Advertentie | |
|
![]() |
|
hij moet zowieso carb schoonmaken, dan start ie waarschijnlijk weer makkelijker, maar wat ik niet helemaal begrijp is waarom ie als ie over een heuveltje rijdt, hij even minder goed loopt.. Kortom: er is meer aan de hand dan een vuile carburateur.. Maar als ie nou eerst even de boel schoon maakt, en kijkt wat ie dan doet, dan begrijpen we het waarschijnlijk beter..
Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oh ja nog even twee toevoeginkjes: Vandaag hoorde ik een rinkelend geluid. Het klonk net alsof er iets in een hol iets aan het heen en weer tikken was... En als ik de choke indruk rijdt ie eventjes een paar seconden lang beter, en dan begint ie weer te sputteren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
- bougie - Carb (even schoonmaken) - Luchtfilter mzzl&suc6
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar hoe controleer je je bougie en luchtfilter(ik ben nogal een leek snappie). Ik ben er onderhand achter via een andere site dat mijn sproeier te klein is, dus die moet vervangen(dit stond op deze site: http://puchmaxi.dsv.nl/carbstellen.html, daar stond dat als je brommer het beste rijdt als je iets gas terugneemt, dat dan de sproeier te klein is). Kan ik die sproeier er gewoon uitdraaien en door een andere vervangen? Of komt daar meer bij kijken? En misschien moet ik de carburateur ook afstellen... En dan maar hopen dat het beter is... [Dit bericht is aangepast door Kapee (20-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
kijk eens op http://puchmaxi.dsv.nl staat een hele pagina over het afstellen van contactpunten
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Contactpuntjes stellen na een hele tijd lopen heeft meestal geen zin, meestal loopt hij daardoor nog beroerder of helemaal niet meer (als ze ver versleten zijn en je gaat ze dan stellen). Je kunt het beste nieuwe kopen, die kosten maar iets van 5 euro en er zit ook nog een speciaal papiertje bij waarmee je de ruimte tussen de puntjes precies goed kunt afstellen. Ik geloof dat Puch goede merktekens heeft, maar zoniet, dan is het nog steeds te doen (ik heb het zonder merktekens bij een pegeout gedaan met een los (zonder spie) vliegwiel) daar ben ik wel even mee bezig geweest, maar het is te doen.
Niet alleen het mengsel heeft er mee te maken dat je brommer 's morgens slecht start en daarna goed, het kan ook de ontsteking zijn, dat geeft soms dezelfde symptomen als dat het mengsel niet goed is. Voor het afstellen van contactpunten heb je trouwens geen multimeter nodig hoor, wel een voelermaat of dat speciale papiertje wat je erbij krijgt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
OK, die contactpuntjes zijn nu afgesteld bij de fietsenmaker, zodat het ook echt goed gebeurt, en de keerring van de krukas is vervangen, dat was dus het probleem van het afzakken naar 20 en zo.
Maaaaaaaar hij sputtert nu nog wel, als je dan 45 of zo rijd dan gaat ie sputteren, dan neem ik fftjes gas terug en doet ie het weer goed tot 55 of zo... Wie weet wat dat is?
|
Zooi in je tank waarschijnlijk... daar heb ik de mijne nu ook voor weggebracht. Eerst d8 ik ook dat het m'n contactpuntjes waren, maar die zijn nagekeken, evenals de carburateur. Toen gingen we in m'n tank kijken, en daar lag een smerige drab, dat wil je niet weten (in het vlotterbakje van de carb lag die zooi ook)! Waarschijnlijk maakt ie nu heel de carb schoon en duwt ie er een nieuw benzinekraantje in. Hopelijk doet ie het nu weer een tijdje...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Psychologie |
Ouders Balpen | 39 | 13-09-2011 12:34 | |
Algemene schoolzaken |