Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2006, 17:39
-(L)-
Hoe lang had je een relatie met je vriend(in) voordat hij/zij tegen je zei; "ik hou van je"?
Had dit een positieve invloed op je relatie? Voelde alles ineens een stuk beter? Zeggen jullie vaak tegen elkaar dat je van de ander houdt? Op welke momenten zeg je 't tegen je vriend(in), etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2006, 17:40
-(L)-
TS begint:
K heb op dit moment pas 3 weken een vriend, dus bovenstaande is nog niet aan de orde
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:42
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik heb nog nooit tegen iemand ik hou van je gezegd en ik denk ook niet dat het snel gebeuren zal. Dus.
Oud 02-02-2006, 17:42
Gothic
Gothic is offline
Na een paar maanden pas. Het heeft verder niets veranderd in m'n relatie en we zeiden het maar heel af en toe...
Oud 02-02-2006, 17:44
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Na een paar dagen al, maar dat komt ook omdat we al vrienden waren en heel lang verliefd op elkaar waren. Ik vond het best lief klinken, maar voegde verder niet echt iets toe aan mijn relatie. Het zijn maar woorden, echte liefde blijkt meer uit daden en dat is belangrijker dan die 4 woordjes denk ik.
Oud 02-02-2006, 17:45
zoef de haas
zoef de haas is offline
De eerste keer na een maand of 5 ofzo de tweede keer dat we weer wat kregen na een week of 3 dat hij dat zei en dat gaf voor mij wel aan dat het weer helemaal goed zit tussen ons.
Oud 02-02-2006, 17:46
Verwijderd
Oeh, best wel snel. Terwijl we dat ergens beiden niet wilden. We draaiden er dan ook omheen (toen we uiteindelijk niet meer zo om elkaar heendraaiden vonden we dus wel wat anders om omheen te draaien ). We wisten dat we toen al zoveel voor elkaar voelden, maar we begrepen er allebei maar weinig van. Het heeft wel even geduurd voordat we het ook daadwerkelijk zeiden. Ik zei toen heel veel 'Ik ben zo gek op jou!' en doe dat nu nog heel veel. Gewoon omdat het niet helemaal diezelfde lading heeft, maar wel uitdrukt dat ik veel voor hem voel. Zo is het in ieder geval voor mij.
En nu zeggen we het gewoon. Er is niet ineens wat veranderd ofzo en ik weet niet of nou juist dat zinnetje zoveel invloed heeft. Ik denk eerder dat dat gevoel invloed heeft, in plaats van die woordjes.
Ach, zijn niet speciale momenten dat ik het zeg ofzo. Tussendoor eens en als hij het zegt zeg ik vaak ook wel dat ik van hem houd (wie weet denkt ie anders dat ik dat dan niet doe ofzo )
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:48
Thee Muts
Thee Muts is offline
Hmm, weet ik eigenlijk niet echt meer... Kan wel zo het moment nog voor me halen, maar na hoelang dat was? Denk een maandje of 2 ofzo, maar das echt een wilde gok... Niet veel langer dan dat iig, eerder sneller. Maar goed, of het veel veranderd heeft? Ach, het zegt wel wat natuurlijk over hoe de relatie ervaren wordt, maar wezenlijk heeft het niet echt wat veranderd. Het ervaren van het 'houden van'-gevoel komt toch vanzelf wel en als je dat ook woordelijk naar elkaar kunt uiten is dat heel mooi natuurlijk. Maar het gevoel wordt daar niet opeens anders van, behalve dan dat je van je partner weet dat die het ook zo ervaart. Maar zeker naarmate je relatie langer duurt, merk je dat aan zoveel meer dingen dan alleen die woorden, dat die i.p. bijna overbodig worden.

Al blijft het wel heel fijn om ze te gebruiken natuurlijk, wij zeggen het best vaak tegen elkaar
Oud 02-02-2006, 17:54
Verwijderd
Na ongeveer een maand, het voelde goed en we wisten allebei dat we het pas zouden zeggen als we het meenden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:08
snoopy
snoopy is offline
wij hadden officieel 3 maanden een relatie, maar we waren eigenlijk al meer dan een halfjaar samen. Hij heeft er daarna nog een maand over gedaan voor hij het terug zei.
Het heeft niet echt veel invloed gehad op m'n relatie, het deed voor mij net zoveel als "ik vind je lief".
Oh ja! We hebben wel nog een tijdje gehad dat we zeiden: "Ik vind jou lief-lief". Dat kwam omdat we allebei vonden dat het nog te vroeg was voor 'ik hou van je', maar dat ons gevoel meer was dan 'ik vind je lief'
Oud 02-02-2006, 18:10
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik zeg dat gewoon als ik dat zo voel. En wanneer ik dat voor het eerst zei weet ik echt niet meer. Waarom ligt er zo'n taboe op en waarom zou het je relatie beïnvloeden? snap dat echt niet.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:33
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
ik heb nu 4 maanden met mijn vriend... en heb et nog maar een paar keer gezegt
ik zeg het niet zo snel, dus als ik het zeg dan meen ik het ook en is het ook speciaal.
Oud 02-02-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 02-02-2006 @ 19:10 :
Ik zeg dat gewoon als ik dat zo voel. En wanneer ik dat voor het eerst zei weet ik echt niet meer. Waarom ligt er zo'n taboe op en waarom zou het je relatie beïnvloeden? snap dat echt niet.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Shereentjuh schreef op 02-02-2006 @ 19:33 :

ik zeg het niet zo snel, dus als ik het zeg dan meen ik het ook
Waarom zou je het niet menen als je het sneller zegt...? Als ik het zeg meen ik het ook. En ik zeg het vrij vaak en dan meen ik het toch echt elke keer. Wanneer ik het voor het eerst zei zou ik echt niet weten: zie mijn vorige post.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:46
M'ne
M'ne is offline
ik vind het eigenlijk niet zo heel speciaal. Ik dacht er niet over na wanneer en hoe ik het wilde zeggen, weet niet meer wanneer we het eigenlijk voor het eerst zeiden. Volgens mij zelfs al voor we echt iets hadden. nou ja, bij ons ook eerst goede vrienden dus dat scheelt. Maar als we het zeggen, wil ik wel dat beide partijen het menen.
Oud 02-02-2006, 18:55
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 02-02-2006 @ 18:42 :
Ik heb nog nooit tegen iemand ik hou van je gezegd en ik denk ook niet dat het snel gebeuren zal. Dus.
Oud 02-02-2006, 19:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk een maand of drie. Hij zei het al sneller en ik zei het wel eens maar niet zo vaak omdat ik er best wel moeite mee had omdat ik me afvroeg of ik het meende. Ik had er bijvoorbeeld al minder moeite mee om 'love you' te zeggen dan echt 'ik houd van je'.
Oud 02-02-2006, 19:00
Mindfields
Mindfields is offline
We hadden een maand en vijf dagen en waren samen met heel veel vrienden en kennissen naar een concert van MAMBO KURT en hij was zooo zat en zooo lief en hij zei vlakbij het podium 'ik moet iets zeggen, maar je mag niks terug zeggen' 'uh ja sgoed' 'ik hou van je' Was zo'n topavond!
Oud 02-02-2006, 19:27
Lente
Lente is offline
ik heb het nog nooit gezegd. ik hou van mijn vriend maar kan het gewoon niet mn strot uitkrijgen. Het is voor mij ook wel een heel beladen zinnetje, bijna alsof je zegt dat je de rest van je leven met de ander wil delen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:34
Verwijderd
Hmm.. Op een of andere manier vind ik dat niet zoveel uitmaken. Je voelt vanzelf wel wanneer je van elkaar houdt. En het tegen elkaar zeggen is leuk natuurlijk, maar ik weet echt niet meer wanneer ik het voor de eerste keer zei.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:36
Verwijderd
ik zei je bent met niet waardf. Daarna was het alleen nog maar ok.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:37
Haligh
Haligh is offline
je had dan ook je bent me niet waardf moeten zeggen he.
als je het blijft veranderen raken ze in de war.
Oud 02-02-2006, 19:38
Verwijderd
he zuur gehakt
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:43
Experiment
Experiment is offline
Dat was na 2,5 maand, na de eerste keer seks

