Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 21:16
knakworstje
knakworstje is offline
Hey.....

Ik werd vannacht plotseling wakker..... Een stem zie tegen me: Hey Elyn (mijn naam is Elyne)!!

Mijn opa is al een tijdje dood. Ik heb hem wel eens opgeroepen, en contact met hem gehad... Ik heb hem gevraagd meer contact met me te leggen..... Maar nu ik deze stem hoorde.....

Ben ik helderhorend ofzo?
Advertentie
Oud 13-02-2006, 21:26
Verwijderd
Mensen zien/horen wel vaker vreemde dingen als ze net wakker worden/half slapen.
Oud 14-02-2006, 21:19
knakworstje
knakworstje is offline
Ja, maar het was echt!!! Mun opa fluisterde het in mijn oor.....
Serieus!
Oud 14-02-2006, 22:31
BlackWolf
BlackWolf is offline
Echte connecties kunnen niet verbroken worden door tijd en ruimte..
Oud 14-02-2006, 22:32
JCG
JCG is offline
zag laatst op tv dat ruim 2 miljoen mensen in nederland stemmen horen. je bent dus niet alleen .

Maar weet je zeker dat je niet nog droomde? ik hoor soms geluiden in mijn dromen, en wat nou dromen zijn en wat niet is vaak moeilijk te onderscheiden als je bijna wakker wordt/ net wakker bent.
Oud 15-02-2006, 00:13
K-pax
K-pax is offline
Ik hoor ook vaak stemmen, als ik me er meer op focus blijkt er iemand tegen me te praten, me huisgenoot
Oud 15-02-2006, 00:17
Mephisto
Mephisto is offline
ik heb dat alleen als ik aan de psychidelica zit.
Oud 17-02-2006, 01:39
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
zag je er uit als op je avatar toen je wakker schrok?
Oud 17-02-2006, 02:00
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Ik geloof je wel, knakworstje. Het was vast en zeker je overleden opa. Dat kan best hoor.
Oud 17-02-2006, 10:17
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Lord Dolphin schreef op 17-02-2006 @ 03:00 :
Ik geloof je wel, knakworstje. Het was vast en zeker je overleden opa. Dat kan best hoor.

Hmmm... sarcastisch of niet sarcastisch..that's the question...

Maar goed, even mijn mening: Als jij het zo voelt dat je opa geweest is dan lijkt het me niet nodig om daar aan te twijfelen. Jij hebt je opa gekend, wij niet, en jij hebt die stem gehoord, wij niet, en daarom kunnen wij er ook niet over oordelen.
Oud 18-02-2006, 10:18
Droyd
Droyd is offline
Ja mogelijk heb je het ECHT gehoord, maar daarom is het er niet per se. Ik had dat soort dingen erg vaak een paar jaar terug. Waarschijnlijk denk je zo nu en dan nog aan je opa en uit dit zich op deze manier in je dromen/halfslaap...en ja, dat kan verdomd echt overkomen ja.
Oud 18-02-2006, 11:03
Boebsie
Boebsie is offline
Dat vraag ik me dus af he, heb het ook al aan andere spirituele forummers gevraagd, wat moet ik me voorstellen bij zo een contact met een geest. Je hebt je opa al meerdere malen opgeroepen, wat zie je dan? Zijn gedaante? Of hoor je alleen ze stem? Hoor je het in je hoofd of komt het echt over alsof ie fysiek aanwezig is? Gebeurd het tijdens dromen? etc etc.
Ik kan me er echt niks bij voorstellen.

Ik zou zeggen willen jullie geloofwaardig overkomen, leg jullie contact vast. Zo moeilijk is dat niet, doe de webcam aan en roep bewust die geesten op. Maar goed ken dat dan krijg ik weer te horen dat ze camera schuw zijn, straks gaan jullie me nog vertellen dat die camera "zich open moet stellen".
Oud 18-02-2006, 16:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
helderhorend zijn is sowieso een wat vaag gegeven, iedereen hoort wel eens stemmen. als het je te erg wordt, moet je naar de psychiater gaan, verder zou ik me maar geen zorgen maken .
Oud 19-02-2006, 01:12
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 18-02-2006 @ 12:03 :

Ik zou zeggen willen jullie geloofwaardig overkomen, leg jullie contact vast. Zo moeilijk is dat niet, doe de webcam aan en roep bewust die geesten op. Maar goed ken dat dan krijg ik weer te horen dat ze camera schuw zijn, straks gaan jullie me nog vertellen dat die camera "zich open moet stellen".
Ja ,wij spirituele gelovers wij kunnen alles ons willetje opleggen, omdat we geloven dat wat we meemaken echt is, maakt dat we ons willen ontwikkelen tot experts, speciaal om het ongelovigen te bewijzen.

Die dingen horen gewoon niet samen. Paranormale dingen blijven nu eenmaal onstoffelijk. (meestal)

Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 01:14.
Oud 19-02-2006, 01:54
hmmmm
hmmmm is offline
Ik heb zelf geen ervaring met stemmen horen. Hoogstens slechts een enkel woord of geluid, maar dat was heel zelden en ik weet niet eens of dat niet misschien wel iets anders geweest was.

