Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 17:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vraag me nu al een tijdje iets af: hoe belangrijk vinden vrouwen het dat een man 'ervaring' heeft in relaties (en dan bedoel ik niet persé in sex)?

Ikzelf heb namelijk geen noemenswaardige ervaring, alleen een maandje 'verkering' en een beetje getong. Als er iemand een relatie met mij zou willen, zou diegene met mij wel weer 'vanaf 0' moeten beginnen. Aangezien het meisje in kwestie van rond mijn leeftijd zal zijn, zal zij toch wel de nodige ervaring hebben. Ik denk dat het gebrek aan ervaring dan misschien een obstakel zou kunnen zijn.

Wat denken de vrouwen hiervan?

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 17:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 17:20
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Man, doe gewoon relax. Vertel gewoon dat het je eerste relatie is, en ga er dus niet verder op in dat je geen ervaring hebt.

Ze heeft het maar te accepteren, anders is ze je niet waard.

Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-01-2006 @ 18:20 :
Man, doe gewoon relax. Vertel gewoon dat het je eerste relatie is, en ga er dus niet verder op in dat je geen ervaring hebt.

Het gaat om een puur hypothetische situatie (dat ik dat even duidelijk heb gemaakt..).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:23
Verwijderd
Ik vind dat in elk geval niet belangrijk. Die ervaring kan-ie vanzelf wel opdoen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:23
Floortje
Floortje is offline
Als je geen ervaring hebt is dat toch leuk omdat het allemaal te ontdekken?

Mijn vriend heeft wel ervaring en ik in het begin niet, ik vind het geen probleem als ik een vriend krijg zonder ervaring, je begint toch eigenlijk bij elke relatie op 0 ook al heb je eerdere relaties op lijkt me toch wel iets anders dan als je een vriend het met bergen ervaringen lijkt me ook niet echt leuk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Floortje schreef op 27-01-2006 @ 18:23 :
Als je geen ervaring hebt is dat toch leuk omdat het allemaal te ontdekken?
Jups...
En daarbij, dat je eerder relaties hebt gehad, wil niet per definitie zeggen dat je meer kans van slagen hebt. Niet iedere relatie is hetzelfde namelijk, dus je zult überhaupt weer van voor af aan moeten beginnen...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:28
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
I know, t is een algemene vraag:

Ach, maar wat is ervaring...

Zoenen heb je zo geleerd Mark. En de rest ook, zoveel valt er toch niet te leren lijkt me... Als je er de tijd voor neemt om het rustig aan te doen dan maakt het niet uit of je het nog niet kan, want dat valt dan toch niet op.

Heb vertrouwen in jezelf en het komt helemaal goed. Pas alleen op dat je geen genante dingen gaat doen...

Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:50
Thee Muts
Thee Muts is offline
Inmiddels vind ik ervaring toch wel redelijk belangrijk om een serieuze relatie met iemand aan te gaan. Naar mijn idee zit ik dan met mijn partner veel meer op 1 lijn wat betreft groei in een relatie. Ik vind groei en ontwikkeling erg belangrijk in een relatie, zowel ontwikkeling van de relatie zelf als van de personen ín die relatie.

Mijn eerste relatie was met iemand die ook nog nooit eerder een relatie had gehad. En dat was duidelijk te merken, we wisten beiden niet zo goed wat we van elkaar en onszelf konden verwachten met betrekking tot de relatie en hoe we ons daarin naar elkaar op moesten stellen. En o.a. daardoor waren er veel dingen die niet lekker liepen en is de relatie ook stuk gelopen. Erg vervelend, maar van een eerste relatie kan je ook niet verwachten dat die gelijk aan alles voldoet. Maar wat ik wel erg belangrijk vind, is dat ik met die relatie de ervaring heb opgedaan hoe ik een relatie niet wil en hoe ik kan zijn in een relatie. Ik heb heel veel over mezelf geleerd nadat die relatie uit was en ik merk dat ik daar in mijn huidige relatie veel profijt van heb.

Mijn huidge vriend had voor mij ook al een aantal serieuze relaties gehad en ook dat was weer duidelijk te merken. We wisten beide wat we zochten in een relatie en in een partner. En we wisten vooral ook allebei hoe we het niet wilden hebben. Ook merk ik dat ik nu meer zicht heb op de dingen die bij een relatie horen en wat wel en niet normaal is. En voor mij ook heel belangrijk: hoe ik zelf in een relatie sta en hoe mijn partner en ik op elkaar kunnen reageren. Uiteraard zijn er ook nu weer dingen waar we tegenaan lopen omdat simeplweg elke relatie anders is aangezien je met een andere partner te maken hebt. Maar door de eravring die we beiden al hebben, is het makkelijker om daar samen een weg in te vinden. Je hebt i.p. de basis van jezelf en hoe je als partner in een relatie wil zijn al gelegd en daar kunnen we nu op verder bouwen. En dat vind ik een belangrijk onderdeel voor een serieuze relatie.
Drez
Drez is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-01-2006 @ 18:20 :

waardf.

verder, je begint met iedereen weer vanaf 0 in principe, dus relax.
mcflem
mcflem is offline
Veel vrouwen vinden dat juist schattig
En nouja, sowieso is elke relatie weer anders, dus ookal zou je 3 jaar relatie ervaring hebben, ik denk dat je sowieso met iedereen zohaast weer opnieuw moet beginnen. Hield het ene meisje ervan dat je haar rode rozen gaf, wil de ander alleen keiharde seks in leren pakjes
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:56
yapo
yapo is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 18:19 :
Ikzelf heb namelijk geen noemenswaardige ervaring, alleen een maandje 'verkering' en een beetje getong. Als er iemand een relatie met mij zou willen, zou diegene met mij wel weer 'vanaf 0' moeten beginnen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 18:22 :
Het gaat om een puur hypothetische situatie (dat ik dat even duidelijk heb gemaakt..).
Jaja, heel duidelijk....

Hoe dan ook, je ervaring zal met iedere vrouw weer anders zijn, iedere keer bouw je in principe opnieuw ervaring. Wees gewoon jezelf en verras haar van tijd tot tijd met spontane dingetjes/acties/whatever.
Oud 27-01-2006, 17:56
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
dReZ schreef op 27-01-2006 @ 18:50 :
waardf.

verder, je begint met iedereen weer vanaf 0 in principe, dus relax.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Vergeet niet dat je een groot deel van de basis van jezelf legt tijdens een relatie. Dat is dus ervaring die je na elke relatie op doet en is een basis waarop jij weer een nieuwe relatie aangaat. Net zoals je met elke gebeurtenis die je onderneemt ervaring over jezelf opdoet, doe je dat ook in een relatie. Dus als je nog nooit een relatie hebt gehad is dan gewoon een stukje van jezelf wat je nog mist.
Oud 27-01-2006, 17:58
Poeperd
Poeperd is offline
Het is in ieder geval geen pre. Maar verder kan het me bar weinig interesseren of een jongen ergens ervaring mee heeft of niet.

[Edit]

Ik heb er nog eens over nagedacht

Ik heb nu een relatie van twee jaar (bijna) en ik zou het denk ik toch wel heel vervelend vinden als mijn 'nieuwe vriend' nog helemaal geen ervaring heeft met serieuze relaties. Ik denk dat het dan toch allemaal heel anders wordt en ik vraag me ook af of het wel goed zal aflopen. Dus bij nader inzien zou ik wel liever een vriend hebben die wat meer ervaring heeft met een serieuze relatie.

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 18:02
ecrivaine
ecrivaine is offline
Ik zou me er vrij weinig mee bezig houden of iemand nou ervaring heeft of niet. Met veel ervaring gaat alles misschien wat soepeler, maar je moet toch wel aan elkaar wennen. Misschien merk je het wel, maar het lijkt me absoluut niet iets waar je je aan zou storen ofzo. Persoonlijk heb ik liever iemand die ook nog niet zoveel achter de rug heeft, dan andersom.
Mijn vriend, waar ik sinds kort mee heb, heeft juist al heel veel ervaring op allerlei gebieden. Voor mij geldt het tegenovergestelde . Maar tot nu toe maakt dat niet echt iets uit, ik beteken veel voor hem. En hoe dan ook: het meeste in een relatie wijst zich vanzelf. Zoniet, dan moet je dingen goed aan elkaar duidelijk maken.
Oud 27-01-2006, 18:09
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zou het eerlijk gezegd wel minder vinden.. maar goed dat wil de TS vast niet horen.
Oud 27-01-2006, 18:11
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 27-01-2006 @ 19:09 :
Ik zou het eerlijk gezegd wel minder vinden.. maar goed dat wil de TS vast niet horen.
Hij vraagt toch naar onze mening? Je kan dan niet verwachten dat iedereen alleen maar dat neerzet wat jij graag wil horen. Dan moet je zoiets niet vragen vind ik.
Oud 27-01-2006, 18:16
Verwijderd
Dat is wel leuk eigenlijk, verse start

Het is natuurlijk wel prettig als je weet hoe je met bepaalde situaties om moet gaan, maar als je volwassen genoeg ben, kom je daar wel uit denk ik.

Het is minder leuk als je op je 27e je eerste echte relatie begint.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 18:46
Drez
Drez is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 27-01-2006 @ 18:56 :
Daar ben ik het dus niet mee eens. Vergeet niet dat je een groot deel van de basis van jezelf legt tijdens een relatie. Dat is dus ervaring die je na elke relatie op doet en is een basis waarop jij weer een nieuwe relatie aangaat. Net zoals je met elke gebeurtenis die je onderneemt ervaring over jezelf opdoet, doe je dat ook in een relatie. Dus als je nog nooit een relatie hebt gehad is dan gewoon een stukje van jezelf wat je nog mist.
Hmm misschien wel, maar je verandert ook tijdens relaties en tussen relaties door en elke relatie is natuurlijk anders. En dat is ook logisch, als je met iemand anders begint begin je opnieuw. En een groot deel van de basis van jezelf leggen tijdens een relatie? Ik vind dat nogal overdreven.
Oud 27-01-2006, 19:48
Verwijderd
Ach waar maak je je druk om. Een relatie is altijd een sprong in de diepte nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 19:55
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
dReZ schreef op 27-01-2006 @ 19:46 :
En een groot deel van de basis van jezelf leggen tijdens een relatie? Ik vind dat nogal overdreven.
Mijn ervaring is dat dat je toch wel voor een aardig deel vormt. Maar dat is misschien maar net wat voor relatie(s) je hebt.

Ik spreek hier dan ook slechts over mijn eigen ervaringen en beweer niet dat dat per definitie voor iedereen zo is.

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
yapo schreef op 27-01-2006 @ 18:56 :
Jaja, heel duidelijk....
Ik bedoel dat er geen meisje in het spel is op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 27-01-2006 @ 19:09 :
Ik wil jullie eerlijke meningen horen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:18
Warsocket
Warsocket is offline
mijn ervaring is dat dat zeer weinig tot niks uitmaakt
kzal het morgen es aan me vreindin vragen
Oud 27-01-2006, 20:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Floortje schreef op 27-01-2006 @ 18:23 :
Ik vind het geen probleem als ik een vriend krijg zonder ervaring, je begint toch eigenlijk bij elke relatie op 0 ook al heb je eerdere relaties gehad.
Dit ongeveer. Al moet ik wel zeggen dat ik in m'n relaties altijd het minste ervaring had tot nu toe. (serieuze relaties dan dus hé)
Oud 27-01-2006, 20:20
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Ik vind dat juist best schattig eigenlijk!

Ik ben voor mijn vriend ook zijn eerste vriendin. Hij zei in het begin ook: ik schaam me daar wel een beetje voor.. Hij was dus 19 toen hij zijn eerste relatie kreeg, de eerste keer dat hij een meisje heeft gekust,... Hij voelde hem bijna niet normaal

En ja, ik heb die jongen krediet moeten geven! Hij had dus nul ervaring in relatie's, das echt niet zo evident dan! Als we nu samen kijken naar zaken die gebeurd zijn in het verleden denkt hij: heb ik dat echt gedaan?? (Lang verhaal om te typen, maar 't is heus niet zo erg als ik het hier laat uitschijnen, maar toch..) Maar nu zit dat helemaal goed.. Hij heeft veel moeten leren, en ik heb soms geduld moeten hebben.. (Maar hij met mij soms ook hoor )

Binnenkort hebben we 2jaar wat, en het gaat fantastisch. En stiekem vind ik het gewoonweg geweldig dat niemand mij is voor geweest bij die jongen.. Ik heb hem echt "van uit eerste hand" en dat vind ik wel leuk eigenlijk..

Dus zeker geen afknapper! (althans, voor mij toch niet..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 20:23
Yolcu
Yolcu is offline
Maar wat schiet je op met die eerlijke meningen?
Als je hoort dat er meiden zijn die daar problemen mee hebben en/of erop zouden afknappen en/of niet zouden vallen op een jongen die weinig tot geen ervaring heeft met relaties.. wat heb jij daaraan in je dagelijkse leven? Ben je dan bang dat je minder snel een vriendin krijgt? Maakt het je schuchter, onzeker?

Of het tegenovergestelde, als je hoort dat geen enkele meid die hier reageert er problemen mee heeft, is je ego dan geboost en krijg je dan sneller een vriendin?

Over relaties moet je niet zoveel nadenken. Aan 'what if's' heeft niemand iets. Het gaat er toch alleen maar om hoe dat ene meisje waar jij verliefd op wordt (en die verliefd wordt op jou) erover denkt? En die staat er vast positief tegenover, want ze is dan verliefd geworden op jou.

Ik zal mn eerdere reactie toch nog ff verder uitleggen.. voor mij is het belangrijk dat een jongen al wat ervaringen heeft op het gebied van relaties, omdat ik toe ben aan een stabiele, vaste, langdurige relatie. Voor mijn gevoel werkt dat beter met iemand die er hetzelfde over denkt en ook al het een en ander heeft meegemaakt. Ik hoef geen afgelikte boterham, maar iemand die al een paar serieuze relaties achter de rug heeft, gedraagt zich (denk ik) toch anders in een relatie, kan bepaalde dingen anders bekijken.

Maar natuurlijk, als ik verliefd word op een jongen met minder ervaringen, dan zal dat me worst wezen. Ik denk alleen dat die kans klein is.
Oud 27-01-2006, 20:31
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Citaat:
Ik zal mn eerdere reactie toch nog ff verder uitleggen.. voor mij is het belangrijk dat een jongen al wat ervaringen heeft op het gebied van relaties, omdat ik toe ben aan een stabiele, vaste, langdurige relatie. Voor mijn gevoel werkt dat beter met iemand die er hetzelfde over denkt en ook al het een en ander heeft meegemaakt. Ik hoef geen afgelikte boterham, maar iemand die al een paar serieuze relaties achter de rug heeft, gedraagt zich (denk ik) toch anders in een relatie, kan bepaalde dingen anders bekijken. [/B]
Dus jij zegt dat je geen vaste, langdurige relatie kan hebben met een jongen die nog nooit een relatie heeft gehad?

Ik geef toe, als ik kijk naar mijn situatie, soms heb ik geduld moeten hebben. Maar dan denk ik van: geef hem eventjes de tijd, hij komt er wel achter. Ik wil hem daarom niet laten gaan. Hij leert wel bij.. En met veel praten enzo komt dat wel goed! Maar goed, inderdaad, soms kan het leuker zijn indien hij al ervaring zou hebben. In dat opzicht heb je misschien een beetje gelijk..

Maar het is zeker niet zo dat zulke jongens niet in staat zijn een serieuze vaste relatie te hebben.. Juist wel, denk ik, het is een bewijs dat ze niet zomaar fladderen van griet naar griet!

