Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2002, 21:11
Kapee
Kapee is offline
en hij hapert nogal. Als ik een tijdje niet gereden heb, dan is het echt een hele toer om dat ding aan de praat te krijgen ... Dan moet je echt 100 meter of zo lopen voordat ie start . Maar als je er even op gereden hebt, een paar minuutjes maar of zo, dan start ie alsof hij nooit stilgestaan heeft. Dan is 1 stapje soms genoeg!

En als ik rij dan stopt ie der soms zomaar mee... Dan rijd ik gewoon(het gebeurt vaak nadat ik over een hobbel of zo rij) en dan stopt ie er even helemaal mee, of hij wil gewoon even niet meer boven de ruime 20 km/u uit! Ik baal daar echt van! En dan stop je even, en dan opeens rijd ie weer alsof er niets aan de hand is.

Weet iemand wat ermee aan de hand is, en wat ik hieraan kan doen??? Kben eigenlijk een leek dus leg het aub in niet in vaktaal uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 23:42
Genesis
Genesis is offline
je kan 2 dingen doen:

1 - nieuwe brommer kopen

2 - dit probleem verhelpen..

Laat ik je maar beginnen te adviseren over het tweede..

Laat ik beginnen te vragen met wat voor een brommer het is..

Dan het volgende: zit er een benzinefilter tussen je benzinetank en carburateur? Zo ja: vervang deze, zo nee: koop er een en zet die er tussen
Maak dan je carburateur eens schoon.. haal alle slangetjes die er aan zitten los, en pak de carburateur er af.. Er zit een ronde kant onderaan, en dat kan je er af draaien.. Maak ook dat goed schoon..
(gewoon schoonmaken met keukenrol ofzo, desnoods naspoelen met benzine, liever niet met water.
Zet de carburateur er dan weer net zo op, en checken of het dan beter is..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 11:54
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Laat ik beginnen te vragen met wat voor een brommer het is..
een Puch nogwatnogwat(het stikkertje is eraf, maar het was geen Maxi, lijkt wel wat op een Tomos! Maar dan van Puch)

[edit] Een puch Z-one of Zone[/edit]

[Dit bericht is aangepast door Kapee (14-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 14:10
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Kapee schreef:
een Puch nogwatnogwat(het stikkertje is eraf, maar het was geen Maxi, lijkt wel wat op een Tomos! Maar dan van Puch)
hm.. tjah dat weet ik ook niet dan.. maar probeer eerst het bovenstaande een, dan hoor ik hier graag weer van je over het resultaat.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 11:52
friesin
friesin is offline
je kunt natuurlijk de carburateur schoon maken na ja het vlotterbakje dan en er kunnen ook te grote sproeiers in zitten en is de meng verhouding van je brandstof wel goed???? en als je toch bezig bent kun je er altijd een nieuwe bougie in zetten
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 11:59
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
ja of zijn carb is gewoon niet goed afgesteld
Oud 13-02-2002, 12:27
Genesis
Genesis is offline
hij moet zowieso carb schoonmaken, dan start ie waarschijnlijk weer makkelijker, maar wat ik niet helemaal begrijp is waarom ie als ie over een heuveltje rijdt, hij even minder goed loopt.. Kortom: er is meer aan de hand dan een vuile carburateur.. Maar als ie nou eerst even de boel schoon maakt, en kijkt wat ie dan doet, dan begrijpen we het waarschijnlijk beter..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 14:56
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Genesis schreef:
hij moet zowieso carb schoonmaken, dan start ie waarschijnlijk weer makkelijker, maar wat ik niet helemaal begrijp is waarom ie als ie over een heuveltje rijdt, hij even minder goed loopt.. Kortom: er is meer aan de hand dan een vuile carburateur.. Maar als ie nou eerst even de boel schoon maakt, en kijkt wat ie dan doet, dan begrijpen we het waarschijnlijk beter..

Genesis

Nou... laat ik het zo zeggen, dat afremmen en zo dat gebeurt eigenlijk haast altijd op hobbelige weggetjes... En ik zal de carburateur eens schoonmaken.

Oh ja nog even twee toevoeginkjes: Vandaag hoorde ik een rinkelend geluid. Het klonk net alsof er iets in een hol iets aan het heen en weer tikken was...

En als ik de choke indruk rijdt ie eventjes een paar seconden lang beter, en dan begint ie weer te sputteren
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 14:57
Kapee
Kapee is offline
En nog bedankt voor de tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 09:02
Shock
Shock is offline
Citaat:
Genesis schreef:
hm.. tjah dat weet ik ook niet dan.. maar probeer eerst het bovenstaande een, dan hoor ik hier graag weer van je over het resultaat.

Genesis

t was toch geen Z-two he?!?! Door dat pokkending zit ik nu dus drie kwartier te vroeg op school 'k Ga m vanmiddag wegbrengen, k laat m beter afstellen denk ik
Oud 15-02-2002, 11:49
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
t was toch geen Z-two he?!?! Door dat pokkending zit ik nu dus drie kwartier te vroeg op school 'k Ga m vanmiddag wegbrengen, k laat m beter afstellen denk ik

Z-one... Maar ehh was dat ding zo snel??? Das toch niet verkeerd?

Oud 15-02-2002, 12:27
Shock
Shock is offline
Citaat:
Kupu schreef:
Z-one... Maar ehh was dat ding zo snel??? Das toch niet verkeerd?
k bedoel dat ik dus nu met de bus moest... dan kom je 3 kwartier te vroeg
Oud 18-02-2002, 19:05
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
kijk anders ff naar de ontsteking cotactpuntjes ff afstellen, die kunnen verschoven zijn, en als dat et niej is, gewoon carb openhalen
Oud 19-02-2002, 09:22
Flasher
Flasher is offline
Citaat:
Kapee schreef:
en hij hapert nogal. Als ik een tijdje niet gereden heb, dan is het echt een hele toer om dat ding aan de praat te krijgen ... Dan moet je echt 100 meter of zo lopen voordat ie start . Maar als je er even op gereden hebt, een paar minuutjes maar of zo, dan start ie alsof hij nooit stilgestaan heeft. Dan is 1 stapje soms genoeg!

En als ik rij dan stopt ie der soms zomaar mee... Dan rijd ik gewoon(het gebeurt vaak nadat ik over een hobbel of zo rij) en dan stopt ie er even helemaal mee, of hij wil gewoon even niet meer boven de ruime 20 km/u uit! Ik baal daar echt van! En dan stop je even, en dan opeens rijd ie weer alsof er niets aan de hand is.

Weet iemand wat ermee aan de hand is, en wat ik hieraan kan doen??? Kben eigenlijk een leek dus leg het aub in niet in vaktaal uit.
Check je:
- bougie
- Carb (even schoonmaken)
- Luchtfilter

mzzl&suc6
Oud 20-02-2002, 17:06
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Flasher schreef:
Check je:
- bougie
- Carb (even schoonmaken)
- Luchtfilter

mzzl&suc6
carburateur schoongemaakt, die was al brandschoon dus dat is t euvel niet

Maar hoe controleer je je bougie en luchtfilter(ik ben nogal een leek snappie). Ik ben er onderhand achter via een andere site dat mijn sproeier te klein is, dus die moet vervangen(dit stond op deze site: http://puchmaxi.dsv.nl/carbstellen.html, daar stond dat als je brommer het beste rijdt als je iets gas terugneemt, dat dan de sproeier te klein is). Kan ik die sproeier er gewoon uitdraaien en door een andere vervangen? Of komt daar meer bij kijken? En misschien moet ik de carburateur ook afstellen...

En dan maar hopen dat het beter is...

[Dit bericht is aangepast door Kapee (20-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 12:00
Kapee
Kapee is offline
nou doet ie GVD helemaaaaaaaaaaal niks meer
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 13:08
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Kapee schreef:
nou doet ie GVD helemaaaaaaaaaaal niks meer
hij start nu weer, maar slaat ook gelijk weer af
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 15:30
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Kapee schreef:
hij start nu weer, maar slaat ook gelijk weer af
hij loopt nu wel weer, maar sputtert en komt niet boven de 33 uit... hij komt nu gewoon niet op toeren. Ik heb er trouwens op aanraden van de fietsenmaker een groter sproeiertje in gezet, maat 58 ipv 54.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 15:54
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
het ken mischien ook je condensator zijn. volgens mij is het in iedergeval iets met je ontsteking, denk een kwestie van contaktpuntjes afstellen
Oud 21-02-2002, 20:36
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
NeuroticA_NL schreef:
het ken mischien ook je condensator zijn. volgens mij is het in iedergeval iets met je ontsteking, denk een kwestie van contaktpuntjes afstellen
hij doet het nu weer helemaal ok, maar hoe werkt dat contactpuntjes afstellen? Heb je daar niet een multimeter enz voor nodig?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 13:11
Kupu
Kupu is offline
Kheb m toch maar naar de fietsenmaker gebracht. Wat blijkt... een keerring(kering?) van de krukas is kapot of zo en dan moet het hele blok doormidden, en dat gaat ongeveer € 150,- kosten maja het moet toch gemaakt.
Oud 24-02-2002, 17:00
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
Citaat:
Kapee schreef:
hij doet het nu weer helemaal ok, maar hoe werkt dat contactpuntjes afstellen? Heb je daar niet een multimeter enz voor nodig?
ik heb zelf geen puch, maar ik heb wel ee paar zundapp`s gehad, en de ontsteking van een puch, is hetzelfde als die van een zundapp, dat met die contactpuntjes, is best wel moeilijk om uit te leggen, maar ik zal het proberen, haal de bougie eruit, die er een schuifmaat in, en zet m (volgens mij) op 0.8 voor (of na, weet ik niet meer) het (bovenste) dode punt, en dan kijken of de cotactputjes een goede afstand hebben, dus je moet een beetje weten hoe ze horen te staan, (dat ken ik niej uitleggen) maar, het word op somige Puch pagina`s goed uitgelegd
Oud 26-02-2002, 13:33
Shock
Shock is offline
Citaat:
NeuroticA_NL schreef:
ik heb zelf geen puch, maar ik heb wel ee paar zundapp`s gehad, en de ontsteking van een puch, is hetzelfde als die van een zundapp, dat met die contactpuntjes, is best wel moeilijk om uit te leggen, maar ik zal het proberen, haal de bougie eruit, die er een schuifmaat in, en zet m (volgens mij) op 0.8 voor (of na, weet ik niet meer) het (bovenste) dode punt, en dan kijken of de cotactputjes een goede afstand hebben, dus je moet een beetje weten hoe ze horen te staan, (dat ken ik niej uitleggen) maar, het word op somige Puch pagina`s goed uitgelegd

kijk eens op http://puchmaxi.dsv.nl staat een hele pagina over het afstellen van contactpunten
Oud 26-02-2002, 17:24
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Shock85 schreef:

kijk eens op http://puchmaxi.dsv.nl staat een hele pagina over het afstellen van contactpunten

daar was ik al achter maar ik heb geen multimeter e.d.
Oud 27-02-2002, 23:16
alain_heijnens
alain_heijnens is offline
Contactpuntjes stellen na een hele tijd lopen heeft meestal geen zin, meestal loopt hij daardoor nog beroerder of helemaal niet meer (als ze ver versleten zijn en je gaat ze dan stellen). Je kunt het beste nieuwe kopen, die kosten maar iets van 5 euro en er zit ook nog een speciaal papiertje bij waarmee je de ruimte tussen de puntjes precies goed kunt afstellen. Ik geloof dat Puch goede merktekens heeft, maar zoniet, dan is het nog steeds te doen (ik heb het zonder merktekens bij een pegeout gedaan met een los (zonder spie) vliegwiel) daar ben ik wel even mee bezig geweest, maar het is te doen.

Niet alleen het mengsel heeft er mee te maken dat je brommer 's morgens slecht start en daarna goed, het kan ook de ontsteking zijn, dat geeft soms dezelfde symptomen als dat het mengsel niet goed is.

Voor het afstellen van contactpunten heb je trouwens geen multimeter nodig hoor, wel een voelermaat of dat speciale papiertje wat je erbij krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2002, 18:46
Kupu
Kupu is offline
OK, die contactpuntjes zijn nu afgesteld bij de fietsenmaker, zodat het ook echt goed gebeurt, en de keerring van de krukas is vervangen, dat was dus het probleem van het afzakken naar 20 en zo.

Maaaaaaaar hij sputtert nu nog wel, als je dan 45 of zo rijd dan gaat ie sputteren, dan neem ik fftjes gas terug en doet ie het weer goed tot 55 of zo... Wie weet wat dat is?
Oud 09-03-2002, 09:40
Shock
Shock is offline
Zooi in je tank waarschijnlijk... daar heb ik de mijne nu ook voor weggebracht. Eerst d8 ik ook dat het m'n contactpuntjes waren, maar die zijn nagekeken, evenals de carburateur. Toen gingen we in m'n tank kijken, en daar lag een smerige drab, dat wil je niet weten (in het vlotterbakje van de carb lag die zooi ook)! Waarschijnlijk maakt ie nu heel de carb schoon en duwt ie er een nieuw benzinekraantje in. Hopelijk doet ie het nu weer een tijdje...
Reageren

Regels voor berichten