Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2005, 13:45
the tourist
the tourist is offline
Ik wil een nieuwe digitale camera gaan kopen, maar ik twijfel tussen deze twee. Over de Ixus 40 heb ik iets meer positieve dingen gelezen en hij is mooier, maar is hij het ook echt waard om €60 extra aan uit te geven? Ik heb een paar keer gelezen dat de Powershot A520 vrij traag is, maar niet iedereen schijnt daar last van te hebben. Verder wordt deze camera ook redelijk positief beoordeeld, heb ik het idee.

Ik kom er gewoon niet echt uit en ik hoop dat mensen er hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2005, 14:51
]{ing
]{ing is offline
Het zijn allebei geen 'slechte' toestellen. Voordelen van de A520 tov de Ixus zijn zoombereik en manuele focus.
De Ixus is wel een heel erg compact toestel. Echt handig wanneer je impulsief foto's neemt en niet constant met een camera wilt lopen. Imho nette beeldkwaliteit en prettig menu, tevens 2" scherm.

Deze Ixus 40 is wel ietsje slechter dan de Ixus 430. Die was wat dikker en daarom kon er een nog wat betere lens in. De 430 is overigens nog wel te koop, maar niet voor minder dan 435 euro.

De Ixus maakt gebruik van accu's ipv batterijen. Dit vind ik zelf een groot pluspunt, accu's gaan (oa) langer mee.

Bekijk deze link sowieso eens, bij de reviews staan ook test afbeeldingen om te vergelijken:

http://www.dpreview.com/reviews/comp...sd300&show=all

En tenslotte; bij Bol.com (ja die verkopen ook camera's tegenwoordig..) staan beide toestellen voor een redelijke prijs te koop. Veel 'gewone' fotozaken verkopen de Ixus 40 voor de winkelprijs, 269 euro.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 14:52
Verwijderd
> g&e
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 17:13
Guissie
Guissie is offline
Canon Powershot.
Oud 17-12-2005, 17:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Guissie schreef op 17-12-2005 @ 18:13 :
Canon Powershot.
Onderbouwing?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 17:54
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
]{ing schreef op 17-12-2005 @ 15:51 :
Het zijn allebei geen 'slechte' toestellen. Voordelen van de A520 tov de Ixus zijn zoombereik en manuele focus.
De Ixus is wel een heel erg compact toestel. Echt handig wanneer je impulsief foto's neemt en niet constant met een camera wilt lopen. Imho nette beeldkwaliteit en prettig menu, tevens 2" scherm.

Deze Ixus 40 is wel ietsje slechter dan de Ixus 430. Die was wat dikker en daarom kon er een nog wat betere lens in. De 430 is overigens nog wel te koop, maar niet voor minder dan 435 euro.

De Ixus maakt gebruik van accu's ipv batterijen. Dit vind ik zelf een groot pluspunt, accu's gaan (oa) langer mee.

Bekijk deze link sowieso eens, bij de reviews staan ook test afbeeldingen om te vergelijken:

http://www.dpreview.com/reviews/comp...sd300&show=all

En tenslotte; bij Bol.com (ja die verkopen ook camera's tegenwoordig..) staan beide toestellen voor een redelijke prijs te koop. Veel 'gewone' fotozaken verkopen de Ixus 40 voor de winkelprijs, 269 euro.
Ok. Maar je weet niet iets over de traagheid van de Powershot? Dat lijkt mij namelijk wel een nadeel. Die ixus 430 wordt me iets te duur en ik was inderdaad al van plan een van de camera bij bol.com te kopen.

Citaat:
Guissie schreef op 17-12-2005 @ 18:13 :
Canon Powershot.
En waarom?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:03
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
the tourist schreef op 17-12-2005 @ 18:54 :
Ok. Maar je weet niet iets over de traagheid van de Powershot? Dat lijkt mij namelijk wel een nadeel. Die ixus 430 wordt me iets te duur en ik was inderdaad al van plan een van de camera bij bol.com te kopen.
Ik heb zelf geen ervaring met dit model Powershot, alleen de S80 en Pro1 maar dat zijn prijzige modellen. Ik kan dus alleen wat uit de specificaties afleiden, daaruit blijkt wel dat de A520 minder afbeeldingen per seconden kan verwerken (en dus is ie ook trager?). In de review staat iig het volgende over de A520:

Conclusion - Cons
High noise at ISO 400
Focus can be slow - especially at the long end of the zoom
Flash recycle way too slow
Minimum two-second shot-to-shot time
Slow start-up
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 01:50
bamiPoep
bamiPoep is offline
ixus, omdat ie mooier/kleiner/sexier is

ik zou als ik jou was doorsparen en lumix fx9 kopen
Oud 20-12-2005, 18:14
tandenborstel
tandenborstel is offline
Ik heb een A520. Dit toestel heeft wat meer handmatige instelmogelijkheden zoals handmatig scherpstellen, makkelijk andere F of sluitertijd (tot 15 sec.) instellen, etc.. Kortom, als je het leuk vindt om een beetje met dit soort dingen te experimenteren, zou ik deze camera nemen.

Als je gewoon een camera wilt die klein is en waarmee je gewoon snel plaatjes wilt schieten en meer niet, zou ik voor de ixus gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 15:23
the tourist
the tourist is offline
Ik heb de A520 besteld (bij bol.com). Vooral doordat ik de ixus door het formaat wat te weinig grip vond hebben en die handmatige instelmogelijkheden van de A520 me toch wat handiger leken.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 20:56
Verwijderd
Ik heb zelf een oude canonpowershot, maar ik vind een groot voordeel dat ze zo lekker makkelijk in gebruik zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 23:48
Nocturnal
Nocturnal is offline
Toevallig heb ik gister net een A520 gekocht, bij een PC zaak voor €185,- Hij voldoet me tot nu toe erg goed, ik heb voor de A520 gekozen om verschillende redenen, hij werkt op twee penlite's, je kunt handmatig het diafragma, sluitertijd en de focus instellen, hij is erg snel (behalve na gebruik van de flits) en hij is niet duur.

Ik weet niet hoe goed je duits is, maar de kans is groot dat je er een duitstalige handleiding bij krijgt, dat is wel een beetje een nadeel. Gelukkig heb ik de handleiding nog niet nodig gehad!
Oud 31-12-2005, 10:10
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 31-12-2005 @ 00:48 :
hij is erg snel (behalve na gebruik van de flits)
beetje tegenstrijdig:

'Focus can be slow - especially at the long end of the zoom
Slow start-up'
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 12:03
Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
]{ing schreef op 31-12-2005 @ 11:10 :
beetje tegenstrijdig:

'Focus can be slow - especially at the long end of the zoom
Slow start-up'
ik weet niet waar je dat vandaan haalt, dat slaat helemaal nergens op! Tussen het aandoen en je eerste foto maken zit ongeveer 2 seconden, en tussen de foto's zit ook amper een seconde. Ik vind hem erg snel!
Oud 13-01-2006, 20:31
Kali
Kali is offline
veel hangt ook af van de media die je gebruikt,
hoe trager de sd kaart, hoe trager de verwerking...

TDA
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 04-01-2006 @ 13:03 :
ik weet niet waar je dat vandaan haalt, dat slaat helemaal nergens op! Tussen het aandoen en je eerste foto maken zit ongeveer 2 seconden, en tussen de foto's zit ook amper een seconde. Ik vind hem erg snel!
www.dpreview.com

Ik heb geen ervaring met dat type toestel, maar erg snel is zeker wat anders.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 11:53
Bruut
Bruut is offline
Ik heb zelf een Ixus 430! Geweldig ding

Batterijen gaan super lang mee en de fotos zijn perfect! Handig te bedienen en compact
Oud 17-02-2006, 12:05
solemio
solemio is offline
Heb net powershot gekocht.
Bijgeleverde batterijen werkten een kwartier.
Nieuwe d'r in.
Werkten een uur.
Heb ik dat weer???........of is dit een bekend euvel?
Oud 17-02-2006, 18:38
ILUsion
ILUsion is offline
Voor zover ik weet mag zoiets niet voorvallen (behalve bij echt oude toestellen, mijn oude Kodak DC215 ging maar enkele foto's mee zelfs op 1600mAh (wat toen de sterkste batterijen op de markt waren)).

Tegenwoordig heb je batterijen van 2500 mAh, daarmee zou je camera toch wel vrij lang moeten meegaan als je er mee weet om te gaan: als je constant je fotochip (= het schermpje laten opstaan in de modus waarin je fotos/filmpjes kan opnemen), dan slurpt een camera inderdaad gigantisch veel energie. Ook andere factoren spelen mee: het gebruik van de flash bijvoorbeeld. Daar kun je natuurlijk amper in snoeien. Zoals ik reeds zei: koop goede batterijen: 2300 mAh of 2500 mAh zijn zeer zeker aan te raden; gewone batterijen die je in de meeste winkels ziet liggen aan de kassa geven slechts 750 mAh. Onder de sterkere batterijen staan die van GP (groen en oranje gekleurd) bekend, maar ook andere merken zijn bruikbaar als er expliciet opstaat welke elektrische lading ze kunnen geven (Hema heeft er bijvoorbeeld ook, als ik me niet vergis; en voor een veel zachter prijsje dan die van GP).

Zelf heb ik een PowerShot A95; en daar is het handig om het schermpje toe te klappen als je hem niet gebruikt: je camera is klaar voor gebruik, maar gebruikt niet zo veel energie als bij volledig gebruik. Ik doe met die batterijen toch wel meer dan een hele dag (natuurlijk niet continue schermpje aan en foto's trekken); maar een uur is bar weinig inderdaad; iets zit daar dus niet goed.
Oud 17-02-2006, 21:41
Verwijderd
Als je in die prijscategorie & aantal megapixels & grootte kijkt, dan kan ik zeker ook naar de casio exilim z500. Heb hem zelf en ben zeer tevreden, mede door de batterij (500 foto's op één keer laden) heldere en grote scherm (6,9 cm diagonaal) zeer snelle opstarttijd en gelikte uiterlijk & grootte voor mij een perfecte keus.

Enkele foto's:

Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:09
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je hebt je keuze al gemaakt, maar ixus 40/50/55 is zeker een aanrader. snel, compact, goede kwaliteit foto's, goede mogelijkheden, interessant uiterlijk en bediening, scherpe en goede belichting, goed lcdscherm, en vooral snél. plus een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Citaat:
tandenborstel schreef op 20-12-2005 @ 19:14 :
Als je gewoon een camera wilt die klein is en waarmee je gewoon snel plaatjes wilt schieten en meer niet, zou ik voor de ixus gaan.
dat zou ik andersom zeggen. de ervaringen die ik heb met powershot (oude serie; ook zeker niet over te klagen) is dat die juist meer een familiereunie-camera is. echte hobbycamera's gaan natuurlijk over andere prijsklassen, maar de ixus dingt toch aardig mee.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 21:04
paco de taco
paco de taco is offline
Als je door het zoekertje kijkt als je foto's maakt en het lcd schermpje dus uit laat gaan je batterijen zoiezo veel langer mee en je kunt je camera stiller houden waardoor je weer iets mooiere foto's kunt maken..
Oud 04-03-2006, 17:00
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
the tourist schreef op 17-12-2005 @ 18:54 :
En waarom?
De simpelheid van de camera.
Foto's van zeer hoge kwaliteit.
Reageren

Regels voor berichten