Advertentie | |
|
![]() |
|
lees hier maar eens.. en op gathering of tweakers blijven ze met bosjes tegelijk neergaan, ookal zijn het 120gxp schijven.. ik koop nooit meer een harddisk van ibm (ookal waren mijn twee schijven niet gecrasht voordat ik ze omgeruild heb voor betrouwbare maxtor schijven)
http://www.tweakers.net/nieuws/22258 |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Koen: grote onzin.
De Deskstar 75GXP-serie was inderdaad hartstikke onbetrouwbaar. 85% van de schijven was na een halfjaar dood, hetgeen geleid heeft tot een 'class action' lawsuit tegen IBM. Niet fijn. De 60GXP is een ander verhaal. Die schijf is zeer wel betrouwbaar, niet meer of minder dan vergelijkbare 20gb/platter-schijven. Van de 60GXP zijn er niet meer overleden dan normaal is voor een gemiddelde harddisk, alleen na het fiasco van de 75GXP waren alle over natuurlijk op IBM gericht. En bij elke 60GXP die dan toevallig overlijdt (wat natuurlijk altíjd kan gebeuren, geen enkele harddisk is 100% betrouwbaar) dan roept iedereen 'zie je wel, weer een IBM, er is niks verbeterd'. Terwijl het net zo goed een Maxtor of WD had kunnen zijn. Ik heb hier thuis een 40-Gb 60GXP draaien die al anderhalf jaar trouw dienst doet. Studiegenootje van me heeft nu al ruim een jaar een 60-Gb 60GXP draaien, ook niks aan de hand. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Met de 120GXP is het nóg weer een ander verhaal. Er zijn tot op heden nog geen berichten van overleden 120GXP's, in ieder geval niet méér dan er berichten zijn van overleden Maxtors. Die schijven zijn gewoon bloedje snel, erg stil en net zo betrouwbaar als andere schijven. Dacht je nu echt dat IBM zich niks aantrok van alle processen en negatieve publiciteit? Ze zouden wel dom zijn als ze op de technologie van de 75GXP zouden doorbouwen. Mijn laatste 3 overleden schijven waren overigens Maxtor, Quantum, Quantum. Het is maar een weet. Lijkt me dat de meeste mensen hier ergens een '75GXP-achtig' verhaal hebben gehoord en dat vervolgens projecteren op alle IBM-schijven, zonder grond. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Niks mis mee dus, ik werk er nu op. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
http://www.tweakers.net/nieuws/17923 Citaat:
Edit: Ook al geef ik overigens wel toe dat de 60GXP betrouwbaarder is dan de 75GXP. Echter denk ik niet dat de 60GXP even betrouwbaar is als andere Hd's uit vergelijkbare categorie, zoals hier te zien is: http://www.tweakers.net/nieuws/21893 Laatst gewijzigd op 28-06-2002 om 21:20. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
dan heb je betrouwbaarheid (mits je koelt) en extra snelheid. een raid kaart kost ook geen roggel (als het niet op je mobo zit.)
|
ik heb zelf nu ongeveer 1 jaar ervaring met de Dekstar 60GXP series en ik heb alleen last gehad van een 2e hands schijf die ik over heb kunnen nemen, maja wie laat ook zn hdd vallen
![]() verder heb ik zelf meer last gehad van een Quantrum fireball schijf die overleden is net als 2x een seagate U series 6 schijf, die gaat er ook zsm uit als ik mn pc ga upgraden maxtor is mij idd altijd wel goed bevallen, maar ik heb dr ook één gehad die af en toe wegviel, maar dat komt waarscijhlijk omdat die schijf niet echt veel touren draaide (haalde volgens mij de 5400RPM ruimschoots niet) @klootzak2001: waar kan ik zo'n RAID kaart op internet bestellen, gewoon bij alternate ofzo?
||
Citaat:
promise heeft veel van dat soort kaartjes.
|
![]() |
IBM: altijd claimen dat ze de snelste zijn, maar het komt er meestal op neer dat ze meestal het snelste kapot zijn
![]() Seagate: redelijk merk, redelijke prijs Maxtor: THE BEST, ik draai alleen maar maxtor, wat een niet te verslijten dingen zijn dat maar (en ze staan toch elke dag wel meer dan 5 uur aan), en daarbij komt ook nog dat je via verschillende proggiez de performance omhoog kan schroeven (garantie-conform: programma's zijn van Maxtor zelf ![]() Ook zijn die Maxtor schijven helemaal niet zo duur, toch iig niet als je kijkt wat je er voor terugkrijgt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @Kobuz: geen niveau...kom met argumenten, bronnen, links. Je blaat gewoon iedereen na. 'En ze staan toch elke dag wel meer dan 5 uur aan'. Zozo. ![]() |
![]() |
|
Mijn 30Gb IBM is nog nooit gecrashed en zit er toch al 1,5 jaar in de oude pc. Kheb momenteel in deze Seagate schijven en die werken ook perfect. Gelukkig nog nooit problemen mee gehad thuis dan. Op me werk krijgen we wel veel defecte en vastgelopen schijfjes maarjah die zijn niet van mij
![]()
|
![]() |
|
|