Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ikzelf zou weigeren een vreemde op mijn kortingskaart (OV) mee te laten reizen. Als je de gok neemt om geen geldig kaartje te kopen, dan moet je de boete ook maar betalen als je gepakt wordt. Eigen schuld dikke bult. Reizen kost nou eenmaal geld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dat betekent dus het hele jaar door voor zo'n 40 euro gratis 1e klas reizen. Heerlijk als je in je eentje bent, stoel achteruit, muziekje op ![]() ![]() |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vroeger werkte ze bij RailInfrabeheer. Ga je nu mij(n moeder) afkraken als de trein vertraging heeft? ![]() Zou ook wel duurder kunnen zijn trouwens... |
![]() |
||
Citaat:
Mijn vriend moet elke maand voor zijn werk een (tweede klas) maand-net-kaart kopen. (Dus onbeperkt met de trein). Die dingen zijn 300 euro per maand! Dus 3000 euro op jaarbasis! En jij betaalt maar 40 euro? En ook nog eens voor eerste klas? ![]()
||
Citaat:
Mijn pa werkt bij NSR en ik heb het hele jaar vrij reizen voor ongeveer 140 euro per jaar.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het wel eens uitgerekent. Retour Utrecht (school) vanaf huis kost me ongeveer 5 euro per keer aan benzine. Ik reis 4 dagen heen en weer. Als ik geen ov had, zou een maandtrajectkaart me 122,60 kosten, excl. de kosten voor de bus die ik in Utrecht ook nog moet nemen. 16 dagen per maand a 5 euro is slechts 80 euro. Dan blijft er dus nog €42,60+ de buskosten a €35,10 per maand over ten opzichte van OV. Van die bijna 80 euro die ik buiten de benzinekosten om over houdt, zou ik echt RUIMSCHOOTS het extra onderhoud e.d. aan m'n auto kunnen betalen. Parkeren is gratis, en in de spits is de totale reistijd met het OV ongeveer gelijk aan de reistijd met de auto. En als je met meerdere personen kan reizen, is het natuurlijk helemaal winst als je met de auto gaat. Als je er vanuit gaat dat de treinreiziger alleen reist en nu geen auto heeft, dan is autorijden wel duurder, want dan moet je ook de verzekering, wegenbelasting en een flinke hoeveelheid afschrijving meetellen. 't is dus dat ik OV heb, anders ging ik lekker met prive-vervoer. Hoef je tenminste niet te staan in een benauwde treincoupe. Tja, 't is een beetje off-topic, maar ontopic had ik al gereageerd. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Studenten-ov-kaarten zijn het probleem niet, daar wordt fikse winst mee geboekt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben er in mijn berekening van uitgegaan dat de auto zelf zowieso al in bezit is, behalve voor woon-werk(school)verkeer kun je een auto tenslotte ook voor andere zaken gebruiken. Dit heb ik in mijn vorige post ook al aangegeven. Na aftrek benzinekosten blijft er 80 euro per maand over, 77.70 om percies te zijn. Dat is 777,- euro per jaar (2 maanden zomervakantie). Met dat bedrag kan ik in mijn geval het extra bedrag aan onderhoud (1 kleine beurt per jaar plus wat kosten voor eerdere vervanging van onderdelen) en evt hoger kilometrage verzekering ruimschoots betalen. Een kleine beurt bij een goede garage kost pakweg 150 euro, de extra verzekeringskosten volgen de online berekening van mijn verzekeraar nog 65 euro. Ik verwacht niet dat ik door die paar kilometers extra per jaar meer dan 550 euro extra aan onderdelen+montage kwijt ben. Afschrijving door de extra kilometers is bij een wat oudere auto (vanaf ca. 8 jaar) te verwaarlozen, tenzij de kilometerstand op dit moment belachelijk laag is. Kosten voor APK en wegenbelasting blijven exact gelijk. Wat betreft boetes... die laat ik buiten beschouwing. OV is in mijn geval dus (iets) duurder EN ook langzamer als vervoer per eigen auto, als ik geen ov-kaart had gehad. Reizen is dus duur, ook per OV. Maar dat neemt niet weg dat ik anderen van mijn kortingskaart zou laten prifiteren. OV moet je tenslotte ook het een en ander voor doen, 't is niet zo dat je die zomaar krijgt. Anderen mogen dus ook wel wat moeite doen voor hun treinkaartje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
En rejse till København H af deadlock met de trein Verwijderd | 21 | 15-10-2007 12:45 | |
Werk, Geld & Recht |
Trein boete???? Adrenaline | 52 | 18-12-2006 11:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis. Ieke | 0 | 07-08-2005 13:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het verband tussen agressie in de trein en het controleren van de kaarten. basje | 89 | 19-05-2003 20:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zaterdag 21 december toch weer geen gratis treinen (CAO = overeengekomen) dystopia | 48 | 26-12-2002 16:19 | |
De Kantine |
Koop jij altijd een kaartje als je met de trein reist? Verwijderd | 68 | 18-08-2002 21:36 |