Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ja tuurlijk kan het, maar jah, discipline he, de naam zegt het al.....daar moet je discipline voor hebben, ik ben zelf ook nog niet zo heel ver hoor, denk niet dat je hier iemadn met grote krachten en grote klaarheid van geest voor je hebt, maar anyway, de afgelopen 3 jaren ben ik wel echt uit een dal omhooggeklommen.
![]() Laat die emoties komen en gaan en onderken ze, maar laat ze dan weer achter je, je hebt wel helemaal gelijk ********.
|
hmm ik ben zelf ook met een soort gelijk iets bezig pijn, emoties, slaap, honger en meer simpelweg wegfilteren. Het lukt al aardig goed slapen kan ik dagen uitstellen en eten ook wel een dag zonder of een dag veel.
Ik doe mezelf ook vaak pijn om maar gewoon te oefenen er niet op te reageren of er geen lats van te hebben. Ik wil graag me lichaam pushen zonder het te trainen van buiten maar simpelweg met geloof en discipline.
||
Citaat:
![]() Hoe kan ik mijzelf motiveren? Shit,.. moet 5 tentamens (kleine scripties (papers)) maken....da's veel werk.....en heb nog maar een paar weken ![]() Gatara |
![]() |
||
Citaat:
Enneh, het is niet verkeerd om te huilen, te lachen, te schreeuwen en te fluisteren. Zolang je er maar een goede reden voor hebt ![]() Gatara |
![]() |
|
ik ben et met judith2211...volgens mij is et niet egt de bedoeling als mens zijnde om je emoties zeg maar "uit te schakelen"...we hebben emoties, en die zijn nodig...zonder emoties ben je geen levend weze meer maar een machine....nou moet ik wel toegeven dat de emoties af en toe te veel zijn, maar daar is meditatie tog wel goed voor vind ik, kom je weer helemaal tot rust. En je moet emoties ook niet te lang door laten spelen, maar om ze helemaal aan de kant te zetten gaat iets te ver vind ik...
Ff een vraagjuh voor the record; the Comebackkid, wat vind je vriendin ervan dat je je emoties aan de kant zet ? ![]()
|
![]() |
ik zet mijn emoties helemaal niet aan de kant. Ik laat ze komen en onderken ze. Echter, ik laat me er niet door leiden. Neem een emotie als haat, als die sterk opkomt wat doe ik dan? Haat schaadt, probeer dus een oplossing voor het probleem te vinden waar de haat tegen de persoon vandaan komt, maar geef er niet al te sterk aan toe, de emotie is een teken dat je iets moet ondernemen, dat er iets niet goed zit, dat betekend niet dat die emotie gelijk de leidraad van je handelen moet zijn, die haat kan je beter om lachen
![]() sja tuurlijk zijn emoties niet slecht voor je. Maar laat ze komen en gaan, als je een uurtje jezelf klote hebt gevoeld dan is het toch wel weer tijd voor iets anders, je moet tegen die tijd wel weten dat je reden had je klote te voelen, actie ondernemen dus. Gatara, je kan alleen jezelf motiveren, iemand anders kan het niet doen, je moet van jezelf denken dat je veel, zzo niet alles kan oplossen en daar plannen voor maken. Hier gelijk aan beginnen. Waar je door gemotiveerd wordt zijn de resultaten en het hele gevoel uberjhaubt dat je al iets aan het proberen bent i.p.v. voor de tv te hangen of wiet te roken of op de bank te liggen of de hele dag te internetten. ![]() En als je dan echt veel disipline hebt, dan lijkt het wel alsof je licht geeft in het donker en zie je er groter uit dan je eigenlijk bent, je ziet wel eens van die lui rondlopen. MACHT!
|
![]() |
trouwens; neem jezelf niet al te serieus, als je aan jezelf bepaalde negatieve eigenschappen toedicht zoals: " Ik stel altijd alles uit, en dan gaat het helemaal niet goed meer." Dan gaat die gedachte een eigen leven leiden, veel kans dat ie bewaarheid wordt omdat je er zelf in gelooft.
Mijn devies: Vertel geen verhalen over jezelf, De verhalen die ik over mezelf vertel zijn voor een deel klinkklare nonsens. En ze wisselen met de dag. Ik heb geen vaststaande persoonlijkheid, Een voorbeeld: als iemand vraagt ofdat ik genoeg zelfvertrouwen heb dan begin ik dus echt een heel verhaal uit mijn mouw te schudden afhankelijk van de situatie waar ik op dat moment inzit. Zorgen dat ie goed aankomt he. Als je serieus op zo'n vraag gaat antwoorden en jezelf een bepaald label opplakt b.v. weinig zelfvertrouwen, dan gaat dat een eigen leven leiden. Anderen denken dan zo over je naar verloop van tijd omdat je handelt naar je eigen zelfgekozen rol, ill shit, daar doe ik dus niet aan mee.
|
Ik probeer ook veel discipline te krijgen, en een beetje controle over mijn emoties, ik heb in een situatie gezeten waarin ik helemaal depressief was en om bijna alles begon te janken. Nu heb ik wat meer discipline en heb ik dat niet meer. Maar dat betekent niet dat ik ook geen emoties meer wil. Als je emoties gaat onderdrukken komt het helemaal niet meer goed volgens mij. dan ga je alles opkroppen en op een keer komt alles eruit.
Zo kan je natuurlijk ook leven, maar je kan beter zoals the Comebackkid zegt een uurtje aanacht besteden aan die emoties, en er daarna een oplossing voor vinden. Maar juist als je er aandacht aan besteed dient die oplossing zich sneller aan. Of je nou van zo leven meer energie kijgt?? dat weet ik niet hoor. Je kan er uiteindelijk helemaal uitgeput raken, als je steeds maar bezig bent emoties te onderkennen en proberen er geen aandacht aan te besteden. Ik heb dat een tijdje geprobeerd maar dat werkte niet echt voor mij. ik werd er helemaal dood moe van. Misschien dat het me nu wel lukt omdat ik wat minder depri ben, ik wordt nou niet meer constant overspoeld door hevige emoties (vooral in negatieve zin bedoel ik dan). Misschien probeer ik het nog es.
||
Citaat:
![]() damn voel me aangesproken.... moet echt eens gaan beginnen! Maar het probleem is een beetje dat ik verslaafd ben aan nieuws: ik sta op. Kijk teletext (ook de buitenlandse en lokale zenders) het nieuws af. Kijk het gewone journaal. Kijk op Internet. Kijk weer op tv of er niet iets gebeurd is in de tussentijd. En dan heb ik weer een paar uur verkloot. ![]() Gatara |
![]() |
||
Citaat:
Emotieloos bestaat niet.
||
![]() |
Citaat:
bovendien lijkt me het een zeer saai leven als je nooit eens uitzonderingen kan maken of lekker een keertje uit je dak kan gaan |
![]() |
||
Citaat:
|
Take it easy with the lady ppl....kennis is m8, vragen stellen is je honger voor kennis stillen, wat betekend dat je meer kennis krijgt en dus meer m8....hoe meer vragen hoe beter je word, kraak d`r dan nie zo af bij iedere vraag...
![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
[Centraal] Buik(spieren) Verwijderd | 19 | 08-08-2005 03:12 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ab Swing Bartje | 43 | 05-09-2003 21:45 | |
Lichaam & Gezondheid |
Buik trainen Martijngr | 21 | 07-03-2003 13:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoe werk je een bierbuik weg? Muizzz | 18 | 04-03-2003 07:25 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |