Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2006, 10:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik had vroeger twee hele goedkope speakertjes voor mijn pc gekocht. Er stond op de doos dat ze o.a. geschikt waren voor de pc. Toen ik ze aansloot, begon mijn monitor echter een heel eigen leven te leiden, en puntje bij paaltje heb ik uiteindelijk maar een verlengkabeltje voor mijn koptelefoontje gekocht. Nu wil ik toch weer aan speakertjes beginnen omdat ik zo'n ddr-mat heb gekocht en het is een beetje vervelend dansen met koptelefoontjes die dan elke 5 sec. uit m'n oor vallen
Nou vroeg ik me af welke speakers wel iets van shielding hebben, aangezien ik niet echt veel ruimte heb en ze dus niet uit de buurt van m'n monitor kan zetten. Ik dacht eerst dat elke pc-speaker dat wel had, maar mijn eerste speakertjes hebben dus het tegendeel bewezen
Oud 28-02-2006, 10:50
J-roenn
J-roenn is offline
waarschijnlijk helpt t al als je je boxjes niet direct naast je monitor zet. verder zijn boxjes van creative en logitech wel van goede kwaliteit, en heb ik ook nog nooit problems mee gehad metmmagnetiche velden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 10:58
Verwijderd
Wat je nu goed kan doen, als tijdelijke oplossing, is de speakers 'bekleden' met aluminiumfolie. Het lijkt een beetje raar, maar het werkt perfect, alleen moet je dan zorgvuldig werken.
Zowel de speakers als het deel van de monitor waar ze tegenaan staan, maar let erop dat je de ventilatie van de (crt?) monitor niet uitzet.

Het is een goedkopere oplossing dan opnieuw speakers kopen.

Edit: Uiteraard kan je ook de boxen iets verder verplaatsen. Als de kabel hiervoor te kort is, kan je een zeer goedkoop verlengingskabeltje kopen en het zo verlengen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 14:41
Verwijderd
aluminium folie + een CRT kan interessante effecten geven..

http://sci-toys.com/scitoys/scitoys/.../electro4.html
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 16:46
Verwijderd
Citaat:
red5 schreef op 01-03-2006 @ 15:41 :

omg, dat is nog best gaaf om als wekker te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 10:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
heb nu speakertjes van philips met magnetic shielding, en alles doet het prima

Ik kon trouwens mijn boxjes niet uit de buurt van m'n monitor plaatsen wegens ruimtegebrek
Oud 02-03-2006, 10:15
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
red5 schreef op 01-03-2006 @ 15:41 :

weet je wat ook leuk is? een koelkastmagneetje op het scherm! Dat deed ik een keer toen ik klein was ("kijk pap, wat een mooie kleurtjes ik heb gemaakt!") en mijn vader verschoot toen zelf ook meteen van kleur
Oud 03-03-2006, 00:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Leuk, totdat die vlekken blijven zitten! Ik vond het minder gaaf toen iemand dat deed bij mijn scherm tijden terug.
Oud 06-03-2006, 13:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-03-2006 @ 01:36 :
Leuk, totdat die vlekken blijven zitten! Ik vond het minder gaaf toen iemand dat deed bij mijn scherm tijden terug.
Daarom was m'n vader er dus ook niet echt blij mee, maar het was z'n eigen schuld. Ik zat net in zo'n fase waarin ik in alle kastjes klom, bierviltjes door het hele huis verstopte, enz. Niet erg slim om zo'n nieuwschierige peuter langer dan 0.5 seconden de rug toe te keren
Oud 06-03-2006, 15:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Reageren

Regels voor berichten