Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 19:19
Sphere
Sphere is offline
Hey mensen,

Ik heb sinds een tijd ( ongeveer een half jaartje ) nogal last van een geirriteerde rode huid onder mijn ogen. Ik heb er echter niet altijd last van, maar wanneer ik er last van heb voelt ook de huid onder de ogen nogal jeukerig aan, echter wanneer ik eraan zachtjes overheen wrijf word de huid nog roder . Ook is de huid soms, als ie droog is, schilferig op deze plaats. Verder heb ik op geen enkele plaats op mijn gezicht hier geen last van, behalve daar dan.

Wanneer ik heb gedouched is het nog wat extremer, de huid onder mijn ogen is dan extreem rood, echt geen gezicht .
Echter blijf ik het raar vinden dat ik voorheen nooit last hiervan had .. :/

Wij hebben hier thuis een zalfje dat het enigszins verlicht, maar dan nog zijn de rode plekken onder de ogen nog zeer duidelijk zichtbaar.

Van de dokter heb ik een andere zalf gekregen maar die werkt helemaal niet .

Waarschijnlijk is het een erfelijk iets ? Aangezien mijn vader ( en een broer van hem ) hier ook last van heeft.

Toevallig iemand met hetzelfde probleem of die suggesties hiervoor heeft ?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:42
soultodeny
soultodeny is offline
Is het niet een soort eczeem of zo? Of is dat misschien wel erg vergezocht?

Als ik jou was zou ik het gewoon goed insmeren met zalf en je gezicht goed droog maken na het douchen.
Oud 22-02-2006, 14:53
ruudhendrik
ruudhendrik is offline
Ey!

Ik had dat ook, moet je gewoon vaseline (intensive care) op smeren. en als het weer droger begint te worden vet je het weer ff in.

Heel simpel, maar het werkt wel.

succes
Oud 22-02-2006, 21:00
w
w is offline
inderdaad waarschijnlijk een soort exceem. Ik had het een tijdje geleden op me oogleden. Goed insmeren met vette zalf. Waarschijnlijk is het rond de zomer weer over want heeft denk ik met het 'koude' weer te maken.
groeten
W
Oud 22-02-2006, 22:53
weirdone666
weirdone666 is offline
Ik heb er zalf voor............. terra-cortril.
Werkt uitstekend.
Tis idd iets wat samengaat met koudweer........... winterogen ofzo
Oud 24-02-2006, 16:20
June bug
June bug is offline
Ik heb ook zoiets gehad. Heb een hele allergie-test gehad toen en blabla bij de huid-arts enzo, heeft allemaal niks geholpen. Totdat mijn moeder met 1 of ander flesje met oogmake-up remover aan kwam zetten, dat is nogal vettig en sindsdien ben ik ervanaf. Maarja, aangezien je een jongen bent zul je daar niet zoveel aan hebben, maar inderdaad iets van creme of vaseline enzo erop smeren, en dat consequent blijven doen.

Regels voor berichten