Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2011, 15:26
liiiselooot
liiiselooot is offline
hoi,
wat is cvs? ik weet dat het staat voor Chronisch VermoeidheidsSyndroom, maar voor de rest?
is het echt erg? kan je er van dood gaan??
groetjesss
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 15:39
mathfreak
mathfreak is offline
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Chronis...dheidssyndroom
Oud 26-11-2011, 16:11
liiiselooot
liiiselooot is offline
bedankt maar ik had wikipedia al helemaal doorgelezen...
ik wil eigelijk gwn weten of het erg is of dat het erge gevolgen heeft...
groetjess
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 16:11
bambambam
bambambam is offline
http://www.me-cvsvereniging.nl/mecvs...ensverwachting

''Annet Whittemore laat een ernstige boodschap achter op Youtube: ‘ME/CVS-patiënten gaan gemiddeld 25 jaar eerder dood dan ‘normale´ mensen´.

Whittemore is de oprichter van het Annet Whittemore Peterson Institute, een neuro-immunologisch instituut in Reno, Nevada (VS). De doodsoorzaak van de ME/CVS-patiënten is veelal kanker, hartfalen of suïcide. Overigens was het suïcidepercentage hoger dan in vergelijkbare bevolkingsgroepen. Whittemore verwijst naar een onderzoek van prof. Jason uit 2006 waaruit deze resultaten naar voren komen. Meer onderzoek is nodig, want dit kleinschalige onderzoek aan de hand van zogenaamde 'memorial lists' (lijsten van overledenen en hun doodsoorzaken) kent methodologische beperkingen en is wellicht niet helemaal compleet of representatief.

Whittemores instituut zal ook vertegenwoordigd zijn op het congres ‘Invest in ME´ (23/5/2008) in Londen in de persoon van moleculair bioloog dr. Judy Mikovits. Tijdens het congres staan het bestaan van subgroepen binnen ME/CVS en de behandeling ervan centraal. Ook prof. Jonathan Kerr, de genonderzoeker die onlangs zeven subgroepen ME/CVS-patiënten heeft onderscheiden, zal daar van de partij zijn.''

Hieruit blijkt van wel maar ik zou eerst goede research doen want op internet kun je niet alles vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 18:23
liiiselooot
liiiselooot is offline
Citaat:
http://www.me-cvsvereniging.nl/mecvs...ensverwachting

''Annet Whittemore laat een ernstige boodschap achter op Youtube: ‘ME/CVS-patiënten gaan gemiddeld 25 jaar eerder dood dan ‘normale´ mensen´.

Whittemore is de oprichter van het Annet Whittemore Peterson Institute, een neuro-immunologisch instituut in Reno, Nevada (VS). De doodsoorzaak van de ME/CVS-patiënten is veelal kanker, hartfalen of suïcide. Overigens was het suïcidepercentage hoger dan in vergelijkbare bevolkingsgroepen. Whittemore verwijst naar een onderzoek van prof. Jason uit 2006 waaruit deze resultaten naar voren komen. Meer onderzoek is nodig, want dit kleinschalige onderzoek aan de hand van zogenaamde 'memorial lists' (lijsten van overledenen en hun doodsoorzaken) kent methodologische beperkingen en is wellicht niet helemaal compleet of representatief.

Whittemores instituut zal ook vertegenwoordigd zijn op het congres ‘Invest in ME´ (23/5/2008) in Londen in de persoon van moleculair bioloog dr. Judy Mikovits. Tijdens het congres staan het bestaan van subgroepen binnen ME/CVS en de behandeling ervan centraal. Ook prof. Jonathan Kerr, de genonderzoeker die onlangs zeven subgroepen ME/CVS-patiënten heeft onderscheiden, zal daar van de partij zijn.''

Hieruit blijkt van wel maar ik zou eerst goede research doen want op internet kun je niet alles vertrouwen.
dankjewel en k heb nog een vraag er over
mensen met cvs hebben dus meer kans op kanker?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 09:14
Verwijderd
De doodsoorzaak van mensen zonder ME/CVS is ook meestal kanker of hartfalen, dus dat zegt niets.

CVS is een term die gebruikt wordt als iemand langdurig last heeft van forse vermoeidheid, vaak met daarbij spierzwakte, zonder dat er een duidelijke oorzaak gevonden kan worden. Er is dus ook niets te zeggen over of het ernstig is, want we weten niet wat de oorzaak is. Waarschijnlijk hebben alle mensen die het etiketje 'CVS' hebben gekregen ook niet allemaal dezelfde oorzaak. Misschien komt het bij sommige mensen door een infectie, bij sommige mensen door een overactieve reactie van het immuunststeem, bij sommige mensen door een burn-out, bij sommige mensen door een genetische afwijking en bij sommige mensen door een combinatie. Maar we weten het dus niet.
Wat we wel weten, is dat het vaker voorkomt bij vrouwen dan bij mannen, en meestal bij mensen tussen de 15 en de 40 jaar, en dat de helft van de mensen met CVS na twee jaar weer een fulltime baan of studie kan doen op het juiste niveau.
Vaak zie je dat mensen CVS krijgen nadat ze een aantal weken flink ziek zijn geweest door een virus, zoals Pfeiffer. Maar waarom krijgen de meeste mensen na een virus geen CVS en deze mensen wel? En waarom krijgen er ook heel veel mensen CVS zonder dat ze een virusziekte hebben doorgemaakt? Dat is nog niet bekend.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 17:05
liiiselooot
liiiselooot is offline
iedereen bedankt om zo snel te reageren
maar wat ik mij nog afvraag is, is cvs nu iets echt erg of niet?
groetjess
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 17:33
Pluis
Pluis is offline
hoe erg cvs is wordt bepaald door hoeveel last je hebt. er zijn mensen met cvs die gewoon werken, maar er zijn er ook die hun bed niet meer uit komen.
Oud 29-11-2011, 17:54
liiiselooot
liiiselooot is offline
Citaat:
hoe erg cvs is wordt bepaald door hoeveel last je hebt. er zijn mensen met cvs die gewoon werken, maar er zijn er ook die hun bed niet meer uit komen.
en kan het dan zijn dat je er nu nog geen last van hebt maar dat het wel nog erger kan worden? en hoe erg kan het dan zijn? kan je er dan uiteindelijk van dood gaan??
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 19:25
Pluis
Pluis is offline
voor zo ver we weten is cvs niet dodelijk, maar we weten natuurlijk ook niet hoe mensen het krijgen.
er zijn bijvoorbeeld ook mensen die beweren dat cvs helemaal niet bestaat en dat die mensen zich "gewoon" niet zo goed kun inspannen en daarvan snel moe raken, of psychologisch niet helemaal lekker zijn waardoor ze zich zo snel moe voelen.

waarom wil je dit eigenlijk allemaal weten?
Oud 30-11-2011, 17:45
liiiselooot
liiiselooot is offline
Citaat:
voor zo ver we weten is cvs niet dodelijk, maar we weten natuurlijk ook niet hoe mensen het krijgen.
er zijn bijvoorbeeld ook mensen die beweren dat cvs helemaal niet bestaat en dat die mensen zich "gewoon" niet zo goed kun inspannen en daarvan snel moe raken, of psychologisch niet helemaal lekker zijn waardoor ze zich zo snel moe voelen.

waarom wil je dit eigenlijk allemaal weten?
een vriend van mij heeft cvs...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten