Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2006, 15:27
Verwijderd
Ik wil graag filmpjes die op m'n computer staan op m'n iPod zetten, alleen dat kan alleen als het een .mov bestand is. Weet iemand waar ik ergens een freeware programmatje kan downloaden om dit te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2006, 15:31
freyk
freyk is offline
Dat weet google vast wel
Oud 23-02-2006, 16:16
Verwijderd
Vast wel, maar dan is het nog steeds goed zoeken, aangezien je óf .mov naar .avi krijgt, óf het is shareware, danwel niet gratis...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 16:23
Nietzman
Nietzman is offline
Kijk gewoon even op ilounge.com.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 22:47
ILUsion
ILUsion is offline
Een iPod video kan trouwens geen MOV-bestanden afspelen hoor: enkel MPEG4 en H.264-video's kan hij afspelen (en dan met beperkingen voor resolutie en dergelijke).

De simpelste methoden om een bestand om te zetten: ofwel op iLounge zoeken, met QuickTime proberen (in QuickTime Pro kun je in ieder geval de optie "Exporteren" kiezen en dan kun je Video voor iPod selecteren). Verder is er Videora iPod Convertor hetgeen vrij goed werkt, maar op de 60gieg-versie kan het geluid ietsje achterlopen soms. Verder kun je ook naar PSP Video Express kijken, hetgeen zowat alle videobestanden kan omzetten naar een formaat voor iPod maar spijtiggenoeg is de videokwaliteit niet zo goed als die van Videora.

Als ik me niet vergis zit er trouwens ook zo'n functie in de laatste iTunes.
Oud 25-02-2006, 00:10
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 24-02-2006 @ 23:47 :
Een iPod video kan trouwens geen MOV-bestanden afspelen hoor: enkel MPEG4 en H.264-video's kan hij afspelen (en dan met beperkingen voor resolutie en dergelijke).
.mov is maar een container, dus dat kunnen net zogoed mpeg4 of h264 bestanden zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 12:13
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 25-02-2006 @ 01:10 :
.mov is maar een container, dus dat kunnen net zogoed mpeg4 of h264 bestanden zijn.
Je hebt gelijk dat MOV een container is (wist ik niet trouwens), maar ik vraag me af of hij dat containerformaat wel kan lezen (ik heb verschillende podcasts en andere video's die rechtstreeks van Apple komen en daarbij zitten MOV-bestanden en dat zijn juist degenen die niet op de iPod afspelen, niet dat dat een bewijs ofzo is maar zelfs bestanden die door QuickTime omgezet worden zijn niet in het MOV-formaat (als container dus he) van Apple. [Ik kan verder enkel de vergelijking met Matroska/AVI maken: daarin kun je ook vanalles steken maar dat speelt ook niet steeds overal af omdat ofwel de container niet herkend wordt ofwel de gebruikte codec niet voorhanden]
Reageren

Regels voor berichten