En DAT is wat ik er juist zo mooi aan vind. Mijn vriend kon natuurlijk ook al relatie's zijn aangegaan, er kwamen meisjes naar hem toe, ... Maar hij hoefde die niet.. En dat vind ik er mooi aan.. Dat hij dan ook juist mij eruit kiest!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 27-01-2006 @ 21:23 :
Maar wat schiet je op met die eerlijke meningen?
wat heb jij daaraan in je dagelijkse leven?
Wat schiet je sowieso op met het forum in het dagelijks leven?
Ik ben gewoon benieuwd, nou goed?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 20:38
Iduna
Iduna is offline
Ik vind het best belangrijk dat de ander wat ervaring heeft in het relatiegebeuren, zodat we niet vanaf 0 beginnen (al hoef dat niet altijd zo te zijn). Maar ik hoef ook niet (gauw) iets met iemand die al heel veel ervaring heeft, dan voel ik me niet speciaal.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:02
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik heb tot nu toe vriendjes gehad zonder echte ervaring, dat vond ik geen probleem. mocht ik weer n keer een vriendje hebben, dan zou ik het prettig vinden ja als hij wel ervaring heeft. gewoon omdat ik ook wat ouder ben en geen zin meer heb in een "maagd".

dit neemt niet weg dat een hoop meisjes het totaal niks uitmaakt, dat is heel persoonlijk denk ik.
Oud 27-01-2006, 21:12
I C U
I C U is offline
Ik heb zelf absoluut geen ervaring, dus ik geloof niet dat ik ermee zou kunnen zitten. Verder kan ik dus maar weinig nuttigs aan dit topic toevoegen.
Oud 27-01-2006, 21:20
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 27-01-2006 @ 21:31 :
Dus jij zegt dat je geen vaste, langdurige relatie kan hebben met een jongen die nog nooit een relatie heeft gehad?

Maar het is zeker niet zo dat zulke jongens niet in staat zijn een serieuze vaste relatie te hebben.. Juist wel, denk ik, het is een bewijs dat ze niet zomaar fladderen van griet naar griet!
Nee zo radicaal zou ik het niet willen stellen. Dat iemand nog geen vriendinnetje heeft gehad, wil niet zeggen dat hij geen langdurige relatie kan hebben. Maar het wil wel zeggen dat hij geen langdurige relatie met mij kan hebben. Ik kan niet zo goed onder woorden brengen waarom.. de jongens waar ik op val zijn allemaal zo'n beetje 25+ en iemand die nog geen relatie heeft gehad (of enkele korte verkeringen van bv één maand) op die leeftijd.. daar zou ik niet op vallen.

En daarnaast kun je denk ik ook niet stellen dat alles zwart wit is: óf veel ervaring (en dus fladderen van griet naar griet zoals jij schrijft) óf geen ervaring (en dus niet fladderen van griet naar griet). Ik had m'n eerste serieuze relatie toen ik 13 was. Erg jong, maar goed. Van mn 15e tot mn 17e ben ik bij dezelfde jongen geweest. Daarna ook telkens relaties van minstens 6 maanden. Dat heeft mij gevormd, dat maakt mij tot de persoon die ik ben. Maar dat ik op deze jonge leeftijd al een paar serieuze relaties heb gehad, houdt dus niet in dat ik gefladderd heb van de één naar de ander.

My point being: het verschilt heel erg van persoon tot persoon. Iedereen heeft z'n voorkeuren.
Oud 27-01-2006, 21:26
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
vrancken_anke schreef op 27-01-2006 @ 21:20 :
Ik vind dat juist best schattig eigenlijk!

