Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2006, 20:00
Puppet_Show
Puppet_Show is offline
Ik zal maar ergens beginnen, heb de meeste posts hier wel bekeken of ik er zo al mijn antwoorden kon vinden. daarom besloot ik maar ff aan te melden. Laatste tijd begint me echt alles op te breken, alles werkt tegen. Niets loopt zoals 't moet.

Op school is alles echt heel slecht geregeld, lessen vervallen of worden verzet (daar moet je maar zelf achterkomen). Als je dan niet naar die les komt mag je 2 uur nablijven .
Ik zal waarschijnlijk dit jaar blijven zitten in 4VWO, PTA's lukken niet allemaal, PW's lukken niet. Sociaal op school sta ik wel goed, genoeg vrienden, alles wat ik nodig heb is er. Maar toch heb ik iedere dag weer hoofdpijn ben erg moe en kan nauwelijks slapen 'snachts. Ik slaa p pas rond half 1, is het niet half 3 pas. Ik kan me echt niet lang concentreren op school, is gewoon allemaal te saai. Vroeger (2 jaar geleden) had ik een steun waar ik iets had waarvoor ik het deed. Helaas voor mij is die steun er nu niet meer, daar heb ik ook nu nog wat problemen mee. Ik wissel nu ook best snel van humuer, dan ben ik pissig, dan blij, dan weer depressief. Dat slaat echt heel snel om. Dit en nog wat problemen zit ik mee, maar ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Vroeger was die steun mijn "uitlaat" voor problemen. Ik ben al 2/3 jaar alles weer aan het opkroppen. Meeste mensen zeggen dan dat ik iets moet zoeken waar ik mijn zogenaamd "ei" in kwijt kan. Echter heb ik dit nog niet gevonden. Ik heb wel van die periode's waar opeens alles goed gaat, dan gaat het als een kettingreactie gaat alles goed. Tegenovergestelde gebeurd echter vaker. Ik zit nu op een punt waar ik echt niet meer weet wat ik ermee aanmoet. Misschien iemand van jullie ideën of ongeveer zelfde meegemaakt/mee maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2006, 20:39
loeserr
loeserr is offline
weet je dat ik echt precies hetzelfde heb? ik zit ook in vwo 4 en ik vind het allemaal zo kl*te!

dus ik weet wel hoe je je voelt, helemaal als je dan nog de opmerking naar je hoofd geslingert krijgt meid wees blij je heb genoeg vrienden om je heen die je door dik en dun steunen, leuk vriendje, bent goed in sport, ziet er goed uit dus je moet maar gelukkig zijnn..

bij mij helpt het om alles wat me dwars zit te schrijven in mijn dagboek , daar kan ik mijn ei in kwijt, misschien dat het bij jou helpt je gedachten op te schrijven en later nog eens na te lezen ofzo..
Oud 05-04-2006, 20:41
Puppet_Show
Puppet_Show is offline
de opmerking dat je blij moet zijn heb ik ook vaak genoeg gehad, je ziet echt goed uit, vaak genoeg vriendin. wat heb je te klagen? Voor een dagboek kan ik me niet concentreren voor, en sommige mensen ben ik bang die gaan dat lezen. Zal wel eens een poging geven
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 21:04
Nona
Nona is offline
Je hebt helemaal geen verplichting blij te zijn. Het zou leuk zijn voor anderen, maar nog leuker voor jou. Dat maakt het echter geen verplichting.

Je zegt dat je een uitlaatklep had die je nu kwijt bent. Kun je niet proberen een nieuwe uitlaatklep te zoeken? Dat kan inderdaad in de vorm van een dagboek of een vertrouwenspersoon, andere mensen vinden het weer in sport, meditatie, uitdagingen of spiritualiteit. Ga eens op zoek naar wat voor jou werkt. Je problemen opkroppen heeft hoe dan ook geen zin; het moet er zo af en toe eens uit.
Oud 05-04-2006, 21:36
JaJ
JaJ is offline
4 vwo, tja, dan krijg je even een klap omdat je moet gaan werken, en heb je geen prioriteit meer bij de roostermaker. Wat dat "materiele" gedeelte betreft: wen er toch maar aan. Het is van een vwo-4 leerling niet teveel gevraagd dat hij moet weten waar hij les heeft, en wat nablijven betreft, wacht maar eens tot je verplichte tussenuren krijgt. Ik herken gedeeltes van je beschrijving van die periodes wel, ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik zou je eigenlijk aanraden om vroeg naar bed te gaan, en dan ook echt gewoon in bed gaan liggen. Beetje lezen, of inderdaad iets van een dagboek voor het slapen gaan. Hoofdpijn en moe komt lijkt mij overduidelijk door een gebrek aan slaap. Het loopt een beetje in een kringetje, alle gevolgen en oorzaken. Natuurlijk ligt het voor jou allemaal anders dan voor anderen enzo, maar een ding blijft hetzelfde: JIJ moet dat kringetje doorbreken.
Oud 06-04-2006, 08:06
Puppet_Show
Puppet_Show is offline
@Jaj: Bij ons op school werkt het volgende, ik heb al 9 verplichte tussenuren in de week. En ik weet heus waar ik heen moet tijdens de lessen. Maar bij ons op school worden afspraken mondeling gemaakt met een gedeelte van de klas, zodat de rest van de klas er maar achter moet komen waar ze heen moeten. En die klap dat ik moet gaan werken die heb ik in de 2de al gehad anders kwam ik er niet mee .

@Kruimel: ik heb af en toe welkleine dingen waar ik me in kwijt kan, maar dat houdt nooit egt lang vol
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 13:15
Yerli
Yerli is offline
Naar iemand van school stappen om de organisatorische problemen te bespreken en proberen iemand te vinden die je vertrouwt om de dingen waar je mee zit te bespreken.

Het kan zijn dat je klachten daardoor komen, daar heb ik in ieder geval wel eens last van. Ik praat niet altijd even gemakkelijk en vooral in die tijden heb ik last van hoofdpijn, slapeloosheid en stress. Of even naar de huisarts gaan.
Oud 06-04-2006, 13:55
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Puppet_Show schreef op 06-04-2006 @ 09:06 :
@Jaj: Bij ons op school werkt het volgende, ik heb al 9 verplichte tussenuren in de week. En ik weet heus waar ik heen moet tijdens de lessen. Maar bij ons op school worden afspraken mondeling gemaakt met een gedeelte van de klas, zodat de rest van de klas er maar achter moet komen waar ze heen moeten. En die klap dat ik moet gaan werken die heb ik in de 2de al gehad anders kwam ik er niet mee .
hehe, ik heb die klap in de 2e, de 4e én de 5e gehad. Als ik jou was zou ik even een keer centraal in de klas proberen af te spreken dat mensen die roosterwisselingen dienen door te geven, dat ook echt moeten doen. Ik denk dat het al heel wat helpt. Probeer zo veel mogelijk egernissen en verplichtingen weg te werken. Ik heb altijd wel een lijstje van dingen waar iets aan moet gebeuren open staan. Hoe meer ik wegwerk, hoe beter ik me op mijn gemak voel. Al was het maar dat ik mijn fiets repareer zodat hij niet meer ratelt, het scheelt een hoop ergernis per dag. Succes ermee enzo.
Oud 06-04-2006, 14:37
Puppet_Show
Puppet_Show is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-04-2006 @ 14:55 :
hehe, ik heb die klap in de 2e, de 4e én de 5e gehad. Als ik jou was zou ik even een keer centraal in de klas proberen af te spreken dat mensen die roosterwisselingen dienen door te geven, dat ook echt moeten doen. Ik denk dat het al heel wat helpt. Probeer zo veel mogelijk egernissen en verplichtingen weg te werken. Ik heb altijd wel een lijstje van dingen waar iets aan moet gebeuren open staan. Hoe meer ik wegwerk, hoe beter ik me op mijn gemak voel. Al was het maar dat ik mijn fiets repareer zodat hij niet meer ratelt, het scheelt een hoop ergernis per dag. Succes ermee enzo.
zal eens proberen dan dankj
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten