Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hmmm... sarcastisch of niet sarcastisch..that's the question... Maar goed, even mijn mening: Als jij het zo voelt dat je opa geweest is dan lijkt het me niet nodig om daar aan te twijfelen. Jij hebt je opa gekend, wij niet, en jij hebt die stem gehoord, wij niet, en daarom kunnen wij er ook niet over oordelen.
||
Citaat:
![]() Die dingen horen gewoon niet samen. Paranormale dingen blijven nu eenmaal onstoffelijk. (meestal) Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 01:14. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vind het ook typisch dat je totaal niet reageert op de vragen die ik erboven stelde. Bovendien kom je onder andere met een flauw argument dat het niet jullie taak is om ongelovigen te bekeren. Betreffende dat onstoffelijke, ze zeggen ook wel dat ons ziel onstoffelijk is, nu is het maar de vraag of er een ziel bestaat (een entiteit is). Dat terzijde is het een feit dat ons hersenen een cruciale rol spelen betreffende ons bewustzijn. Loop je hersenbeschadiging op heeft dat direct gevolgen voor de desbetreffende persoon. Ik zou graag willen weten waarop sommige van jullie baseren dat geesten onstoffelijk zijn? Wat ervoor zorgt dat jullie geesten kunnen zien en andere niet? etc etc. Heb je daar geen verklaring voor, dan heb je ook niet het recht om een bestaande verklaring te negeren. Namelijk dat ons hersenen instaat zijn zoiets als een geest te creeeren. Dat ons hersenen de suggestie kunnen wekken dat iets fysiek aanwezig is, een voorbeeld: dromen. Jullie "geesten zieners" (doet me denken aan Robin Hobb ![]() Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 18:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik en alle andere mensen op deze aardbol beseffen of doen dingen evengoed onbewust. Niet voor niks gebruikt men de term "onderbewustzijn". En ook voor jou de vraag waar baseer jij het op dat het om een entiteit/geest gaat en niet om een creatie van de hersenen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk kan het gereduceerd worden tot een illusie, waarbij je met je zelfbewustzijn jezelf als 'ziel' beschouwd, maar voor je gevoel is je 'ziel' zo echt als je je die maar kan voorstellen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 11:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
You have been Scholieren.com'd! HenkMul | 17 | 07-03-2005 21:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
helderhorend: snachts niet kunnen slapen Fainne | 9 | 02-02-2004 21:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
ervaringen met alternatieve geneeswijzen? missy sunshine | 22 | 22-01-2004 16:48 |