dat willen mannen niet horen

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:35
marla
marla is offline
Ik vind dat het moet kunnen. Waarom moet een vrouw perse een man hebben die ervaring heeft?
Oud 27-01-2006, 22:11
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
marla schreef op 27-01-2006 @ 22:35 :
Waarom moet een vrouw perse een man hebben die ervaring heeft?
Oud 27-01-2006, 22:35
vosje16
vosje16 is offline
Als ik eerlijk mag zijn, ben ik blij dat mijn vriend al een serieuze relatie gehad heeft vóór mij. Zo weet ik dat hij het serieus meent en dat hij echt van me houdt en dat hij me zou durven dumpen als het moet. (Hij had nl zijn ex gedumpt) Ik bedoel maar dat ik een jongen ken die samen is met een meisje, maar eigenlijk niet echt van haar houdt, maar gewoon samen is met haar omdat hij momenteel niemand beters vindt...Hij durft haar eigenlijk gewoon niet te dumpen omdat hij dan alleen zou overblijven en dat wil hij niet. Zo iemand wil ik dus liever niet Daarom dat ik blij ben dat mijn vriend al wat ervaring heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
Maak je niet druk Mark!

Ik acht het totaal onbelangrijk of een jongen ervaring heeft of niet, uiteindelijk merk je er toch zelden iets van. Bij elke relatie begin je toch weer op het 0-punt, en is het maar de vraag of het uberhaupt een kans van slagen heeft.
Wees eerlijk, zeg dat het je 1e relatie is en dan komt de rest vanzelf wel, heus.
Oud 27-01-2006, 23:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
HvJ schreef op 28-01-2006 @ 00:10 :
Bij elke relatie begin je toch weer op het 0-punt, en is het maar de vraag of het uberhaupt een kans van slagen heeft.
Dat betwijfel ik dus. Een vrouw die meerdere relaties mee heeft gemaakt, zal sneller 'de volgende stap' willen zetten dan een vrouw die 'ook bij 0 begint'.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:34
Vice
Vice is offline
Ik kan je geen advies geven, maar ik weet hoe jij je voelt.
Oud 27-01-2006, 23:56
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het wel redelijk belangrijk, geloof ik. Als ik kijk naar tot watvoor mannen ik me aangetrokken voel zijn ze meestal een paar jaar ouder dan ik. Dan zou ik het toch apart vinden als iemand op bv. zijn 26e nog geen noemenswaardige ervaring heeft met relaties.

Van elke relatie leer je dingen, doe je ervaringen op die in toekomstige relaties handig kunnen zijn. Ik heb zelf 2 relaties gehad die in elk geval het noemen waard zijn en het lijkt me niet fijn om dan met een ander weer helemaal 'bij het begin te moeten beginnen'.

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 23:59.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:16
Verwijderd
Ik denk niet dat het een groot obstakel zou kunnen zijn, maar je moet er natuurlijk niet te veel over praten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:32
Sartre
Sartre is offline
Zo moeilijk is het niet om een relatie te hebben hoor Als je gewoon je gevoel volgt en dingen die niet goed voelen uit de weg gaat ben je voor jezelf al een heel end. Verder moet je je soms wat aanpassen en interesse tonen voor dingen die je niet kunnen schelen want ze moet je wel lief blijven vinden.
Oud 28-01-2006, 00:53
Tiño
Tiño is offline
Ervaring doet er niet zo toe.
Het hebben van een relatie gaat er imho om dat je veel en vaak bij diegene wil zijn waar je verliefd op bent geworden.

Dus in het hypothetische geval dat er een meisje verliefd op je wordt en jij op haar, dan zal het haar weinig doen omdat ze al verliefd op je is en je leuk vindt om wie je bent en hoe je doet.

Maar, zo zie ik het slechts.Het enige dat ik uit praktijk kan vertellen is ,dat ik de eerste ben voor mn huidige vriendin en dat ik hiervoor wel relaties heb gehad(enkele) en zij vindt het niet leuk dat er al ooit iemand aan mij heeft gezeten.

Dus wie weet tref je het en is ze superblij dat je nog niet zoveel hebt meegemaakt op relatie gebied.
Oud 28-01-2006, 01:58
Verwijderd
Boeiend. Dat komt pas naar boven als je al met 'r in bed ligt, en dan krabbelt ze niet zomaar terug.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 02:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 00:56 :
Dan zou ik het toch apart vinden als iemand op bv. zijn 26e nog geen noemenswaardige ervaring heeft met relaties.

Van elke relatie leer je dingen, doe je ervaringen op die in toekomstige relaties handig kunnen zijn. Ik heb zelf 2 relaties gehad die in elk geval het noemen waard zijn en het lijkt me niet fijn om dan met een ander weer helemaal 'bij het begin te moeten beginnen'.
Waarom?

En dingen leren kan je ook doen door zien, afkijken, spieken als je't zo wilt noemen... Ok, niet zo goed, akkoord, maar 't gaat. Heb ik toch de indruk.

En anders verbeter ik mezelf wel over 'n jaar of wat.
Oud 28-01-2006, 08:52
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Citaat:
ZerO schreef op 27-01-2006 @ 22:26 :
dat willen mannen niet horen
Inderdaad, das waar..

Ik denk het dan ook alleen maar. Ik weet dat mijn vriend het "onmannelijk" vindt van zichzelf, dus zeg ik zeker niet tegen hém dat het schattig is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 09:02
Sherco
Sherco is offline
Aan de ene kant zou ik het schattig vinden, en ik zou me ook wel "vereerd" voelen dat ik de eerste zou zijn met wie hij het zou willen proberen.
Aan de andere kant heb ik 2 relaties gehad met jongens voor wie het de eerste relatie was, en 1 relatie met een jongen die al een serieuze relatie achter de rug had. Met categorie 1 had ik regelmatig ruzie en problemen, gewoon omdat we niet helemaal gewend waren aan het hebben van een serieuze relatie. Met meneer 2 gaat het nog steeds prima, hij weet gewoon hoe hij met bepaalde dingen om moet gaan en het voelt gewoon veel beter. Nou kan dit ook komen omdat de eerste twee jongens gewoon wat jonger waren en sowieso nog niet zoveel social skills hadden.
En gebrek aan ervaring mtt zoenen en seks enzo, daar zou ik me totaal niet druk over maken, het is juist leuk om iemand anders alles te mogen leren
Oud 28-01-2006, 09:02
Qimm
Qimm is offline
Juist handig, dan kun je ze nog 'africhten' naar je eigen smaak
Oud 28-01-2006, 09:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-01-2006 @ 00:22 :
Dat betwijfel ik dus. Een vrouw die meerdere relaties mee heeft gemaakt, zal sneller 'de volgende stap' willen zetten dan een vrouw die 'ook bij 0 begint'.
True, maar er zijn er genoeg te vinden die zullen begrijpen dat jij daar misschien iets langer de tijd voor nodig hebt, en die jou die tijd ook willen geven.

Het voordeel van meerdere relaties gehad hebben is weten wat je wil, wat niet, hoe je met sommige dingen het beste om kunt springen etc. Maar dat kan je in mijn ogen ook vrij gemakkelijk leren door gewoon te kijken, te kopiëren enz. Daarbij denk ik dat er heus meisjes zijn die er niet mee zullen zitten om het jou te leren, sterker nog mij lijkt zulke situaties juíst heel erg leuk.
Oud 28-01-2006, 10:41
Gothic
Gothic is offline
Tot nu toe vond ik het altijd schattig, heb een aantal jongens gehad die geen ervaring hadden en opzich vond ik het wel lekker alles rustig aan te doen en het idee dat ik niet echt iets verkeerd kon doen, want hij wist toch niet beter...

Maar nu? Nu wil ik toch liever iemand die wat ervaring heeft, zodat je dingen niet meer hoeft uit te leggen, die dat gewoon weten en snappen en daarom niet meer zo doen. Ze weten beter hoe ze met een partner moeten omgaan, het gaat meer vanzelf, je bent meer gelijkwaardig en dat lijkt me eigenlijk toch wel een stuk fijner...

Niet dat ik iemand zonder ervaring ga afwijzen, maar ik sta er niet meer om te springen...

Verder wat theemuts zegt. Ik weet uit vorige relaties heel duidelijk wat ik niet meer wil. En zij komen er later achter. En zij komen er ook later achter dat ze meer van de wereld willen zien...
Reageren

Regels voor berichten