Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2006, 14:57
niña
niña is offline
"Hoi?"
"Hallo Sinji. Stoor ik?"
"Laat me raden. Mijn mobiele telefoonnummer was niet genoeg, je wilde ook nog even laten zien dat je weet waar ik woon. Je gaat zo waarschijnlijk mij vertellen waar ik op school zit, hoe mijn thuissituatie is en wat ik het liefst eet. Dat ik niet echt het uitgaanstype ben en vroeger flink gepest ben. Jij ongetwijfeld ook, en daarom denk je dat we soulmates zijn. Ik ben niet onder de indruk. Ik zal niet onder de indruk raken, wát je ook van me weet of wie je ook blijkt. Laat me gewoon met rust en verdwijn net zo abrupt uit mijn leven als je verschenen bent. Tenem."
"Ik weet dat ik je op een ietwat onconventionele manier benader Sinji. Het spijt me als ik je daardoor van je a propos maak. Mag ik je nog eens bellen, of meende je wat je daarnet zei?"
"Stuur me een mailtje en vertel eens wie je bent en hoe je me kent zonder de goden erbij te halen. Als je niet achter mijn mailadres kunt komen ben je niet de moeite waard.
Fijne dag nog Tenem."

Ik heb de gedachtes tussendoor er ook uitgehaald, dat verandert heel het verhaal
Oud 25-02-2006, 15:17
Bird-one
Bird-one is offline
"Ik zal niet onder de indruk raken, wát je ook van me weet of wie je ook blijkt."

- te zijn. lijkt in mijn ogen de zin meer af te maken.

"Als je niet achter mijn mailadres kunt komen ben je niet de moeite waard."

hier moet geloof ik een komma tussen 'komen' en 'ben', maar dat is maar een klein detail.

ik vind het stukje wel duidelijk, zonder gedachtes e.d. maar ik weet niet hoe het met was. en voorderest; het zou wel een belangrijk stuk in een geheel verhaal kunnen zijn, maar om het nu zo los van alles eromheen te lezen, doet het me niet zo heel veel.
Oud 25-02-2006, 17:23
CSN
CSN is offline
Ik vind het eigenlijk wel behoorlijk sterk (al wat een rare namen). Ik weet alleen niet of ik het eerste "Hoi?" iets toe vind voegen. Maar elk woord draagt iets aan je stukje bij en dat vind ik knap.

Laatst gewijzigd op 25-02-2006 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 17:46
Bird-one
Bird-one is offline
ja, csn, daar heb je gelijk in. er zitten geen overbodige woorden in. (behalve misschien dat hoi, maar dat is ook weer een blijk van begroeting.)
Oud 25-02-2006, 18:37
niña
niña is offline
Bedankt beiden. Voor duidelijkheid had ik misschien uit kunnen leggen wat de voorgeschiedenis en relatie is tussen de twee personen. De vreemde namen komen doordat ze allebei uit India komen, en ik vind het wel grappig dat jullie het zo al 'strak' vinden en niks overbodigs, terwijl het origineel er nog een paar extra zinnen in heeft ^^
Reageren

Regels voor berichten