Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 20:04
Miracle
Miracle is offline
Kennissen van mij hebben een kindje van drie jaar oud. Het meisje maakt af en toe rare opmerkingen en zegt dingen die ze helemaal niet kán weten. Zo vraagt ze soms iets, naar wat besproken is toen zei sliep en ze daar dus niks vanaf kon weten. Of ze maakt een opmerking over iets wat haar bewust niet verteld is.

Beetje weird, vooral omdat ze zo jong is. Nou zitten hier vast veel mensen die hier verstand van hebben. Dus, heeft iemand misschien een verklaring of weet je er iets anders zinnigs over te zeggen?

We kunnen er bijv. gewoon geen aandacht aan schenken, maar zijn er ook andere alternatieven hoe we hier mee om kunnen gaan?
Oud 27-01-2006, 20:44
Verwijderd
Komt ze aan die gegevens na het slapen of komt het spontaan bij haar op?

Ik zou er in ieder geval wel aandacht aan schenken, maar niet op een manier dat zij denkt dat ze speciaal is.

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 21:09.
Oud 27-01-2006, 20:49
lady of the dark
lady of the dark is offline
Lijkt me een typisch geval van een nieuwetijdskind. Er zijn wel allemaal cursussen hoe je daar mee om moet gaan, maar het beste is altijd gewoon: nuchter blijven. Ga zo'n kind niet op een voetstuk zetten of te veel aandacht geven. Worden ze alleen maar onuitstaanbaar van. Luister wel naar het kind en geef het aandacht. Neem het kind ook serieus en doe zijn/haar verhalen niet af als onzin.
Oud 27-01-2006, 21:53
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ze luistert niet stiekem onder aan de trap als ze eigenlijk in bed hoort te liggen?

Dat deed ik vroeger
Oud 28-01-2006, 07:21
lady of the dark
Citaat:
Little Dutchess schreef op 27-01-2006 @ 22:53 :
Ze luistert niet stiekem onder aan de trap als ze eigenlijk in bed hoort te liggen?

Dat deed ik vroeger
Tuurlijk, dat kind is een gerafineerde bedrieger. Waarschijnlijk probeert ie er gewoon geld uit te slaan.
Oud 28-01-2006, 12:51
hmmmm
hmmmm is offline
Ik denk dat het bij ieder kind belangrijk is dat je open bent en niks verbergt of iets dergelijks. Daarnaast zo min mogelijk je eigen mening opdringen zodat er later geen extra moeite gedaan hoeft te worden om te weten te komen wat het kind wil in het leven.
Vooral bij kinderen die spiritueel of religieus zijn. Zij kunnen soms hele rare dingen vragen(die naar mijn mening uit een vorig leven komen, maar dat terzijde) om bevestiging te krijgen op hun onderbewuste kennis.
Door die dingen te gaan ontkennen door het terug te koppelen aan je eigen belevingswereld, wordt er een probleem gecreeerd. Het kind gaat namelijk twijfelen aan zijn/haar eigen gedachtes en kiest misschien een verkeerde richting in het leven.

Zo hoorde ik eens een verhaal van een kind dat met zijn vader naar de kloosters in Zuid-Limburg ging. Hij was nog nooit in een kerk geweest. Zo gauw ze de kerk binnenstapte rende hij naar Jezus die aan het kruis hing en schreeuwde 'Dat is de koning!'. Nu kan je dit als nonsens opvatten en zeggen, 'Nee, dat is niet de koning, dat is Jezus. Een normale man die symbool staat voor het Christendom', maar je kan hem ook gelijk geven. Hierdoor wordt het kind vertrouwder met zijn eigen onderbewustzijn.
Oud 28-01-2006, 13:00
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Wat voor dingen zegt ze dan die ze nog helemaal niet kan weten?

Kinderen zijn erg creatief in hun fantasie, vergeet dat niet.
Oud 28-01-2006, 21:14
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
oeh wat apart
Ik zou gewoon doorvragen naar wat ze bedoeld ofzo, om er zeker van te zijn dat ze die zaken echt niet kan weten
Ga het niet negeren, dat is natuurlijk niet fijn voor zo'n kindje, die gaat denken dat zijn/haar gedachten niet kloppen ofzoiets
Maar schenk er ook niet teveel aandacht aan .. wel een beetje natuurlijk, misschien dat het zelfs nog verder zal ontwikkelen, dat kan.
Ben erg benieuwd wat het kan zijn
En Lady of the Dark wat bedoel je met een nieuwe tijdskind? Wat is dat precies.

xxx
Oud 28-01-2006, 21:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 28-01-2006 @ 08:21 :
Tuurlijk, dat kind is een gerafineerde bedrieger. Waarschijnlijk probeert ie er gewoon geld uit te slaan.
het idee dat het kind gewoon dingen opgevangen heeft zonder dat de ouders dat beseffen lijkt me helemaal niet zo onrealistisch.

beweren dat een kind van 3 een 'gerafineerde bedrieger' is - zo werd t niet bedoelt, er zijn zat kinderen die vrij onschuldig luisteren wat hun ouders zoal zeggen - is toch niet zoveel raarder dan denken dat een kind van 3 'speciale gaven' zou heben...

sowieso, als het kind praat over dingen die besproken zijn terwijl het kind sliep, is t sowieso vrij simpel te verklaren. Mensen die slapen kunnen prima dingen opvangen die ze horen, kinderen dus ook.
Oud 28-01-2006, 21:28
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Op die leeftijd zijn kinderen vaak heel perceptief. Het is goed mogelijk dat ze gewoon wat dingen opgevangen heeft, ook al dachten haar ouders dat ze het niet kon horen.
Oud 29-01-2006, 01:08
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-01-2006 @ 22:28 :
Op die leeftijd zijn kinderen vaak heel perceptief. Het is goed mogelijk dat ze gewoon wat dingen opgevangen heeft, ook al dachten haar ouders dat ze het niet kon horen.
Maar is het ook beter mogelijk dan de theorie dat er een energetische connectie is tussen kind en ouders?
Oud 29-01-2006, 04:24
JCG
JCG is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 27-01-2006 @ 21:49 :
Lijkt me een typisch geval van een nieuwetijdskind. Er zijn wel allemaal cursussen hoe je daar mee om moet gaan, maar het beste is altijd gewoon: nuchter blijven. Ga zo'n kind niet op een voetstuk zetten of te veel aandacht geven. Worden ze alleen maar onuitstaanbaar van. Luister wel naar het kind en geef het aandacht. Neem het kind ook serieus en doe zijn/haar verhalen niet af als onzin.
Amen , ik wordt gek van die ouders die denken dat hun kind extra bijzonder is. En nog erger zijn die kinderen die denken dat ze alles zijn alla: Ik hoef niet naar iemand te luister want ik ben speciaal.

Leuk dat je kind misschien meer dingen voelt dan andere (als dat al zo is) maar dat betekend nog niet dat hij/zij voorrang heeft op andere kinderen.

Me vriendin werkt bij een peuterspeelzaal, en daar is het hip om een nieuwe tijdskind te hebben. En ik krijg al die verhaal dus te horen
Oud 29-01-2006, 09:47
Miracle
Miracle is offline
Ik ben wel benieuwd wat die nieuwetijdskinderen dan zijn.

Tuurlijk kan het zo zijn dat het toch niet klopt, maar het is nu al een paar keer voorgekomen. Bijv. heel stom dat haar vader iemand probeert te bereiken, maar wat niet meteen lukt. Zij slaapt al, boven in haar eigen bed. De volgende ochtend vraagt ze aan haar vader of hij diegene al gebeld heeft. Terwijl hij pas op het idee kwam om hem te bellen, toen zij al sliep. Ze hebben het daar niet over gehad.
Zo ook met iets anders wat ze haar bewust even niet wilden vertellen en vervolgens maakt ze er een opmerking over waarin ze precies zegt wat ze haar nog niet wilden vertellen.

Tuurlijk vinden we haar niet direct ontzettend bijzonder door dit. Haar ouders zijn blij en trots op hun kind (lijkt me vrij normaal), maar niet om die gaven natuurlijk. Het komt ook niet heel vaak voor, gelukkig maar.

Negeren lijkt me ook niet goed, maar idd er gewoon mee omgaan zoals altijd, alsof het niets bijzonders is. Dat doen ze nu al.
Oud 29-01-2006, 10:14
Frostbite
Frostbite is offline
Kan best dat dat kind het gewoon gehoord heeft en kinderen zijn vaak niet zo achterlijk als mensen denken en kunnen het ook wel door hebben als iets ze bewust niet verteld wordt.
Citaat:
Doe niet zo naief.
Citaat:
hmmmm schreef op 28-01-2006 @ 13:51 :
Zo hoorde ik eens een verhaal van een kind dat met zijn vader naar de kloosters in Zuid-Limburg ging. Hij was nog nooit in een kerk geweest. Zo gauw ze de kerk binnenstapte rende hij naar Jezus die aan het kruis hing en schreeuwde 'Dat is de koning!'. Nu kan je dit als nonsens opvatten en zeggen, 'Nee, dat is niet de koning, dat is Jezus. Een normale man die symbool staat voor het Christendom', maar je kan hem ook gelijk geven. Hierdoor wordt het kind vertrouwder met zijn eigen onderbewustzijn.
En doe jij al helemaal niet zo naief. Als je een kerk binnenloopt kan zelfs een aap nog zien dat Jezus daar de main character is.
Oud 29-01-2006, 11:31
Boebsie
Boebsie is offline
Wat is een nieuwetijdskind?
Oud 29-01-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 29-01-2006 @ 11:14 :
En doe jij al helemaal niet zo naief. Als je een kerk binnenloopt kan zelfs een aap nog zien dat Jezus daar de main character is.
Inderdaad. Je kunt overal wel wat achter zoeken.

En Boebsie: Google.
Oud 29-01-2006, 14:08
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 29-01-2006 @ 11:14 :
Ik heb zelf nooit gedacht aan Jezus als de koning. Ik zie niet in waarom je dat zou doen.
Bovendien stel ik niet vast dat dit werkelijk uit een vorig leven komt, maar ik sta open voor alle theorien. Door aan te vallen maak je trouwens alleen maar onnodige vijanden die misschien jou visie op het leven wel hadden kunnen overnemen. Iets wat je van het Christendom kan leren.
Mijn post ging erom dat het verstandig is om kinderen vertrouwd te houden met hun eigen denkwijze, door hen bevestiging te geven. Niks zweverigs aan...
Oud 29-01-2006, 14:49
legatus
legatus is offline
Citaat:
Citaat:
lady of the dark schreef op 27-01-2006 @ 21:49 :
Lijkt me een typisch geval van een nieuwetijdskind. Er zijn wel allemaal cursussen hoe je daar mee om moet gaan
Oud 29-01-2006, 16:19
lady of the dark
Citaat:
legatus schreef op 29-01-2006 @ 15:49 :
Even voor de duidelijkheid: Ik was daar sarcastisch. Een kind van drie is er echt niet toe in staat om bewust of onbewust die ouders constant af te luisteren en dat ook nog steeds na te vertellen, op je derde snap je dat echt nog niet allemaal. Die ouders weten echt wel wanneer hun kind slaapt en wanneer niet.

Een nieuwetijdskind is een benaming voor het soort kinderen dat de laatste tijd nogal veel geboren wordt. Ze zijn erg gevoelig en al op jonge leeftijd hebben ze aanleg voor het spirituele. Er wordt een hele hoop aan op gehangen, maar die twee dingen zijn eigenlijk de twee kenmerken die er altijd zijn.
Oud 29-01-2006, 16:20
Daboman
Daboman is offline
Als je slaapt ben je niet meer bij bewustzijn, maar dat wil niet zeggen dat je zintuigen niet meer werken. Als die ouders maar hard genoeg praten, kan zo'n kind best iets hebben opgevangen. Maar het blijft scherp om daar een opmerking over te maken. Het zit wel ergens in je geheugen, maar je moet er maar net aan denken.

Ik denk dat het spreekwoord de muren hebben ook oren (zoiets was het toch? ) hier wel van toepassing is. Ook al kiest zo'n kind niet bewust om af te luisteren, hij kan heus wel wat opvangen. Zelf heb ik ook heus wel eens wat opgevangen als m'n ouders ruzie hadden en ik zat op m'n kamer, of zoiets

Ik geef toe dat het moeilijk te bevatten is, maar je kunt het niet uitsluiten. Dat zou net zo kortzichtig zijn als mensen die zeggen dat het geen energetische verbinding kan zijn. Zulke verklaringen sluit ik zelf eerlijk gezegd trouwens ook niet zo snel uit, als ze niet al te gek zijn.

Laatst gewijzigd op 29-01-2006 om 16:26.
Oud 29-01-2006, 19:02
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 29-01-2006 @ 02:08 :
Maar is het ook beter mogelijk dan de theorie dat er een energetische connectie is tussen kind en ouders?
Zolang dat niet aangetoond is houd ik het op 'nee'.
Oud 29-01-2006, 21:26
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 29-01-2006 @ 12:31 :
Wat is een nieuwetijdskind?
nieuwetijdskinderen
-> new age -> nieuwe hippies -> verzonnen door ouders die willen dat hun kind boven andere kinderen uitsteekt.

Althans mijn visie
Oud 29-01-2006, 21:30
lady of the dark
Citaat:
Daboman schreef op 29-01-2006 @ 17:20 :
Als je slaapt ben je niet meer bij bewustzijn, maar dat wil niet zeggen dat je zintuigen niet meer werken. Als die ouders maar hard genoeg praten, kan zo'n kind best iets hebben opgevangen. Maar het blijft scherp om daar een opmerking over te maken. Het zit wel ergens in je geheugen, maar je moet er maar net aan denken.

Ik denk dat het spreekwoord de muren hebben ook oren (zoiets was het toch? ) hier wel van toepassing is. Ook al kiest zo'n kind niet bewust om af te luisteren, hij kan heus wel wat opvangen. Zelf heb ik ook heus wel eens wat opgevangen als m'n ouders ruzie hadden en ik zat op m'n kamer, of zoiets

Ik geef toe dat het moeilijk te bevatten is, maar je kunt het niet uitsluiten. Dat zou net zo kortzichtig zijn als mensen die zeggen dat het geen energetische verbinding kan zijn. Zulke verklaringen sluit ik zelf eerlijk gezegd trouwens ook niet zo snel uit, als ze niet al te gek zijn.
Nee dat vind ik dan gelijk een veel betere verklaring dan: "dat kind loopt zijn ouders af te luisteren." Maar het blijft bijzonder dat dat kindje die dingen spontaan herhaalt die gezegd zijn terwijl hij/zij sliep...
Oud 29-01-2006, 21:31
lady of the dark
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 29-01-2006 @ 22:26 :
nieuwetijdskinderen
-> new age -> nieuwe hippies -> verzonnen door ouders die willen dat hun kind boven andere kinderen uitsteekt.

Althans mijn visie
Nou, helaas heb je dat soort ouders er wel tussen zitten.
Oud 29-01-2006, 21:33
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 29-01-2006 @ 22:30 :
Nee dat vind ik dan gelijk een veel betere verklaring dan: "dat kind loopt zijn ouders af te luisteren." Maar het blijft bijzonder dat dat kindje die dingen spontaan herhaalt die gezegd zijn terwijl hij/zij sliep...
waarom zou dat niet kunnen? Toen ik jong was luisterde ik mijn ouders ook wel eens af.
Advertentie
Oud 30-01-2006, 00:57
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 29-01-2006 @ 15:08 :
Ik heb zelf nooit gedacht aan Jezus als de koning. Ik zie niet in waarom je dat zou doen.
Een van de eerste plaatjes die je vind als je op google naar 'church' zoekt. Klik. Jezus heeft over het algemeen een vrij prominente plaats.
Citaat:
Bovendien stel ik niet vast dat dit werkelijk uit een vorig leven komt, maar ik sta open voor alle theorien. Door aan te vallen maak je trouwens alleen maar onnodige vijanden die misschien jou visie op het leven wel hadden kunnen overnemen. Iets wat je van het Christendom kan leren.
Ik vind het gewoon een slecht voorbeeld voor je reincarnatie theorie. Als je mensen van jouw visie op het leven wil overtuigen moet je met betere voorbeelden komen. Iets wat je van mij kan leren.

Citaat:
Mijn post ging erom dat het verstandig is om kinderen vertrouwd te houden met hun eigen denkwijze, door hen bevestiging te geven. Niks zweverigs aan...
Over dat deel heb ik dan ook niets gezegd.
Oud 30-01-2006, 02:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 29-01-2006 @ 17:19 :
Een nieuwetijdskind is een benaming voor het soort kinderen dat de laatste tijd nogal veel geboren wordt. Ze zijn erg gevoelig en al op jonge leeftijd hebben ze aanleg voor het spirituele. Er wordt een hele hoop aan op gehangen, maar die twee dingen zijn eigenlijk de twee kenmerken die er altijd zijn.
Heeft dat gewoon te maken met de opvoeding van tegenwoordig.
Oud 30-01-2006, 05:06
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 30-01-2006 @ 01:57 :
Ik vind het gewoon een slecht voorbeeld voor je reincarnatie theorie. Als je mensen van jouw visie op het leven wil overtuigen moet je met betere voorbeelden komen. Iets wat je van mij kan leren.
Offtopic: Ik voel niet echt een drang om mensen te overtuigen van mijn mening. Bovendien zijn mijn eigen overtuigingen meestal gebaseerd op ervaring en beperkt het uitleggen in woorden mijn visie te erg.
Je hebt wel een punt trouwens. Ik denk vaak niet lang genoeg na over hoe ik iets moet brengen en of ik goede voorbeelden gebruik.
Oud 30-01-2006, 09:33
lady of the dark
Citaat:
Vice schreef op 30-01-2006 @ 03:01 :
Heeft dat gewoon te maken met de opvoeding van tegenwoordig.
Ook. Maar toch is het opvallend dat je pakweg vijftig jaar geleden nooit iets over dat soort kinderen hoorde. Nou werd er toen ook wel heel anders mee omgegaan, maar toch...
Oud 30-01-2006, 09:53
Anetj
Anetj is offline
Als ik het zo lees op google en in dit topic.. zou ik zelf ook wel een nieuwetijdskind kunnen zijn
Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Oud 30-01-2006, 10:15
hmmmm
hmmmm is offline
Tegenwoordig moet alles een naam hebben
Oud 30-01-2006, 11:01
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Zo'n nieuwetijdskind lijkt veel op iemand die hoogsensitief is. Dat is alles behalve speciaal.
Oud 30-01-2006, 12:39
JCG
JCG is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 30-01-2006 @ 10:33 :
Ook. Maar toch is het opvallend dat je pakweg vijftig jaar geleden nooit iets over dat soort kinderen hoorde. Nou werd er toen ook wel heel anders mee omgegaan, maar toch...
vroegah,
was je gewoon druk, nu heb je ADHD
was je dom, nu ben je hyper intelligent en daarom kan je niet mee komen
was je een huilbaby, nu ben je een nieuwtijdskind
Oud 30-01-2006, 12:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik bedoelde meer dat kinderen tegenwoordig anders worden opgevoed. Kinderen hebben een andere kijk op de wereld en ik heb het idee dat volwassenen daar tegenwoordig veel meer open voor staan.
Oud 30-01-2006, 16:44
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
JCG schreef op 30-01-2006 @ 13:39 :
vroegah,
true
Oud 30-01-2006, 17:40
Boebsie
Boebsie is offline
Nieuwetijdskind, naah ik geloof er niet zo in.
Kinderen van tegenwoordig zijn misschien wat wijzer, heeft idd vooral met opvoeding te maken. Vroeger was een ouder de baas dat is nog steeds zo uiteraard, maar een kind krijgt tegenwoordig veel meer de ruimte om weerwoord te geven.
Hedendaagse kinderen voel zich meer gelijke met volwassenen, waardoor ze spontaner en wijzer uit de hoek komen.
Oud 30-01-2006, 20:41
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
hint: misschien is dat omdat het een recente uitvinding is van handelaars in tweedehands spirituele waren om mensen wijs te maken dat ze iets bijzonders zijn
Oud 31-01-2006, 14:30
Daboman
Daboman is offline
Vroeger had je geen internet

Waarschijnlijk hoorde je er vroeger veel minder van, omdat de media vroeger veel minder ontwikkeld waren. Het aantal natuurrampen schijnt namelijk ook "toe te nemen". Maar ik ben van mening dat men tegenwoordig domweg beter geinformeerd is. Nouja misschien niet direct beter, omdat er bijv op internet ook veel valse informatie te vinden is, maar in ieder geval wel meer.

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 14:32.
Oud 02-02-2006, 23:11
SilverBlue
SilverBlue is offline
ik lees dit nu zo.

als mijn vriend slaapt en ik praat tegen hem praat hij gewoon terug . dus hij hoort mij wel zelfs al slaapt hij.

nu onthoud hij nooit wat hij droomt/zegt (of hij wil het niet onthouden)
maar dat terzijde

mischien onthoud dit meisje wel wat zij in haar onderbewustzijn hoort.
Oud 03-02-2006, 12:29
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
JCG schreef op 30-01-2006 @ 13:39 :
vroegah,
wat Frostbite zegt
Oud 04-02-2006, 16:04
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 27-01-2006 @ 21:04 :
Kennissen van mij hebben een kindje van drie jaar oud. Het meisje maakt af en toe rare opmerkingen en zegt dingen die ze helemaal niet kán weten. Zo vraagt ze soms iets, naar wat besproken is toen zei sliep en ze daar dus niks vanaf kon weten. Of ze maakt een opmerking over iets wat haar bewust niet verteld is.

Beetje weird, vooral omdat ze zo jong is. Nou zitten hier vast veel mensen die hier verstand van hebben. Dus, heeft iemand misschien een verklaring of weet je er iets anders zinnigs over te zeggen?

We kunnen er bijv. gewoon geen aandacht aan schenken, maar zijn er ook andere alternatieven hoe we hier mee om kunnen gaan?
Zat ze echt in een andere kamer buiten gehoorbereik? En is ze niet s'nachts uit bed komen wandelen?
Zoja dan heeft ze miss. lucide (voorspellende, heldere-->dacht ik tenminste dat dat betekende) dromen of treedt ze tijdens haar slaap uit haar lichaam, waardoor ze de mensen in de kamer kan zien zitten en horen.
Oud 10-02-2006, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-02-2006 @ 17:04 :
lucide (voorspellende, heldere-->dacht ik tenminste dat dat betekende)
Ik weet het niet zeker, maar dat betekend toch dat je in je dromen zelf kan bepalen wat je doet?
Oud 11-02-2006, 10:25
Verwijderd
Zoek er niet zo veel achter, dat kind heeft gewoon een keer iets opgevangen.
Oud 19-02-2006, 21:11
Dashja
Dashja is offline
http://nieuwetijdskinderen.startkabel.nl/

Liefs,
Dashja
Oud 19-02-2006, 22:49
Verwijderd
Kinderen zijn slimmer dan je denkt. Ook veel makkelijker. Vráág het kind zelf hoe ze het weet. Du'h.
Oud 27-02-2006, 16:28
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 19-02-2006 @ 23:49 :
Kinderen zijn slimmer dan je denkt. Ook veel makkelijker. Vráág het kind zelf hoe ze het weet. Du'h.
Oud 27-02-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 27-02-2006 @ 17:28 :
Advertentie

Regels voor berichten