Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 17:15
boki
boki is offline
binnenkort moet ik een PET scan ondergaan. Wie heeft hier ervaring mee? Het lijkt me nogal eng...vooral ook omdat er iets radioactiefs wordt ingespoten.

Hoe voelt het aanbrengen van een infuus eigenlijk, ik ben daar als de dood voor!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 18:30
Bloem
Bloem is offline
Van het inspuiten van die vloeistof merk je als het goed is niks. Een infuus kan een beetje naar zijn, ze prikken een naald met een buisje in een ader en die naald trekken ze dan terug zodat het buisje in die ader achterblijft. Dat klinkt erger dan het is, maar zo werkt het principe Ik heb heel veel infusen gehad en mij doet het niks meer, maar er zijn ook mensen die het wel vervelend vinden. Probeer om je te concentreren op je ademhaling, dan merk je er het minste van.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 18:51
squat
squat is offline
Infuus... het prikt een beetje. Net als elke andere prik. Niets om je zorgen over te maken dus.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 19:28
Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb geen ervaring met infusen en PET-scans, maar ik zou niet bang zijn voor dat radioactief spul. Dat kan nooit schadelijk zijn voor je lichaam, anders zouden ze het echt niet gebruiken bij een onderzoek.
Oud 27-02-2006, 19:33
Estar
Estar is offline
Ik heb 1 keer een infuus gehad waar ik helder bij was, ze deden dat in mijn rechterhand op een rare plek aan de onderkant van mijn duim (van bovenaanzicht) dit was echt een vervelend gevoel, ik dacht dat ik door de grond ging, en het heeft de hele tijd pijn gedaan( had ik bij de operaties waarbij ik een kapnarcose kreeg niet, daar voel je niks van en ook niet bij het uithalen want dat is net bloedprikken) normaal gesproken is dat niet wat ik van andere had gehoord

Ik heb wel een keer van dat radioactieve spul gekregen maar dat deden ze direct in mijn arm spuiten, en niet met een infuus, dus waarschijnlijk krijg je dat niet, maar ze kwamen met een kei grote spuit aan, en met groot bedoel ik ook groot en er zat een lange slang aan met daaraan een naald.
Het zetten deed helemaal geen pijn( ik was in die tijd als de dood voor naalden dus elk prikje was een hel voor me ) maar het viel echt mee.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 19:29
black pear!
black pear! is offline
Ze spuiten maar een klein beetje radioactieve stof in. Is niet schadelijk voor je lichaam. Het ligt er natuurlijk aan wat voor een stof je ingespoten krijgt, maar je voelt er niet veel van als ze het er in spuiten.

Regels voor berichten