast draaide-ie perfect, tijdens de paar uur dat ik het spul wat ik wilde bewaren back-upte.

Niks mis mee dus, ik werk er nu op.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:32
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
McLaren schreef:
De Quantum Fireballs zijn iig ook niet geweldig

Heb ik 2, en die maken een teringherrie
dat is waar, ik heb ook 2 Fireballs gehad, allebei luidruchtig en heet
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 16:03
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik heb nog in die topic toegevoegd dat de schijf een paar uur later weer normaal werkte. Ik kwam er pas later achter waar het aan lag, namelijk aan een loszittend contact in de voedingskabel. Af en toe kreeg de schijf een fractie van een seconde geen spanning, waardoor dus de schijf zichzelf resette en helemaal opnieuw moest calibreren e.d. Had ik ook wel kunnen weten, want in een andere kast draaide-ie perfect, tijdens de paar uur dat ik het spul wat ik wilde bewaren back-upte.

Niks mis mee dus, ik werk er nu op.
Maar je vertrouwde de IBM schijf nog niet, en ik had gister nergens gelezen over een los contactje Maar ja, jij vertrouwde IBM toen der tijd niet, ik vertrouw ze nog steeds niet
Oud 28-06-2002, 21:17
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef:

De 60GXP is een ander verhaal. Die schijf is zeer wel betrouwbaar, niet meer of minder dan vergelijkbare 20gb/platter-schijven. Van de 60GXP zijn er niet meer overleden dan normaal is voor een gemiddelde harddisk, alleen na het fiasco van de 75GXP waren alle over natuurlijk op IBM gericht.
Nog steeds ben ik 't met dit stuk niet eens.

http://www.tweakers.net/nieuws/17923

Citaat:
Dat bepaalde versies uit de vorige serie (de 75GXP's) gevoelig voor storingen waren, was bij de meeste tweakers wel bekend (zie ook ons forum). De situatie lijkt zich echter te herhalen bij de nieuwere 60GXP-versies! Vooral in RAID-configuraties vallen ze bij bosjes neer. De schrijver laat weten al 5 van zijn 11 IBM-schijven te hebben verloren, en sommige retailers schijnen een nóg hoger uitvalpercentage te hebben:
Ook de 60GXP is dus een veelal uitvallende schijf, als ik dit zo bekijk.

Edit: Ook al geef ik overigens wel toe dat de 60GXP betrouwbaarder is dan de 75GXP. Echter denk ik niet dat de 60GXP even betrouwbaar is als andere Hd's uit vergelijkbare categorie, zoals hier te zien is: http://www.tweakers.net/nieuws/21893

Laatst gewijzigd op 28-06-2002 om 21:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2002, 22:02
Verwijderd
Ook t.net is maar één bron. Bovendien zitten er onder de populatie van t.net een aantal mensen die veel weten, maar ook heel veel die slechts meepraten met degenen die veel weten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 00:25
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ook t.net is maar één bron. Bovendien zitten er onder de populatie van t.net een aantal mensen die veel weten, maar ook heel veel die slechts meepraten met degenen die veel weten.
En dan nog. Waarom zou je onnodig risico nemen met zoeits?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 01:02
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Miskoop dus
als je voor zo weinig een schijf heb waarom dan geen 2 + raid ?
dan heb je betrouwbaarheid (mits je koelt)
en extra snelheid.

een raid kaart kost ook geen roggel (als het niet op je mobo zit.)
Oud 29-06-2002, 07:03
WolterB
WolterB is offline
ik heb zelf nu ongeveer 1 jaar ervaring met de Dekstar 60GXP series en ik heb alleen last gehad van een 2e hands schijf die ik over heb kunnen nemen, maja wie laat ook zn hdd vallen
verder heb ik zelf meer last gehad van een Quantrum fireball schijf die overleden is net als 2x een seagate U series 6 schijf, die gaat er ook zsm uit als ik mn pc ga upgraden
maxtor is mij idd altijd wel goed bevallen, maar ik heb dr ook één gehad die af en toe wegviel, maar dat komt waarscijhlijk omdat die schijf niet echt veel touren draaide (haalde volgens mij de 5400RPM ruimschoots niet)

@klootzak2001: waar kan ik zo'n RAID kaart op internet bestellen, gewoon bij alternate ofzo?
Oud 29-06-2002, 18:09
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
WolterB schreef:

@klootzak2001: waar kan ik zo'n RAID kaart op internet bestellen, gewoon bij alternate ofzo?
alternate zeker, en bijna iedere (internet) computerwinkel

promise heeft veel van dat soort kaartjes.
Oud 02-07-2002, 14:25
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
IBM: altijd claimen dat ze de snelste zijn, maar het komt er meestal op neer dat ze meestal het snelste kapot zijn
Seagate: redelijk merk, redelijke prijs
Maxtor: THE BEST, ik draai alleen maar maxtor, wat een niet te verslijten dingen zijn dat maar (en ze staan toch elke dag wel meer dan 5 uur aan), en daarbij komt ook nog dat je via verschillende proggiez de performance omhoog kan schroeven (garantie-conform: programma's zijn van Maxtor zelf ). Zo kan je bijv. een prog. downen dat het geluidsniveau regelt --> zacht=iets mindere performance, hard (das niet abnormaal hard ofzo hoor, vaak nog zachter dan gewone IBM)=extra performance..........
Ook zijn die Maxtor schijven helemaal niet zo duur, toch iig niet als je kijkt wat je er voor terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
En dan nog. Waarom zou je onnodig risico nemen met zoeits?
Omdat ze retesnel zijn. En ik heb iets met Deskstars. Zal wel van vroeger komen. Mijn eerste 7200tpm schijf was een IBM Deskstar 14GXP (14.4Gb, 7200tpm, 512kb cache) en GOD wat was dat ding snel voor die tijd

@Kobuz: geen niveau...kom met argumenten, bronnen, links. Je blaat gewoon iedereen na. 'En ze staan toch elke dag wel meer dan 5 uur aan'. Zozo. Mijn twee PC's staan allebei 24/7 aan, en geen van de schijven (Maxtor, IBM) heeft ooit problemen gegeven.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 10:58
CryptapiX
CryptapiX is offline
mc
ff een tip... jan werkt @ pcshop remember
hij had 40gb maxtor voor weinig geld..
maar moet je um maar ff voor contacten
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 23:15
Psychoot
Psychoot is offline
Mijn 30Gb IBM is nog nooit gecrashed en zit er toch al 1,5 jaar in de oude pc. Kheb momenteel in deze Seagate schijven en die werken ook perfect. Gelukkig nog nooit problemen mee gehad thuis dan. Op me werk krijgen we wel veel defecte en vastgelopen schijfjes maarjah die zijn niet van mij
Reageren

Regels voor berichten