Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() de alchemist wil ik ook nog lezen. Gaat toch over een schaapsherder die zijn leven "drastisch" veranderd..door zijn schapen te verkopen...een aantal keren in een "dal" raakt e.d. Ben nu bezig met Veronika besluit te sterven. Gaat over een meisje die zelfmoord wil plegen, 4 doosjes pillen slikt, maar uiteindelijk lukt haar zelfmoordpoging niet. Ze komt in een gesticht tegen en daar krijgt ze te horen dat haar hart zo ernstig is aangetast dat ze hooguit nog maar een week te leven heeft. Nu ze met die "gekken" omgaat, krijgt ze opeens spijt van haar beslissing... Ook een aangrijpend boek van hem! 11 minuten ook..dat gaat over een Brazilliaans meisje, zij woont haar hele leven in de binnenlanden en is op zoek naar haar liefde. Ze gaat op vakantie naar Rio en daar wordt ze gevraagd door een Zwitser om met hem mee te gaan, om daar als danseres te werken. Dat doet ze, maar algauw belandt ze in de prostitutie... Het boek zit vol wijsheden, levenswijsheden... Ieder hoofdstuk eindigt met een stukje uit haar dagboek..na het lezen van dat stukje, wil je bij wijze van spreke eerst een kwartier nadenken over wat je nu eigenlijk gelezen hebt! Zo mooi.... Ik vind het een aanrader (evenals Veronika besluit te sterven)
|
![]() |
|
|