Wanneer ik contact heb met een geest of entiteit (of die nou in mezelf zit of in de buitenwereld) voel ik zijn aanwezigheid en besef ik me dingen zonder dat dat uit een redenatie voortvloeit.
Net alsof die entiteit/geest een stukje van zichzelf aan jou geeft om te laten weten wat hij bedoelt.
Oud 19-02-2006, 18:52
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Fainne schreef op 19-02-2006 @ 02:12 :
Ja ,wij spirituele gelovers wij kunnen alles ons willetje opleggen, omdat we geloven dat wat we meemaken echt is, maakt dat we ons willen ontwikkelen tot experts, speciaal om het ongelovigen te bewijzen.

Die dingen horen gewoon niet samen. Paranormale dingen blijven nu eenmaal onstoffelijk. (meestal)
Maar als jij een geest kan zien, waarom ik niet? Omdat sommige van jullie oh zo speciaal zijn?
Vind het ook typisch dat je totaal niet reageert op de vragen die ik erboven stelde. Bovendien kom je onder andere met een flauw argument dat het niet jullie taak is om ongelovigen te bekeren. Betreffende dat onstoffelijke, ze zeggen ook wel dat ons ziel onstoffelijk is, nu is het maar de vraag of er een ziel bestaat (een entiteit is). Dat terzijde is het een feit dat ons hersenen een cruciale rol spelen betreffende ons bewustzijn. Loop je hersenbeschadiging op heeft dat direct gevolgen voor de desbetreffende persoon.
Ik zou graag willen weten waarop sommige van jullie baseren dat geesten onstoffelijk zijn? Wat ervoor zorgt dat jullie geesten kunnen zien en andere niet? etc etc.
Heb je daar geen verklaring voor, dan heb je ook niet het recht om een bestaande verklaring te negeren. Namelijk dat ons hersenen instaat zijn zoiets als een geest te creeeren. Dat ons hersenen de suggestie kunnen wekken dat iets fysiek aanwezig is, een voorbeeld: dromen. Jullie "geesten zieners" (doet me denken aan Robin Hobb ) weerleg waarom geesten absoluut geen creatie kunnen zijn van de hersenen?

Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 18:55.
Oud 19-02-2006, 19:13
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 19-02-2006 @ 02:54 :
Ik heb zelf geen ervaring met stemmen horen. Hoogstens slechts een enkel woord of geluid, maar dat was heel zelden en ik weet niet eens of dat niet misschien wel iets anders geweest was.

Wanneer ik contact heb met een geest of entiteit (of die nou in mezelf zit of in de buitenwereld) voel ik zijn aanwezigheid en besef ik me dingen zonder dat dat uit een redenatie voortvloeit.
Net alsof die entiteit/geest een stukje van zichzelf aan jou geeft om te laten weten wat hij bedoelt.
Zou je iets specifieker kunnen beschrijven hoe dat contact eruit ziet?
Ik en alle andere mensen op deze aardbol beseffen of doen dingen evengoed onbewust. Niet voor niks gebruikt men de term "onderbewustzijn".
En ook voor jou de vraag waar baseer jij het op dat het om een entiteit/geest gaat en niet om een creatie van de hersenen?
Oud 21-02-2006, 01:05
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 19-02-2006 @ 02:54 :

Persoonlijk noem ik de 'geest' als entiteit een 'ziel'. Omdat je in geesten gelooft, neem je dit mee in je realiteit. Hierdoor denk je je 'geest/ziel' te ervaren, waardoor je geloof erin wordt bevestigd.
Natuurlijk kan het gereduceerd worden tot een illusie, waarbij je met je zelfbewustzijn jezelf als 'ziel' beschouwd, maar voor je gevoel is je 'ziel' zo echt als je je die maar kan voorstellen.
Oud 21-02-2006, 11:10
klar
klar is offline
Citaat:
Reverend schreef op 13-02-2006 @ 22:26 :
Mensen zien/horen wel vaker vreemde dingen als ze net wakker worden/half slapen.
Citaat:
knakworstje schreef op 14-02-2006 @ 22:19 :
Ja, maar het was echt!!! Mun opa fluisterde het in mijn oor.....
Serieus!
Klopt, het is gewoon een hypnagogische hallucinatie.

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 11:12.
Oud 21-02-2006, 11:56
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
knakworstje schreef op 13-02-2006 @ 22:16 :
Hey.....

Ik werd vannacht plotseling wakker..... Een stem zie tegen me: Hey Elyn (mijn naam is Elyne)!!

Mijn opa is al een tijdje dood. Ik heb hem wel eens opgeroepen, en contact met hem gehad... Ik heb hem gevraagd meer contact met me te leggen..... Maar nu ik deze stem hoorde.....

Ben ik helderhorend ofzo?
Nee, je droomde

Regels voor berichten