Ik vind het wel heel fijn om te zeggen, al veranderde het niet echt iets. We zeggen het nog steeds best vaak trouwens, elke dag wel een keer
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:48
THE OBSESSIVE
THE OBSESSIVE is offline
tegenwoordig zegt "de jeugd van nu" aka "de volgende generatie" het al op de eerste dag...
Oud 02-02-2006, 19:48
Bloem
Bloem is offline
(Met mijn ex) Volgens mij was het nog niet zo heel lang, en toen zei hij dat, en krabbelde toen meteen een beetje terug zo van 'Nou ja, eigenlijk kan dat niet zo snel al, maar je snapt wel wat ik bedoel he', wel lief eigenlijk We hadden het er nl. eerder al over gehad dat je niet echt al van iemand kunt houden als je nog maar kort bij elkaar bent
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:00
create
create is offline
mijn vriend zei het eigenlijk al vanaf het moment dat we wat kregen, ik kwam een paar weken erna geloof ik. alles had bij mij wat meer tijd nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
THE OBSESSIVE schreef op 02-02-2006 @ 19:48 :
tegenwoordig zegt "de jeugd van nu" aka "de volgende generatie" het al op de eerste dag...
'De jeugd van nu' zei de 15-jarige
Oud 02-02-2006, 20:20
Lente
Lente is offline
Citaat:
Qimm schreef op 02-02-2006 @ 21:19 :
ja en 'de volgende generatie'
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 21:34
Bronxy
Bronxy is offline
dezelfde dag als dat ik met haar had -.-
maar tegenwoordig zeg je het gewoon omdat bijna iedereen het zegt als je een relatie hebt..
nu zeg je het telkens als je weggaat. ( Van msn of bij haar huis )
Het voegt er niet veel aan toe, maar je weet dan dat diegene nog om je geeft

Zou het erger vinden als ze me geen afscheidskus gaf dan dat ze geen "Ik hou van jou" zou zeggen
Oud 02-02-2006, 21:41
Nuck
Nuck is offline
Hmm, heb ik eigenlijk tegen maar 1 ex-vriendje gezegd...en ik heb geen idee na hoeveel tijd dat was. Bij m'n andere ex-vriendjes had ik helemaal geen behoefte om dat te zeggen, maar die relaties duurden meestal ook maar een maand ofzo . Ik heb het ook nog niet tegen m'n huidige vriendje gezegd, maar dat is ook nog niet zo lang gaande. Ach, ik hecht er ook niet zoveel waarde aan
Oud 02-02-2006, 21:50
Warsocket
Warsocket is offline
Halve week
leker rap, normaal zou ik ook gillend de kamer uitgerend zijn.
Maa rnu klopte het gewoon
Oud 02-02-2006, 21:59
Verwijderd
Anderhalve maand ofzo. Tenminste, dat hij dat zei. Ik vond het raar en moeilijk om te zeggen. Dus van mijn kant kwam het iets later. Ik weet nog wel dat ik met oud en nieuw, het eerste jaar dat we wat hadden me bedacht: Shit, ik hou van hem. Maar dat kon ik niet zeggen. Vanaf het moment dat ik dat voor de eerste keer gezegd had, was het niet zo ingewikkeld meer. Maar ik zei het niet te pas en te onpas. Ik hou daar niet van, dat zijn moment dingen, die je niet de hele tijd moet zeggen.

Trouwens, eigenlijk vind ik het nog steeds moeilijk om "Ik hou van je" tegen iemand te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 22:00
Optima
Optima is offline
ken m n jaar
heb na 6 maanden toegegeven dat ik verliefd op m was
hij mag me nu al een maand zijn vriendin(netje) noemen
en ik ga ergens binnen kort mijn gevoelens uiten omdat ik steeds vaker ineens heb "verrek ik hou van hem"

of ik maak het uit

das de pest van bindingsangst
Oud 02-02-2006, 22:03
Lente
Lente is offline
Citaat:
Bronxy schreef op 02-02-2006 @ 22:34 :
dezelfde dag als dat ik met haar had -.-
maar tegenwoordig zeg je het gewoon omdat bijna iedereen het zegt als je een relatie hebt..
nu zeg je het telkens als je weggaat. ( Van msn of bij haar huis )
Het voegt er niet veel aan toe, maar je weet dan dat diegene nog om je geeft

Zou het erger vinden als ze me geen afscheidskus gaf dan dat ze geen "Ik hou van jou" zou zeggen
'je'? als je het over jezelf hebt mag je best 'ik' typen hoor
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 22:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Na een paar maanden. Vond het onwijs lief klinken, maar het moet niet dagelijks te horen krijgen. Maar die woordjes moeten wel speciaal blijven!
Oud 03-02-2006, 08:28
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 02-02-2006 @ 22:13 :
Na een paar maanden. Vond het onwijs lief klinken, maar het moet niet dagelijks te horen krijgen. Maar die woordjes moeten wel speciaal blijven!
idd, als je het de hele dag naar mekaar gooit dat in het niet eens leuk meer.
Oud 03-02-2006, 09:21
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
snoopy schreef op 02-02-2006 @ 19:08 :
wij hadden officieel 3 maanden een relatie, maar we waren eigenlijk al meer dan een halfjaar samen. Hij heeft er daarna nog een maand over gedaan voor hij het terug zei.
Het heeft niet echt veel invloed gehad op m'n relatie, het deed voor mij net zoveel als "ik vind je lief".
Oh ja! We hebben wel nog een tijdje gehad dat we zeiden: "Ik vind jou lief-lief". Dat kwam omdat we allebei vonden dat het nog te vroeg was voor 'ik hou van je', maar dat ons gevoel meer was dan 'ik vind je lief'
Hoe kun je jezelf serieus nemen als je zegt ik vind jou lieflief. Ik zou me doodlachen als iemand dat tegen me zou zeggen en ernstig aan zijn verstandelijke vermogens gaan twijfelen. Leuk zulke dingen, mits je niet ouder dan 13 bent.

Ontopic: Ik heb het gezegd met wat moeite na ongeveer 6 maanden bij mn ex, waar ik een ietswat verlegen 'ik ook van jou' op te horen kreeg, wat vlak daarna vervangen werd door 'ik hou echt van je'.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 10:12
Verwijderd
Hij na een half uur. Ik na ruim een maand.
Toen hij het zei voelde ik me een beetje opgelaten omdat hij juist wel iemand is die dat alleen zegt als-ie het echt echt meent. Toen ik het zei veranderde er voor mij niet zo veel maar hij was vast opgelucht.

We zeggen 't helemaal niet vaak tegen elkaar, we weten 't zo ook wel. Maar soms hebben we even het gevoel dat 't benadrukt moet worden, niet echt op vaste momenten, gewoon
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 10:43
Aurora
Aurora is offline
Hij zei het na twee weken, dat vond ik nogal eh, vroeg Ik heb het nog steeds niet gezegd omdat ik dat soort dingen nou eenmaal niet zeg. Ik ben meer het geen-woorden-maar-daden type.
Oud 03-02-2006, 11:13
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik denk het verschrikkelijk vaak als ik bij hem ben maar wil het nog even bewaren... ik vraag me af of hij het ooit gaat zeggen... hij zegt niet eens van 'ik ben verliefd op je'

Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 11:17.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 11:27
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb geen idee wanneer wij voor het eerst 'ik hou van jou' tegen elkaar zeiden, volgens mij vrij snel, na 1,5 á 2 maanden of iets in die richting.
Nee, dat houden van verandert niets aan je relatie. Tenminste bij mij niet, en ik begrijp dat gezeik rondom die 4 woordjes toch nooit zo. Ja het is fijn om te weten, maar moeten gevoelens nu daadwerkelijk bevestigd worden met 4 woorden inplaats van met daden?

Wij zeggen het best wel vaak tegen elkaar, onder een smsje, op msn of gewoon als we bij elkaar zijn. Tsja.
Oud 03-02-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Vaj schreef op 03-02-2006 @ 10:21 :
Hoe kun je jezelf serieus nemen als je zegt ik vind jou lieflief. Ik zou me doodlachen als iemand dat tegen me zou zeggen en ernstig aan zijn verstandelijke vermogens gaan twijfelen. Leuk zulke dingen, mits je niet ouder dan 13 bent.
Wat een onzin. Ik snap het heel goed, dat je even een tussenoplossing zoekt.. er zijn op dat gebied namelijk nogal wat sprongetjes in het gevoel qua woorden, voor de gevoelens daar tussenin kun je toch best een andere oplossing vinden..

Je zegt toch ook niet 'Hee, ik voel meer voor je dan dat ik je gewoon lief vind, maar ik hou nog niet van je.'

Dat serieuze gedoe altijd. 'Oh ik ben geen 13 meer, maar volwassen, ik doe niet zo kinderachtig hoor.' Een beetje luchtigheid en niet alles te serieus nemen, is soms best verfrissend hoor

Laatst gewijzigd op 03-02-2006 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 12:32
Hagel
Hagel is offline
Mijn vriend zei het vrij snel, na een maand ofzo. Toen zei ik maar steeds niks terug maar ik vond het wel lief. Maandje daarna ofzo vond ik het ook wel. We zeggen het trouwens niet zo vaak, is niet nodig.
Oud 03-02-2006, 13:00
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik gok op 1,5 a 2 maanden. Ik was 13 toen we wat kregen, dus ik wist niet zo goed hoe ik het moest uitdrukken... Hij was volgens mij degene die het 't eerst zei. En ik was wel blij...

Nu ik 16 ben, zeggen we het regelmatig tegen elkaar. Het gaat niet meer of minder voor me betekenen. Het idee dat hij 't zegt tegen mij, en andersom geeft gewoon een heel goed gevoel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 13:19
luchtballon
luchtballon is offline
Hij na een maand ofzo, en toen vond ik dat dat nog niet echt kon. Ik denk dat ik het na 2 maanden ofzo zei.
We zeiden het niet echt vaak tegen elkaar. Het houden van komt vooral in dingen die je doet tot uiting en het is ook niet nodig om er constant mee rond te strooien.
Oud 03-02-2006, 14:38
Li
Li is offline
Ik denk dat hij dat als eerste zei na 1.5 maand ofzo, maar dat was na het sexen dus dat telt niet Mn vriendje zegt het nog best vaak, k soms ook maar dan meer plagerig, zo van, ah ik hou nog wel beetje van je hoor. Ik hecht er niet heel veel waarde aan, maar soms is het wel heel leuk om het te horen of te zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 02-02-2006 @ 21:19 :
ja klonk silly he.... wist ook niet hoe ik het anders moest zeggen, maar t is toch zo? mn leeftijdsgenoten nemen dat hele ikhouvanjou gewoon niet meer echt serieus

je ziet toch in films.. dat mensen helemaal gaan plannen dat ze tijdens een romantic dinner ILoveYou gaan zeggen.. nou.. nu is het gewoon zo op de eerste dag al: maar ik moet weer gaan, ik spreek je zometeen doei doei <3<3(F)(L)hou van je
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 15:19
Gjallarhorn
Gjallarhorn is offline
Na 3 maanden. Ik hoor weleens van mensen die het zeggen (of vinden) na 2 weken. Die sporen niet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 02-02-2006 @ 20:27 :
Het is voor mij ook wel een heel beladen zinnetje, bijna alsof je zegt dat je de rest van je leven met de ander wil delen
Dat was het voor ons ook en dat is nog steeds zo

Hij zei het na 17 dagen. Nou ja, zei... Hij stuurde me een hele lieve en serieuse sms nadat we een hele leuke avond hadden gehad. Ik wist ook meteen dat hij het echt meende, niet alleen door die woorden, maar ook door zijn daden. Daarvoor hadden we namelijk gesprekken gehad over dat je tegen mij geen dingen mag zeggen als je ze niet oprecht meent. Dat sms'je staat nog steeds in mijn telefoon en ik lees hem nog regelmatig.

Ik kwam er wat later mee, toen we weer een hele avond samen waren geweest.. Ik vond het wat moeilijker om te zeggen omdat ik nog wat onzeker over mezelf was, dus daarom duurde het wat langer. Maar toen het er eenmaal uitkwam was het ook echt van : met jou wil ik verder en jij bent het helemaal voor mij.

We zeggen nog steeds iedere dag tegen elkaar dat we van elkaar houden, en dat menen we nog net zo oprecht als we het de eerste keer zeiden. Misschien heeft het door de tijd zelfs nog wel meer betekenis gekregen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten