Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat de wegen hobbelig en slecht zijn is niet zo'n probleem. Sterker nog, als dat niet zo zou zijn klopt de hele 'tibet-experience' niet ![]() Tegelijkertijd vind ik het zoals jij al zegt toch een plek waar je geweest moet zijn. Tsja, ik vind het moeilijk...
||
Citaat:
Ik zou je eerder aanraden : ga via kathmandu, vliegtuig naar lhasa en aan basiskamp van mount everest , vandaar is het maar uur of 5 naar kathmandu terug, zo heb je de "weg" experience, maar is het geen 7 - 8 dagen. Doe dan liever de grote 'bekendere' steden...
|
Tibet is gevarieerd, maar ook erg vuil geworden. Je bent waarschijnlijk op de hoogte van de speciale permits die je nodig hebt hier en daar, dat wordt een pain in je ass. Ik hoorde onlangs dat mensen niet alleen hun wagen moesten huren maar er ook verplicht een gids bij moesten nemen. Rond Sichuan kan je wel op je eentje.
![]() Ik weet niet hoe gedateerd de informatie hierop is, maar wie weet vind je hier nog wat antwoorden, beetje vage site wel. www.alphalink.com.au/~dawa/traveltb.htm De vraag is wel beetje wat je verder nog allemaal wat doen, toen ik er was deed ik het als onderdeel van een himalayatrip, dus het 'echte' china heb ik dan weer gemist. 8 dagen en alle moeite erbij is veel waard uiteindelijk...
||||
Citaat:
![]() Vanuit Golmud is het de kortste afstand naar Lhasa? Of zijn er nog andere plaatsen (met treinstation) aan de grens van Tibet vanwaar het korter is? Citaat:
Citaat:
Ik wist inderdaad dat je héél veel moet drinken, maar wat is hier eigenlijk de reden van? Waarmee helpt dat water jou in je lichaam?
||
Citaat:
||
Citaat:
*Tibet - Nepal : Ja, gewoon je visa goed regelen. *Tibet - India: Opletten. Je kan langs twee kanten gaan maar het zijn allebei tricky gebieden (vind ik). Links door Jammu & Kashmir of rechts via die vreemde Indiase uitloper (http://www.hicomind.org.nz/img/india_map.gif). Dat laatste is te doen maar je komt in moeilijk bereisbaar gebied (vind ik persoonlijk), het beste zou dan zijn om via darjeeling of arunachal te reizen, en afhankelijk van de actualiteit een heleboel plaatsen te mijden. Tenzij je privévervoer of lokale vluchten kunt gebruiken. Het allerbeste is via Nepal gaan. Dit is beetje vaag antwoord, als ik het zo overlees, indien je het wat concreter wilt zeg maar en zo ![]() (Jammu & Kashmir, Bihar, West-Bengal, Arunachal Pradesh, Nagaland en Assam zijn restricted areas en/of nogal tricky reisgebied.)
|
|
|